Хм, май съм объркал цитата за германските кораби. Но нищо.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Линейните крайцери
Collapse
X
-
е, хайде да не издребняваме за 1-2 възла.Освен това Молтке, Зайдлиц и Дерфлингерите са били по-бързи от Инвинсибъл и Индефатигейбъл /6 ед./Според мен единствените британски линейни крайцери, които имат горе долу някаква стойност са 2-та Лайъна+ Куин Мери+ Тайгър.Ринаун са си тенекета както са построени със 152мм пояс.
Ако забелязваш каква е тенденциятаПоследният линеен крайцер на англичаните е Худ и край.
Немците напротив - преориентират се към линейни крайцери Макензен, Ерзац Йорк, които реално са бързоходни линкори и спират производството на дредноути.Японците се ориентират също към мощни линейни крайцери - Акаги, Амаги
Чак британците през 20-те години с G-3 могат да се похвалят, че постигат оптимума между линеен крайцер и линнкорП.В.
Comment
-
дори и при вълнение разликата се нивелира.
Освен това немците тъй като са в положение на догонваща държава искат да имат едновремено и линейни крайцери - и то по-силни от британските и същевремено кораби, които без страх да ги слагат в бойната линя.Докато на англичаните леката броня и нестабилния барут им играе лош номерП.В.
Comment
-
Ами бронята им хич даже не е лека. При Догер банк в Лайън няма нито едно пробиване на поясът, ако и да има 18 попадения в корабът. А проблемите на корабът идават от двете подводни попадения- под поясът. А и съмнителната чест да е първият кораб с изгорели погреби не е на наш кораб.
А това за вълните си е смешно, вълни айзберги и някой кашалот захапал винтовете и скоростта щяла да бъде равна.
А иначе швабите точно заради стемежа да имат много неща в едно получават нещо като нищо.
Comment
-
Струва ми се, че Гоги има право - нали идеята на кораби като линейните крайцери е именно хе да бъдат по-бързи от линкорите, хем да имат същата огнева мощ - т.е., да са истински "маневрен елемент" на флота. А това няма как да стане без да се пожертва нещо и мисля, че логичният избор тук е да се пожертва броневата защита, поне донякъде.
Докато ако се опиташ да не жертваш нищо (или поравно от всичко), както струва ми се постъпват немците, ще получиш просто малко по-слаби линкори, които обаче реално няма да могат да изпълняват маневрената си задача.
Впрочем, не съм убеден доколко немците въобще разбират и възприемат идеята заложена в линейните крайцери или само следват стратегията на "прави каквото правят британците, но по-добре".
Comment
-
те точно това правят: "дай да си направим защото и другите имат".
Докато "нашите" (съвсем нарочно така ги наричам, ако и в "" защото се нароиха много хора дето се идентифицират с "великите нации от оста", та викам и аз да съм модерен) развиват самостоятелно своите кораби и спрямо своите тактически виждания. И ако ги сравноим ще видим че германските "линейни крайцери" са напрВЕНИ ТОЧНО ДА ВЪРШАТ РАБОТАТА НА QE, само дето са далеч по-сляби от тях, при равно или дори по-голямо водоизместване.
Comment
-
Не е така.Дерфлиннгер са далеч по-бързи от КЕ, при почти еквивалентно брониране и по-слабо въоръжение.
Ето сега твоя аргумент: 24.5 възла на КЕ срещу 26.5 без форсаж и 28 форсаж - 3.5 възла малка разлика ли е?
По време на Ютландския бой Кьониг и Малркграф - турбинни линкори развиват 24 възлаП.В.
Comment
-
Митове и легенди, сигурно екипажът е слезна да бута. А QE на изпитанията вдигат 25, А дерфлингер му дават 26,5, и това му е максималната скорост,...е ти ако ми дадеш линк казващ за по-висока.... аз мога да ти посоча два, при това в единият изрично пише: проектна 26,5, фактическа с ФОРСИРАНЕ на котлите 26,6.
Кьониг и Маркграф на ИЗПИТАНИЯ , демек при най-благоприятни условия са дали 21,"Гроссер Курфюрст" - 21,2 и "Кронпринц - 21,3.
Comment
-
Eric Grove Big sea actions, S. Breyer Battlrships and battlecruisers 1905-1970, David Haward, The dreadnoughts, Тарас - ПСВ, Scheer - Hochsseeflotee in the Great war
Willson е по-умерен е твърди, че немските турбинни линкори от последните две поколения при Ютланд Кайзер и Кьониг развиват 22-22.5 възла Болниъйх застъпва мнението му.П.В.
Comment
-
Schlachtkreuzer der Kaiserlichen Marine II (Marine Arsenal 10), Siegfried Breyer
Апальков Ю.В. ВМС Германии 1914-1918 // Морская коллекция.- 1996.- ¹3.
Печуконис Н.Н. Боевые корабли Германии.- СПб.: Бриз,1994.
Ховарт Д. Дредноуты.- М.: ТЕРРА,1997.
И е интересно как така на изпитанията са били по-бавни, дори без да броим че изпитанията принципно се провеждат при почти идеални условия и че бойното водоизместване е по-голямо, за такова увеличение на скоростта са нужни 2 пъти по-висока мощност.
А иначе мога да ти изровя и още източници, странно защо всички твърдят едно и също.
Comment
-
Това последното ме хвърля в тъча: според тебе за какво се правят изпитания? ей така да се изфръцкаме с новите кораби и да си повеем байраците? 'щото аз си мисля че са именно за определяне характеристиките на кораба, пределните при това. Или сега ще ми кажеш че на изпитания корабите се щадят?
А Бисмарк и Ойген при Догер банк ли са ги вдигнали тези скорости? май за ПСВ си говорихм .
Comment
Comment