Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Хипотетична ПСВ от 1904

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #76
    Пламене, това твърдение тепърва трябва да се докаже. Защото знаеш как се развиват нещата в ТР.
    Мисля че правиш грешка като всеки път броиш само корабите или въоръжението им, а пропускаш да вземеш предвид стратегическото положение, особеностите на театъра и най-вече особеностите на екипажите и командването. А тези фактори, особено в този период, имат много съществено вляние върху изхода от сраженията и крайния резултат на кампаниите.

    Comment


      #77
      Plamen написа
      Точно, така ама не съвсем, защото 3 Победи, 3 Полтави, Ретвизан, Цесаевич, Александър 3, Бородино, Наварин, Сисой, Баян, Россия, Громобой виждат сметката на японския флот
      И кога е станало това? В чии сънища? Ти да си чувал за нещото "еднородна ескадра"? Да знаеш че един такъв збирщайн като руския флот е страшно труден за управляване? Пък и колко от корабите които визираш са построени през 1904? и къде са? А Въпросът за качествата им като техника е съвсем друг въпрос.

      Comment


        #78
        Всички тези кораби са построени преди 1904 г. или най-късно през 1904 г. Бородино и Александър 3.Технически корабите не са чак толкова лоши.А японските да не са върха на техническата мисъл с оръдия, които трябва да се върнат до диаметралната плоскост за да се презаредят - поне руските си стрелят на борд свободно
        П.В.

        Comment


          #79
          Ами всичко дето произлиза от френските кораби е върховен боклучарник. С това претоварване 'що не ми кажеш колко е дебел поясът дето е над водата?. За оръдията: стреляли свободно и пак японците имат по-висока плътност на огъня...и май като се замисля нямат броненосец загубен в артилерийски бой. Единственният хубав руски кораб е Ретвизан...и то с много уговорки

          Comment


            #80
            Какво го пипне руснак и най-хубавото да е го о....Бородино влошена версия на Цесаревич - по-тънък борд, лоша мореходност, претоварени, нестабилни.
            Цесаревич - какво му е един от малкото кораби в света с противоторпедна преграда, бордът е 250мм крупова стомана е като на някои японски Фуджи, Яшима - Харвеева стомана.Единственият проблем при него е разположени в кули 152мм, слаба хидравлика и оттам ниска скорострелност.За гл. калибър затворите не са изпипани
            За Ретвизан всичко ОК, без силовата уредба котлите Николс са много капризни, но при Порт Артур не се повреждат нито веднъж
            П.В.

            Comment


              #81
              Да а за какво му е тогава противоторпедната преграда? За кораб на въглища тя е по-скоро недостатък отколкото предимство. И като сложим прекрасните френски машини (тях руснак не ги е пипал) дето се разсипват непрекъснато. Олигофренската форма на надводния борд, способстваща на преобръщане...... А аз те питах не колко е главният пояс а колко и дали се подава над водата.
              А иначе имаш странният и много грозен приом (кой ли си мислиш че ще се подведе) като сравняваш някой кораб за еталон да си избереш нещо дооста по-старо от него и после да тръбиш видите ли колко е добро. В случая 8 години са чудовищно голяма разлика. Това е все едно да сравняваш Бисмарк с Дантон.

              Comment


                #82
                Цесаревич не е претоварен, нито Ретвизан.ПТЗ-то винаги помага, е и други са мислели като теб, че пречи и два японски броненосеца+ 1 руски са се обърнали са потънали
                Сравни ми Миказа с Цесаревич и Ретвизан и тогава ще говорим
                П.В.

                Comment


                  #83
                  И в какъв аспект да ти го сравня? Цесаревич е претоварен, само ретвизан не е. Ама една птичка пролет не прави. Пък за обръщането: при същите обстоятелства и Цесаревич би се обърнал, и ако не си гледал неговото ПТЗ е пробито, демек файда от него йок. И вземи прочети как се товари и как се поднасят въглищата до котлите и ще разбереш защо за кораб на въглища е крайно неудобно да има ПТЗ. още повече че това не е ПТЗ а само имитация.

                  Comment


                    #84
                    Сравни Миказ японо-британски като брониране, въоръжение, скорост, далечина на плаване с Ретвизан и Цесаревич.При това казвам Миказа - единствения, чийто оръдия могат да се зареждат на борд, тъй като останалите Асахи, Шикишима, са си дъртия модел
                    П.В.

                    Comment


                      #85
                      Ами пак да напомня - не трябва да се сравняват само техническите параметри. Към този момент очевидно японците имат значително по-добро камандване и по-добре подготвени и най-вече мотивирани екипажи. А това означава и че са по-инициативни.

                      Друго нещо - според мен не следва да се гледа датата на завършване на строежа на кораба, а кога той става оперативен - сиреч, има екипаж и екипажът е свикнал с кораба и се е подготвил да го използва. Това ми се струва, че е обикновено поне около 10-12 месеца след завършването на строежа на кораба (или след приемането на въоръжение).

                      Comment


                        #86
                        съгласен съм по всички пунктове Голъм, затова не сравнявам Бородино.Цесаревич и Ретвизан са завършени през 1902-3г., така че има време за изпитване на корабите.А като командване руснаците многократно отстъвпат.Дори великия Макаров да беше оцеля не би могъл да промени много изхода
                        П.В.

                        Comment

                        Working...
                        X