Съобщение

Collapse
No announcement yet.

кой какъв линкор е?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    Браво бе Даниц. Плюеш срещу това как били навлезнали руските изрази (пък 'що ти хрумна че са руски? съвсем естественйо е да звучат подобни, все пак езиците са доста близки) и в същото време искаш да наложиш западни, и то по същият начин и причини..... ей сега ми завъртя в главата че вместо автомобил ще трябва да казваш "самоход" или то това като не може да се причисли към русизъм може да остане.

    Comment


      #62
      та френските

      - cuirrasse -, ударението е на е-то, но не мога да го изпиша, най близко е броненосец
      -croiseur - най-близко е кръстосвач
      - тorpilleur - торпильор, но не е катер, има и vedette rapide което е водача на торпильори, сиреч по руски лидер
      - frégate - обикновено около 1300 тона, но има и corvette за пренос на дамския състав
      chasseur de sous-marin - ловец на подводници

      Comment


        #63
        ---

        А на чешки знаети как звучи?
        броненосец - panzernik
        бронепалубен крайцер - chranie crazovnik
        Есминец - torрedoborez

        Че всичките наименование на ветрилното стъкмяване произлизат от холандския език - рангоут, оверщаг, бейдевинд,
        П.В.

        Comment


          #64
          Ами от къде да произлизат като англичаните, фрнцузите и руснаците от тях се учат на корабоплаване.
          Даниц, изобщо с твоята "неотерминология" ми намирисваш на идеята да прекръстим Мусала на връх Сталин.
          Какво не ти харесва линейния кораб? И с какво battleship е по-добър. Както казах зависи кой з... е лизало държавното ръководство на страната като си класифицира корабите. Не виждам ние какво общо имаме с това. Крайцерът да бил кръстосвач-ми хубаво. И кое му е лошото на крайцера? Холандския произход ли? Или есминеца-ми французите го измислят-torpilleur d'escadre. По това време руснаците му викат изтребител-ако искаш ние да го наричаме fighter? Фрегатата и корветата се появяват като опит да бъдат наречени по някакъв начин новите ескортни кораби през ВСВ и по аналогия с ПСВ възстановяват "ветроходните" класове. Интересно шлюповете защо не сте ги написали.
          А много ми е интересно канонерските лодки как да ги наричаме-гънботове? Или минните заградители-майнлеъри, не .... по добре ми звучи майнсуипъри (тралщици тъпи русофили), а нашата "Надежда" по желание е или торпедно-таранен кръстосвач, или авизо или направо си е торпедо-гънбоут. А подводниците какви подводници са-те са субмарини. А миноносците са торпедни лодки. Не че в началото под торпедо не са разбирали сегашната морска мина (Поне така е смятал адм. Фарагут когато е атакувал пристанищата на Конфедерацията), а Уайтхед е конструирал самодвижеща се мина.
          Ама най-мие забавно да чуя предложение за т.нар. броненосни фрегати и корвети от средата на 19-ти век. Тях как да ги наричаме, за да се отърсим от смразяващия русофизъм който струи от названията?
          Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
          Неизвестен руски адмирал

          Comment


            #65
            Риболов

            von Danitz написа
            та френските
            vedette rapide което е водача на торпильори, сиреч по руски лидер
            Понятието "лидер" (в пълния си блясък звучи така "лидер на миноносците/ескадрените миноносци") и също е френски патент. Творец е небезизвестния адм. Об. Неговата идея е била малките "микроби" да атакуват големите кораби, но после станало ясно, че трябва да се пробива завесата от леки кораби, охраняващи броненосците и идеята била това да са споменатите "лидери". Както във всички класове те растели по размери и въоръжение и апогеят им е през първата световна война, и в някои флотове през ВСВ когато като "лидери" са леките крайцери. Както писах "лидер" е длъжност, а не клас. Много кораби са заложени като "лидери" в един флот (френскита "Фантаск", руските "Баку" и т.н.), а в други флотове далеч по-силни кораби са класифицирани като ескадрени миноносци (японските серии "Кагеро", "Ариаке" и единствения "Шимикадзе").
            Та ако си мислите че някой ще измисли как "най-правилно" дасе наричат корабите-лъжете се. Според мен трябва да ги наричаме по "най-разбираемия" начин.
            И ето какво съм писал по въпроса много отдвна за крайцерите в частност http://www.boinaslava.net/forum/viewtopic.php?t=3463 и за корабната класификация изобщо http://www.boinaslava.net/forum/viewtopic.php?t=2944.
            Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
            Неизвестен руски адмирал

            Comment


              #66
              Одзава, вчера четох във Вимпел допълненията и особено статията за Нелсън.Ако нямаш нищо против да коригираме някои цифри
              П.В.

              Comment


                #67
                Не искам да корегирам повече нищо, просто отбелязах , че линкор и есминец са не от руски, а от съветски произход и вероятно са измислени от комисаря по военноморските въпроси Троцки и е тъпо да ги ползваме на български, крайцер, О.К., линеен, добре, ако ще го съкращаваме обаче да не е по тоя модел, тъй като обаче приехте нещата невороятно остро, което мога да тълкувам по най-различни начини, имам предвид Гогата специално, моля да прекратим спора, който наистина вече няма смисъл. А наименованията дето събира Одзава, надявам се допълнихме и това е всичко! именно аз не искам да се казва Мусала Сталин, ако моята логика беше тази за която намекваш, или онази, "балановската", Мусала трябва да се казва Престол Божи, но моята просто не е такава, уверявам ви, просто ми е тъпо "новговора" в 2004 година и толкоз. Лично смятам да се придържам към система от наименования, която намирам за разумна, и смятам, че никой няма да е затруднен да я разбира! Благодаря за изключителното внимание!

                Comment


                  #68
                  119 години от Съединението на България

                  Е, ако всеки тръгне да си измисля собствени класификации докъде ще стигнем.
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #69
                    Интересна темичка се е заформила тук. Преди 3 години на едно приятелче му попадна морски устав от 1904 или 1908 година(не си спомням вече, спомням си, че още не иска да ми го подари :cry: ) Този устав е Български и в него са описани нашите кораби. Споменава се думата "катер" , "Торпильор" и "Контра-торпильор". Другите не си ги спомням. Та ако искате българизми, ще се опитам да му го взема или в най-лошият случай да го ксерокопирам.
                    То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                    Comment


                      #70
                      За бронирането на Нелсън имах предвид някои дребни поправки, друго не
                      П.В.

                      Comment


                        #71
                        Plamen написа
                        За бронирането на Нелсън имах предвид някои дребни поправки, друго не
                        Статията е на Попай-моряка. той е превел 1:1 незнам какво. Предполагам от поредицата Морска колекция. ама казвай-ще го оправим сле дзадълбочена проверка.
                        Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                        Неизвестен руски адмирал

                        Comment


                          #72
                          Примерно височина на борда - 4.00м.Тъй като е британски кораб - приведи го в британски мерки - 2.49мм.Борд 348мм, на машините - 336мм, чела на кулите 398мм, покриви - 173мм, Външният борд е вертикален с дебелина 12.45-19мм - взависимост дали се намира върху погребите или машините, но е абсолютно невъзможно да разруши върха на снаряд.38мм борд на Айова или 32мм на Саут Дакота не може да го на прави, та този ли!Необходимата броня за де-капиране е 100-110мм или 70мм под наклон.Тази изпълнява ролята на противоосколочна защита.Снарядите вече нямат мек макарвски калпак, а са с твърд накрайник - в немския флот те са с твърд накрайник от 1909, а в британския и американския от 1917 MK3 Greenboy
                          П.В.

                          Comment


                            #73
                            Battleships of WorldWar II compiled by Christopher Chant; www. geocities.com и др. Имам и мoлба: дайте линк кьм статията, че не виждам кьде е
                            Rolling, turning, diving
                            Rolling, turning, diving, going in again
                            Run, live to fly, fly to live, do or die
                            Run, live to fly, fly to live, Aces high.

                            Comment


                              #74
                              Battleships of World War II comiled by Christopher Chant; www.geocities.com; www.warships 1.com Имам молба: дайте ми линк кьм статията, че не я виждам кьде е :cry:
                              Rolling, turning, diving
                              Rolling, turning, diving, going in again
                              Run, live to fly, fly to live, do or die
                              Run, live to fly, fly to live, Aces high.

                              Comment


                                #75
                                Поста на Парабелум е още едно доказателство на моята теза. Ще спомена смо, че канадските корвети (ПЛО кораби) в нашия флот през 1920 г. стават ведети . С чисто Италиански произход на думата. За каква калсификация може да става дума от тук нататък?
                                Пламене-ще проверя данните и ще постна измененията на Императора. Благодаря за корекциите.
                                Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                                Неизвестен руски адмирал

                                Comment

                                Working...
                                X