Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Сащианските ВВ-та

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Сащианските ВВ-та

    Инспириран от една крайно надъхана (и поради което пълна с глупости) монография ми кефна да разгледам Американските линейни кораби. Както концептуално така и технически. На първо време съм приготвил справка за датине на тяхата готовност, целта е когато се сравняват с нещо чуждо то да е кораб от същият времеви отрязък а не с кораб с който ги делят поне едно -две поколение и общ признак е примерно калибърът на оръдията или броят на комините. това последното се забелязва във въпросната монография пък и в писанията на Пламен

    #2
    Сащианските ВВ-та

    Ако ще сравняваме флотите, то нека там да влязат кораби, производство най-късно до 1916 година.
    Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
    Проект 22.06.1941 г.
    "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

    Comment


      #3
      че защо най-късно до '16? то тогава изобщо няма нужда да ги сравнявам, QE вече влизат в строя а нещо дето може да се мери с него се появява часк след 2 фгодини. смятам да разглеждав всички. Ето и пълен списък на линкорите влезли в строя в рамките на войната
      Име на кораба дата на завършване главен калибър скорост бордова броня
      Michigan (BB-27), -- January 1910.-- 8x305 -- 18,79-- 305
      Delaware (BB-28 ), --April 1910 --10x305 --21,01 --280
      Utah (BB-31), --August 1911 -- 10x305 -- 22,16 -- 280
      Wyoming (BB-32), --September 1912 --12x305 --21,44 -- 280
      Texas (BB-35), --March 1914 -- 10x356 --21,33 -- 305
      Nevada (BB-36), --March 1916 --10x356 -- 20,5 --343
      Pennsylvania (BB-38 ), -- June 1916 --12x356;-- 21,05 --343
      New Mexico (BB-40), --May 1918 -- 12x356; --21,5 --343

      HMS Dreadnought -- December 1906 -- 10x305 --21,05-- 279
      HMS Bellerophon --February 1909-- 10x305-- 21,25 -- 254
      HMS St Vincent -- May 1909 --10x305 -- 21,66 --254
      HMS Neptune -- January 1911 -- 10x305 -- 21,29 -- 254
      HMS Colossus -- July 191 -- 10x305 -- 21,58 -- 279
      HMS Orion --January 1912-- 10x343-- 22,13-- 305
      HMS King George V -- October 1912 --10x343 --22,86 -- 305
      HMS Iron Duke -- March 1914-- 10x343-- 21,8 -- 305
      HMS Queen Elizabeth -- January 1915 -- 8x381 -- 24 -- 330
      HMS Royal Sovereign -- May 1916-- 8x381 --22-- 330

      SMS Nassau-- May 1910-- 12x280 --20 -- 305
      SMS Helgoland -- December 1911 -- 12x305 -- 21,3 --305
      SMS Kaiser -- December 1912 -- 12x305-- 22,4 -- 350
      SMS König --August 1914-- 12x305-- 21,3 -- 350
      SMS Bayern --June 1916 -- 8x380 -- 22 -- 350

      Comment


        #4
        Ако сложим войната да е през 1918 година (германците няма да издържат икономически до 1920 струва ми се), значи, след построяването на кораба, трябва да има време и екипажа да влезе в строя. Хайде, нека да са до 1917 година. Но не по-късно.
        То обаче така или иначе няма как да изясним, какво би станало, ако САЩ не помагат икономически на Антантата.
        Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
        Проект 22.06.1941 г.
        "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

        Comment


          #5
          абонамент за чужбина (сп."Военноисторически сборник&quo

          Значи въпросът опира само дали да махнем последният американски, а тогава Пламен ще писне, не че корабътсе различава много от предходните.
          Ето обобщени данни за оръдията
          USA
          14"/45 -- 635-- 792 -- 1,75 --159 677-- 1 111
          12"/45 -- 394,6 -- 823 -- 3,00 -- 64 074 -- 1 184
          12"/50 -- 394,6 -- 884 --3,00-- 68 823 -- 1 184
          UK
          15"/42 -- 871 --785 --2,00 -- 297 767 --1 742
          13.5"/45 -- 639,6 --759 -- 2,00 -- 155 249-- 1 279
          12"/50 -- 389,8 -- 869 -- 2,00 -- 66 020 -- 780
          12"/45 -- 389,8 -- 831 --2,00 -- 63 133 -- 780
          Ger
          38 cm/45 -- 750 800 -- 2,50 -- 225 000 -- 1 875
          30.5 cm/50 -- 405,5 -- 855 -- 3,00 -- 70 294 -- 1 217
          28 cm/45 -- 302 855 -- 3,00 -- 38 990 -- 906

          модел/маса на снаряда/начална скорост/скорострелност/дулна енергия/огнева производителност

          Comment


            #6
            По-точна предства за разрушителната възможноост се получава като от енергията на снарядите изстреляни за минута. в същият ред както горе:
            279 435
            192 223
            206 470

            595 533
            310 498
            132 039
            126 265

            562 500
            210 882
            116 969

            Comment


              #7
              Между другото трябва да се има предвид че Британската броня е 10-15 % по-качествена от Германската.
              Което ще рече че ако преизчислим примерно на QE бронята се получава еквивалентна на 379.5мм германска броня. Това по данни на Окун.

              Comment


                #8
                Концепцията на Сащианците: ами общо взето никаква я нама, според мене техният флот е ставал само за брегова отбрана и то с много уговорки, само през денят и при хубаво време. За офанзивни действия техният флот е крайно неприспособен. За това способстват както конструктивни недосттъци на тените кораби така и смешният им състав. На практика те няма крайцери а те са жизненноважни за охраната на флота от чужди скаути и от атаките на ескадрени миноносци ,последните към този период достигат до 1200 т и са доста мореходни съдове, а противоминното въоръжение на US линкорите едно че е жалко друго че поради некадърността на конструкторите не може да се използува в открито море защото непрекъснато се зливат от вода ( за това казвах че стват са бой само през денят и при хубаво време), т.е при действия в близост до противниковият бряг подобна ескадра би била лесна жертва на лекте сили на противника. Към конструктивните недостатъци препятстващи използуването в офанзивни действия може да причислим: броневата схема и двигателната устаовка.
                - броневата схема: на късните линкори започва прилагането на схемата "всичко или нищо" при която с дебела броня се прикрива само жизненно важни за кораба част: погреби и машини, всичко друго е незащотено, това обаче значи че абсолютно всеки снаряд ще нанася повреди а тогава все още е в сила и впечатлението от Руско-Японската война където основните загуби на руският флот са предизвикани от фугасни снаряди, такъв един снаряд е безкрайно ошасен за кораб брониран по споменатата схема, Уязвимоста и се показва и във ВСВ. Как ще повлияе това?Амо повреден и поемащ вода кораб, далеч от своят база...не бих заложил на него. Машините: краварите не успяват да създата икономични парни турбини, поради това на ред от своите линкори те поставят парни машини. На изпитанията те успяват да покажат поне приличн аскорост, но има един много голям недостатък на парните машини: те имат по-нисък ресур, страдат от вибрации, освен това при тях не е възможно дълго време да се работи на максимална мощност, и ако и по-добрата икономичност (за тогава) да има ефект в мирно време и от стратегическа гледнат точка то от тактическа е сериозен минус, а при действия край чужд бряг трябва да се има тактическо предимство за да се наложи бой на противника, в противен случай той просто може да изчака дикато се наложи бункеровка или флотът по други логистичнои причини се завърне в своите бази неизпълнил целта си.

                Comment


                  #9
                  То преди да ги смяташ флотите има други условия - дори и да има съюз между САЩ и Германската Империя - техните флоти няма как да действат заедно. Твърде голямо е разстоянието и освен това, морето помежду им се контролира от Кралския Флот. Което означава, че англичаните ще решат къде и кога да се проведе сражението.
                  Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
                  Проект 22.06.1941 г.
                  "... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©

                  Comment


                    #10
                    Ъъъъ това май не беше за тази тема май, а аз тази и другата от руският форум не ги разглеждам като свързани, те са инспирирани орт съвсем различни неща, едното просто си рових и ми хареса а за другото вчера чето хвалебственна монография за сащианските кораби.

                    Comment


                      #11
                      Супер Гоги, ама защо хабиш време за нещо вече така добре известно ?
                      Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                      Неизвестен руски адмирал

                      Comment


                        #12
                        Защото във форума се подвизава един германо и американофил, дето ги смята тези кораби за върха на сладоледа, освен това си казах че чето монография и бях силно възмутен от многократното използуване на израза: "едни от най-добрите, ако не и най-добрите" и разни други суперлативи. Освен това може и аз да съм збъркан та реших да сондирам "общественното мнение".

                        Comment


                          #13
                          Че те са си върха на слодоледа!
                          Я да видим сега, кой чете като дявола Еевангилието.Немските кораби вярно, че отстъпват по качество на бронята на британските, но защо Гаден Гоги не каже, че повечето британски таралясници са с 300мм броня - клас Орион, КГV, Айрън Дюк + Ерин =13.Тоест защитата им е като на немски линеен крайцер :lol: :lol: :lol: .Освен това поясите са им са тесни а ПТЗ в районна на машинното отсъства - велики кораби, няма що!То затова Оудейшъс потъва на минна банка!
                          А първите ми - :lol: :lol: те са пълна скръб Сейнт Винсънт и Белерофон - тях и Молтке може да ги свие като консерва с тоя 254мм пояс, пък те не могат да избягатКуин Елизабет бил супер!Леле, колко се уплашихме.Че то англичаните са били длъжни да произведат нещо качествено сред такова количество посредствени кораби.Поясът му е по тесен от този на Баден 3.96м с изтъняването срещу 4.04м на немеца, ПТЗ на последния е много по-добро,а немски кораби с 350мм пояс - много.
                          Плюсовете на Куина са неоспорими но се отнасят до течното гориво, скорстта, тежкиия калибър - 1-ви в света.После губи лидиращата си роля
                          Американският флот се появява като флот на второстепенна сила и има предимно дефанзивни функции.Корабите са бавни, тежковъоръжени и тежкобронирани, като наследство броненосците Първите дредноути са строени с лимитирано от Конгреса водоизместване - Мичиган, Делауер и Юта.Голям плюс на дредноутите е разположението на оръдията от главния калибър в диаметралната плоскост - само!Минус е остарелите парни машини.Между другото Норт Дакота е снабдедна с експериментални турбини.
                          Системата всички или нищо е въведена на дредноутите тип "Невада"..Конструкторите считат, че боевете ще се водят на големи дистанции с бронебойни снаряди и съответно бронята под 100мм е ненужна в краищата на кораба.Решено е да се бронират жизнено важните части - кули, барбети, рубка, рул, дебела палуба.Независимо от това което твърди един мечтател, че системата е лоша, реално боевете в голямата си част се водят с бронебйни снаряди, разбира се има и боеве като се ползва и фугас, но са значително по редки тези случаи
                          Това позволява да нарастне ширината на пояса - 5.18м на Невада, Пенсилвания и Ню Мексико.Дебелината на челото на кулите е 457мм
                          Освен това палубата е значително по-дебела от тази на европейските дредноути - две плочи по 44.45мм.Пенсилвания и Ню Мексико имат скос от 51мм.На Невада, Тексас и Пенсилвания оръдията са в една люлка, което обуславя големи разсейки при залповете.При Ню Мексико стволовете са в индивидуални люлки.Пък и на 14"/45 го "лекуват" и намаляват дисперсията от 760 на 360м
                          П.В.

                          Comment


                            #14
                            А мечтателят ще ти каже че британски 305 мм пояс е равен на 350.75 мм германски...май са с равна защита а..и то според твоят любил Окун, и това при значително по-силно въоръжение. Повече утре като дойда на работа.

                            Comment


                              #15
                              Първо мисля, че си в грешка за 10-15% качество.Същото съм го чел и аз но това не го пише Окун, а Болных, а той е всеизтвестен германофоб.Така, че процентите както и вестта за смъртта ми са силно преуеличени.
                              Предпочитам да ме пази 350мм отколкото 300мм, па било то и супер качествено.
                              След това да задам аз един елементарен въпрос:
                              С какво ще ме стреляш ти, като снарядите са некачествени, с меки макаровски накрайници?Англичаните при Ютланд използват на 305мм си кораби фугас, защо бронебойният им боезапас НЕ СТРУВА.
                              Освен това на британските кораби колко е дебел барбета - на най-добрите Куин Елизабет 254мм или 249мм!!!Аууу, ами че то на един нищо и никакъв линеен крайцер като Зайдлиц или Дерфлингер барбета е 270мм
                              П.В.

                              Comment

                              Working...
                              X