Нека да сравним двата кораба като самолетоносачи - ударна и отбранителна мощ и ако бяха завършени като линейни крайцери
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Сравнение с между Акаги и Лексингтън
Collapse
X
-
Вярное че Лексингтън е един от първите самолетоносачи при който палубата е интегрална част от корпуса, но пък тя самата и доста слабичко защитена и едва ли ще издържи бомбово попадение. На Акаги - той май горна броня / на полетната палуба няма/, а иначе погребите май са му защитени сериозно....П.В.
Comment
-
По проекта за преоборудване на първите два от корабите от типа “Амаги” в самолетоносачи решили да запазят стария корпус и механизми. Дебелината на главният броневи пояс била намалена до 152 мм, като запазили наклона му. Бронирането на хангарната палуба било ограничено до 19-25 мм, като единствено в района на котелните и машинните отделения дебелината достигала до 32-51 мм. Полетните палуби били две подобно на тези у английските самолетоносачи “Глориес” и “Корейджес” – една главна за бомбардировачите и една на бака по-къса за изтребителите, заедно с допълнителна площадка за тях. Въоръжението било ограничено според изискванията на Вашингтонската конференция – две кули с по две 200/50 мм оръдия и 6 едностволни от същия калибър разположен в каземати на кърмата. Зенитното въоръжение било представено от шест двустволни кули за 120/45 мм универсални оръдия и 11 двустволни 13 мм картечници.
По време на доработването на кораба през 1929-1932 г. на десния му борд в предната част на палубата била оборудвана малка островна надстройка за по-добро управление на летателната дейност на авиогрупата. По време на модернизацията през средата на 30-те години полетната палуба била тотално преустроена. Били премахнати двете малки палуби за изтребителите. Хангарът бил удължен напред, а главната полетна палуба била разширена, удължена и подсилена, за да може да поеме новите типове самолети. Островната надстройка била пренесена от десния на левия борд, като била разширена и модернизирана. Двата комина били обединени в един насочен надолу. По този начин трябвало да се намали задимяването на полетната палуба. Демонтирали кулите с 200 мм артилерия.
"Лексингтон" има едно голямо преимущество - неговата силова установка позволява движение с промяна на скоростта за кратки интервали. Нещо много полезно за самолетоносачите.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Ето по периоди каквото ми е известно за състава на авиогрупата на Акаги дадено по формулата изтребители + бомбардировачи + торпедоносци + разузнавателни самолети. С (+) след всяка бройка е баден броя самолети в разглобено състояние, представляващи резерв на авиогрупата:
1925-1932 г. - 16 A1N2, 0, 28 2MT1, 16 2MR1
1932-1941 г. - 12+4 A5M2, 19+5 D1A2, 36+16 B4Y1, 0
От лятото на 1941-02.1942 г. - 14+4 A6M2, 34+16 B5N2, 20+6 D3A1, 0
По време на Рейда в Индийския океан - 27 A6M2, 18 D3A1, 27 B5N2, 0
По време на операция “MI” - 21 A6M2, 21 D3A1, 21 B5N2, 0Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Лексингтън е много красив. Намерих и Акаги в развитие, но малко сбирщайн стои. Не че е важно толкоз, но и това не може да не бъде част от сравннието. А и от фотографа зависи вижте третата картинка, как го е докарал. И за накрая, я вижте гъзетата как са се снимали. Бе и на боен кораб да си, пак хигиена, пране си трябва.Last edited by von Danitz; 08-01-2007, 18:00.
Comment
-
Вижте обаче хвъркатите къде са на "Лексингтон" - най-отзад. :rock:
Иначе от "Акаги" до "Сорю" това са все експериментални кораби. Япония е отработвала върху тях концепцията за използването им. Обаче САЩ още с "Лексингтон" успяват да създадат пълноценни кораби. Може би поради факта, че им се е полагал "мъничко" повече тонаж все пак.
Last edited by Odzava; 08-01-2007, 21:38.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
Comment