Дали японските тежки крайцери са били най-добри в своя клас или японските капитани са превъзхождали своите противници. Ще ми се да чуя привържениците на UK / USA. Но май нямаше такива. Както и да е. И дали СССР щеше да стовари необезпокояван десанта си в Сейсин ако в резервоарите на Обединения флот имаше поне малко гориво?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Японските тежки крайцери
Collapse
X
-
Японските тежки крайцери
Одзава, в момента доста се съмнявам че има тук човек който да може да ти отговори Аз даже не съм запознат с техните характеристики (което значи че трябва да чета Вимпел-а повече)...мисля че евентуално ам-гъл може да има идея но не знам.
Та остава ти да разкажеш повечкоalbireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
-
То и аз не съм чак толкоз запознат. Сравнително отдавна ми попадна една комп. игра "Great naval battles 5" и първите ми впечатления от ВСВ морски бой са от нея. Там имаше кажи речи всички корита, използвани в Тихия океан. Наскоро прочетох две книги и те са главния ми източник на информация - "Тихоокеанская премыера" на Е. и С. Переслегини и "Мидуей" на Окумия и Футида. Та впечатленията са ми, че тежките японски крайцери са най-добрите им кораби, но не по-малко добри са екипажите и командирите на основната част от императорския флот и може би това е основната причина за победите им. Лошото е, че не съм чак дотам запознат със значението на всички характеристики, така че Одзава е най-информирания сред нас (сравнително отскоро започнах да се интересувам от морски сражения, но се стремя да наваксам).
Comment
-
Хм... характеристиките цитирани от Ч. Чонев са от типа: "...човека тежи 70 кг.." Ама не казва кога Ако изключим 1-2 кораба почти всички кораби през ВСВ са модернизирани, а следователно ТТХ се променят. Да не говорим, че Ч.Чонев пише откровени полуистини.
За японските крайцери-хмммм ..... ами мисля че до 1942-43 в Пасифика нямат равностойни противници. А японските адмирали не срещат такива до края на войната. Добре че американските корабостроителници са строели доста бързо корабите, поръчани от конгреса.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Е, да. Но мисълта ми бе, че тежките крайцери са работните коне на флота, способни да решават почти всички задачи. Нали няма да пратиш ескадра самолетоносачи да ти лови противниковите транспортни есминци. Не го правиш както не стреляш по врабчета с гюлета. :lol: :lol: Тежките крайцери през ВСВ са най-дейната част на флотовете и последната надежда на блокираните гарнизони. Това беше идеята, а пък темата си беше и доста фактологична откъм параметри. Все чакам да се обадят тия дето са гласували за САЩ и АнглияПишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
-
Аз съм доста бос, по този въпрос и с интерес чета тези мнения.Като се замисля стигам до следният извод.Тежките крайцери имат мощта на линейните кораби и бързината на самолетоносачите.Те могат да оперират сами в океана,без някой да посмее да им направи нещо.Мисля,че такъв кораб-Тежък Крайцер беше "Принц Ойген" и честно да си призная,само него знам.
Нека нашият Адмирал да бъде така добър да ни "Светне" по този въпрос,като сравни предимствата и недостатъците на тежките крайцери през Втората Световна Война и да се аргументира защо Японските са най-добритеТо исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.
Comment
-
Да, напълно съгласен съм. Някои от нас определено имат нужда от инфо по тези въпроси,а пък и тук със сигурност ще го прочетат. За такава специализирана литература няма време. Адмирале, ти си на ход!!!Нека Всевишний укрепи десницата на народа и войската, за да запази честта, правата и славата на Отечеството и на избраний от народа монарх. Да живее България!!!
Comment
-
Сами по себе си японските крайцери представляват най-доброто, което разрешават договореностите от Вашингтонската конференция през 1922 г. Разбира се японските конструктори далеч не са били честни при проектирането на корабите и по правило те надхвърлят разрешения тонаж, или под маската на леки са проектирали тежки крайцери.
Ако изключим чисто естетическото удоволствие да се наблюдава елегантния силует на японските кораби ( той е резултат от изследванията върху характера на тихоокеанската вълна ), то може да се каже че предимствата им са следните:
1. Изключително силно торпедно въоръжение: Докато англо-американските конструктори свалят торпедата от тежките крайцери и ги превръщат в чисто артилерийски кораби, японските конструктори усилват торпедното въоръжение. Това е резултат от приетата през 20-те години доктрина за "нощна торпедна атака" срещу опорните кораби на противника. Да не забравяме и превъзходните 610 мм японски торпеда, които освен умопомрачителната си скорост, далечина и неоткриваемост са имали и перфектни взриватели. Случаите на невзривяване на торпедата са единични за цялата война. Американския флот след Мидуей развива особена "фобия" към този вид оръжие и разчита предимно на бомбите на авиацията.
2. Брониране-По този показател японците убедително водят, не само като дебелина ( с тях може да се сравнява единствено френския "Алжир" и донякъде американските крайцери от последните серии ), но и като оптимално избран наклон на бронята. Освен това конструкторите са се опитали да вместят в отпуснатия тонаж максимално количество броня, за да прикрият по-голяма площ.
3. Артилерия-японските оръдия в комбинация с артилеристите във всички сражения ( ако изключим битката при Командорските о-ви ), във всякакви метеорологични условия постигат по-голям или равен процент попадения. Не трябва да се забравя, че американците имат артилерийски радари на своите кораби. Имат го и англичаните, но немските кораби или се самопотапят ( "Бисмарк" ) или са потопени с торпеда ( "Шарнхорст" ). Дори посолвичните с точността си немци отстъпват по този показател.
4. Мореходност - показателно за конструкцията на японските крайцери е факта, че дори след множество попадения на тежки снаряди ( 406 и 356 мм )-"Могами" или след торпедно попадение с откъсване на част от корпуса ("Такао"), те успяват да се откъснат от противника. Единствено американския "Чикаго" има подобна съдба, но при него става въпрос за десетки мили, а японците понякога трябва да пресекат цели морета в почти безнадежно състояние.
А ако към корабите добавите и екипажите и командирите, ами мисля, че подобна комбинация е нямало в нито един флот през ВСВ. Някои японски адмирали са се изхитрявали да правят и невъзможното и така са нанасяли унизителни поражения на американския флот.Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
Неизвестен руски адмирал
Comment
Comment