Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сравнение с между Акаги и Лексингтън

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Сравнение с между Акаги и Лексингтън

    Нека да сравним двата кораба като самолетоносачи - ударна и отбранителна мощ и ако бяха завършени като линейни крайцери
    Last edited by De Ruyeter; 05-01-2007, 16:38.
    П.В.

    #2
    Като линейни крайцери - "Акаги" води.
    Като самолетоносач - "Лейди Лекс" е безспорния победител. Ако щете заради самия начин на включване на палубата и хангара като конструктивна част от корпуса.
    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
    Неизвестен руски адмирал

    Comment


      #3
      Вярное че Лексингтън е един от първите самолетоносачи при който палубата е интегрална част от корпуса, но пък тя самата и доста слабичко защитена и едва ли ще издържи бомбово попадение. На Акаги - той май горна броня / на полетната палуба няма/, а иначе погребите май са му защитени сериозно....
      П.В.

      Comment


        #4
        По проекта за преоборудване на първите два от корабите от типа “Амаги” в самолетоносачи решили да запазят стария корпус и механизми. Дебелината на главният броневи пояс била намалена до 152 мм, като запазили наклона му. Бронирането на хангарната палуба било ограничено до 19-25 мм, като единствено в района на котелните и машинните отделения дебелината достигала до 32-51 мм. Полетните палуби били две подобно на тези у английските самолетоносачи “Глориес” и “Корейджес” – една главна за бомбардировачите и една на бака по-къса за изтребителите, заедно с допълнителна площадка за тях. Въоръжението било ограничено според изискванията на Вашингтонската конференция – две кули с по две 200/50 мм оръдия и 6 едностволни от същия калибър разположен в каземати на кърмата. Зенитното въоръжение било представено от шест двустволни кули за 120/45 мм универсални оръдия и 11 двустволни 13 мм картечници.
        По време на доработването на кораба през 1929-1932 г. на десния му борд в предната част на палубата била оборудвана малка островна надстройка за по-добро управление на летателната дейност на авиогрупата. По време на модернизацията през средата на 30-те години полетната палуба била тотално преустроена. Били премахнати двете малки палуби за изтребителите. Хангарът бил удължен напред, а главната полетна палуба била разширена, удължена и подсилена, за да може да поеме новите типове самолети. Островната надстройка била пренесена от десния на левия борд, като била разширена и модернизирана. Двата комина били обединени в един насочен надолу. По този начин трябвало да се намали задимяването на полетната палуба. Демонтирали кулите с 200 мм артилерия.

        "Лексингтон" има едно голямо преимущество - неговата силова установка позволява движение с промяна на скоростта за кратки интервали. Нещо много полезно за самолетоносачите.
        Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
        Неизвестен руски адмирал

        Comment


          #5
          Чел съм че Акаги е носел максимално 91 самолета - 66 готови и 25 в разглобено състояние.Това ли е максималния брой?А крилото на Лексингтън било 78 първоначално после стига до 90, макар че 1929-32 са правени опити за вместване до 200 изстребителя
          П.В.

          Comment


            #6
            Ето по периоди каквото ми е известно за състава на авиогрупата на Акаги дадено по формулата изтребители + бомбардировачи + торпедоносци + разузнавателни самолети. С (+) след всяка бройка е баден броя самолети в разглобено състояние, представляващи резерв на авиогрупата:
            1925-1932 г. - 16 A1N2, 0, 28 2MT1, 16 2MR1
            1932-1941 г. - 12+4 A5M2, 19+5 D1A2, 36+16 B4Y1, 0
            От лятото на 1941-02.1942 г. - 14+4 A6M2, 34+16 B5N2, 20+6 D3A1, 0
            По време на Рейда в Индийския океан - 27 A6M2, 18 D3A1, 27 B5N2, 0
            По време на операция “MI” - 21 A6M2, 21 D3A1, 21 B5N2, 0
            Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
            Неизвестен руски адмирал

            Comment


              #7
              Лексингтън е много красив. Намерих и Акаги в развитие, но малко сбирщайн стои. Не че е важно толкоз, но и това не може да не бъде част от сравннието. А и от фотографа зависи вижте третата картинка, как го е докарал. И за накрая, я вижте гъзетата как са се снимали. Бе и на боен кораб да си, пак хигиена, пране си трябва.
              Last edited by von Danitz; 08-01-2007, 18:00.

              Comment


                #8
                Нищо необичайно, всички бойни кораби имат подобни снимки, отделно дето на тази снимка е само част от екипажа, не повече от 1500-1600 човека.

                Comment


                  #9
                  А, как ще е необичайно за теб, моля ти се, и за миг не съм си помислил.

                  Comment


                    #10
                    Вижте обаче хвъркатите къде са на "Лексингтон" - най-отзад. :rock:
                    Иначе от "Акаги" до "Сорю" това са все експериментални кораби. Япония е отработвала върху тях концепцията за използването им. Обаче САЩ още с "Лексингтон" успяват да създадат пълноценни кораби. Може би поради факта, че им се е полагал "мъничко" повече тонаж все пак.

                    Last edited by Odzava; 08-01-2007, 21:38.
                    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                    Неизвестен руски адмирал

                    Comment

                    Working...
                    X