Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Японските тежки крайцери

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    За Ервин Ромел

    Отдавна е известна лошата подготовка на съюзническите моряци в началото на войната. Те подобряват подготовката и резултатите си чак към 1942-43 г. когато са много по-напред и в технологично отношение и като тонаж и брой кораби. ТАка че нищо ново няма тук. САмо дето Гоги по традиция не харесва японците
    Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
    Неизвестен руски адмирал

    Comment


      #47
      Не, аз ви дадох точни цифри, пък вие почнахте да се измъквате с разни мъгливи обяснения от сорта "ами те не са изкали да оцелват"- а какво са искали??? "ами дистанцията била голяма"-тя е еднаква за всички. и т.н.т. за мен най-добрия флот е британския, независимо от това че не разполага с най-съвременната материална база винаги е действал решително и грамотно, дори при по-силен противник. А на джапанците тактиката с отвличащо съединение ми се вижда страшно тъпа, особенно при техните условия с ограничени ресурси ти предваритвелно да задаваш един минимален и задължителен дял загуби е крайно недалновидно и нелогично.
      Сега относно цифрите на Пламен. Ученията са едно, боят е друго, И ако тои смята 5000м за боина дистанци мноого лошо за него. Ама изобщо при него се забелязва странна липса на логика (в други теми).

      Comment


        #48
        ОК, пошегувах се. Тъй като темата е за японските тежки крайцери ако ви постна и учебните и бойните (по С. Дал) стрелби ще мирясате ли?
        А за сравнението на английския с японския флот ми се ще да ми кажеш Гоги какъв е % попадения на английския "Ексетер" в сраженията с японците.
        Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
        Неизвестен руски адмирал

        Comment


          #49
          когато имам време ще подготвя справка в ЦИФРИ, сега както знаеш всичкото си свободно време (а трябва и да бачкам) отделям за друго. btw намерих си данни за мощностите. самолетоносачите може и да ги включа в конструктора но подводниците и десантните съдове предлагам да са стандартни, помоисли за мините, как да се включват в масата, предвид че не са постоянен товар аз предлагам да се включват за сметка на горивото, и трябва да се изработи някаква норма за миниране.

          Comment


            #50
            За нощен бой 5000-8000м си е перфетна дистанция.Над нея попаденията без радар са си lucky strike, а и дори американците едва ли имат повече попадения с радари.На големи дистанции англичените и американците с техните средства за управление на огъня /посред бял ден/ - Командорските острови, Ява, боя срещу Ексетър, колко попадения регистрират 0% при Ява, 0% от Ексетър, Само при Командорските острови Японските крайцери са улучени от 2 или 3 127мм снаряда.Вярно е дистанциите са еднакви и за двете страни
            П.В.

            Comment


              #51
              Че англичаните са истински морски вълци и dogs of war, които никога не отстъпват, дори и при числено превъзхождащ ги противник - това е така.Но за тяхната точност може да поспорим.Нека караме по хронологичен ред В боя с Ексетър Граф Шпее е улучен само два пъти от 203мм снаряди и 18 пъти! от 152мм.Той улучва 7 пъти Ексетър, сле което британеца е плаваща развалина.
              При Датския проток Съфолко и Норфолк, макар и да стрелят от голям дистанция не улучват - ето ти бой от голяма дистанция.В последния бой на Бисмарк Дорсетшир улува Бисмарк в радара и от по-къса дистанция от около 8000-10 000м регистрира още попадения.
              Шарнхорст е улучен от Норфолк в много лоши условия, което е постижение /вълнение, намалена видимост/ и то май цели два или три пътиВеднъж му изважда от строя радара, веднъж- два пъти около 12.20.После Шарнхорст му разказва играта.Берик в лошо време налита на Хипер и той ме вкарава 4 снаряда - спасява го само късмета - голяма черна точка.Канбера потъа без да окаже съпротива.Шропшир при Суригао не улучва нито веднъж японски кораб, само дето се демаскира със стария си барут.Като се сетя още, още ще добавя
              П.В.

              Comment


                #52
                Още за британските тежки крайцери Шропшир при Суригао изстрелва 214 снаряда, от които поне 14 дават накритие, но няма данни за поразена цел
                Девоншир потопява немски спомагателен крайцер - Атлантис от 18 520 /100 каб/, което е сравнително добър резултат, Дорсетшир потопява спомагателния Питон /няма данни за дистанция
                П.В.

                Comment


                  #53
                  1 vs. 1

                  Вчера докато вечерях и се чудех какво да чета (обичам да похапвам четeйки) си преглеждах писанието за японските крайцери, и открих нещо интересно. Дадения пост не е свързан с моето лично мнение за тези кораби. просто това което открих е много интересно, бих казал куриозно.
                  На крайцерите тип Миоко, броневия пояс слиза само на 46 см. под конструктивната ватерлиния (с претоварването доста повече), и това при положение че именно японците разчитат на гмуркащи се снаряди. Е трябва да признаем че на следващите кораби това е отстранено, но ми се видя интересно и за това го пиша.

                  Comment


                    #54
                    Ето от мен малко информация, взета от моя непубликувана статия за Миоко.Един от източниците е Ерик Лакроа и Лиинтън Уелс, който съм ползвал:
                    Защитата на тежките крайцери от серията Myoko е проектирана да издържа непряк огън на 20сm оръдия и пряк огън на 15 сm оръдия.
                    Главният броневи пояс е с дебелина 102mm NVNC /New Vickers Non cemented steel/- хомогенна японска стомана разработена на базата на английски лиценз е наклонена на 12 градуса навътре, изтъняваща към дъното до 29mm. Тя играе ролята на допълнителна противоторпедна преграда. Дължината на главния броневи пояс е 123.15m, като започва от шпангоут ¹ 64 и стига до ¹ 292.Ширината на пояса е 3.50m в средата и 2.00m в краищата на кораба. Бронираният борд обхваща не само машинното отделение, но и барбетите на кулите от главния калибър. Централната част, обхващаща машинното е дълга 82.60m. Дължината на бордовата броня, прикриваща носовите кули “А” и “В” и “С” е 23.40m, а кърмовия пояс, отделен за “Х” и “Y” е 16.50m. Вследствие на претоварването, газенето на крайцерите се увеличава и вместо 0.46m от пояса да бъде под водата 1.70m от него е под водата, а 1.80m е над повърхността.
                    Всички траверси са плоски, с изключение на носовия, разположен пред кула “А”, който има многоъгълна форма и един на средната палуба. Дебелината на носовия варира от 76 до 38mm. Траверсът, отделящ машинното от погребите е 89mm. Останалите са 76mm. Елеваторите за снаряди са защитени с броня по английски маниер на т.нар box armour.
                    Главната бронева палуба е плоска, простираща се над машинното отделение. Дебелината на палубата е 35mm NVNC, като към краищата намалява до 32mm. Горната палуба се състои от две стоманени плочи с различна дебелина 12.7mm НТ+16mm НТ или 25.4mm НТ + 16mm НТ. Японските конструктори не забравят и димоходите, чийто основи са защитени с 89mm NVNC стомана, разпостираща се на 1.83m над броневата палуба. В случай, че останалата част от тях бъде разрушена от неприятелски снаряди, се счита бронята е достатъчна да ги запази, за да могат крайцерите да поддържат високата си скорост. Мостикът не е брониран. Рулевото отделение има символична защита от 25-50mm.
                    П.В.

                    Comment


                      #55
                      Доста голяма разрига ако се съпостави със сащианските. А като се вземе предвид че за да разчитат на гмуркащи се снаряди боят ще се води на големи дистанции нещо хич не им съчувствам на японските кораби.

                      Comment


                        #56
                        Ако съпоставяме крайцерите по поколения ще видим следното:
                        Аоба и Фурутака - Пенсакола
                        Миоко - Нортхемптън
                        Такао - Портланд
                        Могами - Ню Орлинс
                        Тоне - Уичита
                        Сравни Миоко - първият пълноценен Вашингтонския японски крайцер не тежките скаути от рограмата 8-8 с 6х200мм оръдия Аоба и Фурутака с Нортхемптън със защита при погребите 95мм и при машините 76мм /не се се щама за размерите й и тогава ще говорим/
                        П.В.

                        Comment


                          #57
                          Айде стига бе, японските като и да ги вътиш и да ги сучеш пак неможеш да ги изкараш Вашингтонски. с твърде много надхвърлят договорното водоизместване.

                          Comment


                            #58
                            Кои класове крайцери като класове и държави са договорни??? :?
                            П.В.

                            Comment


                              #59
                              Британските и американските тежки със сигурност са под 10 000т. А японските дори преди модернизациите си надхвърлят с едно 10-15%.

                              Comment


                                #60
                                Всички тежки крайцери от второ поколение имам предвид с по-добра защита са над 10 000 тона Пола е 11 800 тона стандартно
                                Могами между другото е 9000 тона, а след модернизацията, були, палуби, кули става 12 000 тона, американските са 9500 Ню Орлинс , Учита са към 10 500, а Балтимор изобщо не се вписват в 10 000 тонния лимит
                                Кент след мнтиране на 4.5" пояс стават към 11 500 стандартно водоизместване
                                П.В.

                                Comment

                                Working...
                                X