Общо взето това са единственните германски кораби които харесвам (пък Пламен напротив, май само тях не харесва). Та преди около месец с въпросния Пламен си разтягахме локуми точно за тези кораби и стигнахме до интересната тема: какво повече би могъл да направи Ойген в сравнение с Граф Шпее прии среща с по-силен противник и дали е трябвало да построят още джобни по модернизиран проект вместо недомислените Хипери.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Джобните линкор
Collapse
X
-
Джобните линкор
Гоги, направих таблица и сравних тежките крайцери по 25 показателя - залп, скорострелност, разсейка, качество на снаряда, тежко, средно леко ПВО, броня на палубата борда, кулите, ПТЗ, рубка, барбет, скорорст, далечина, ТА, мореходност, радари, далекомери, и се оказа че най-добър е Шпее на Второ място е Балтимор, а Ойген е на 3-тоП.В.
-
Добре, сега , последно, те какъв клас кораби са според теб? И 280 мм оръдие, толкова любимо на германците, оръжие за бойни кораби ли е, макар и традиционно да го качват на тях? И изобщо тази концепция- по-силен от този който може да те настигне, по-бърз от по-силния от теб издържа ли на практика, в сянката на Ла Плата и боевете в Северния ледовит океан?
Comment
-
---
Първо те са построени съгласно Версайския договор, който позволява старите 6 линкора клас Шлезиен и Хановер 10 000 тона и 280мм да бъдат заменени с нови след изтичане на 20 г. срок на служба.Джобните линкори имат 10 000- 12 000 тона водоизместване стандартно и позволения от Версай калибър 280мм.Алтернативите са били две или бавен монитор с тежка броня или бързоходен кораб с лека броня.Ценкер избира бързоходен кораб.Корабите се класифицират като броненосци, защото заменят броненосци, но не е коректно.Те не са и Вашингтонски крайцери, защото 8" е позволения калибър.Може да се каже че поради малкия размер и леката броня е джобен линеен крайцерП.В.
Comment
-
Те са си строени като рейдери - няма значение как ще го наречеш един кораб.Особено когато Англия е толкова силна, ако открито го наречеш рейдер ще придизвикаш масова истерия.Английските тежките крайцери също са имали голяма далечина на плаване 10 000 мили, а и освен това на един немски са се падали по два-три английски.ПВО-то е 6 105мм на Шпее и останалите, първоначално е на Лютцов и Шеер е било 6х88мм и 8х37мм и 10х20мм.В край на войната нараства разбира сеП.В.
Comment
-
Ойген - към 45 имал е смесено зенитно въоръжение от бофорси, ерликони и фирлинги.Шпее - към 39г., освен ако не сравняваш Шеер с мощното зенитно въоръжение към 42г..Тогава дори 37мм са вече автоматични 37/69 и на Ойген обаче са автоматични.Разсейка - снаряд с висока начална скорост - точен, освен италианския на Зара, и теглото играе роля, но по-малко.
Качество на снаряда.Според таблицата на Окун ако Nav и Eff съвпадат снарядат е добър - амер, брит, фр, италиански, по-лоши - немски, най-отвратни - японски.Можеш да го допълниш с бронираност на носа - дали ще ти падне скоростта при евентуални попаденияП.В.
Comment
-
Хипер субективно го смяташ, особенно за разсейката. Пък ако смяташ към '45 Ойген дори до топ 10 няма да докрета, ще го изпревари всичко американско и повечето от леките британски, японските също го отвяват..
Но нека се върнем на сметките: Има ли Ойген по-голям шанс при среща с превъзхождащ противник. Тогава нарочно бяхме избрали КГ5 така че поне евентуално да има шанс да избяга.
Comment
-
Всички американски 8" са или в една люлка= на разсейка или с ниска скорост последното на Балтимор и не са много точни - умален аналог на Саут Дакота.Японските също не са точни - правя си изводи от книгата която имам Италианските са отврат, френските са горе-долу.
Бронята на Ойген - ако сравняш - кули, барбети, борд е досто добре Бордът е широк 2.75м, На американските е 2.90м Ню Орлинс, Учита, - Балтимор 3.10, на японските 3.50, на Алжир - 4.45, Лондон след модернизацията 2.44, Кент - 1.80, Зара - 3.00П.В.
Comment
-
Не е най тънък, защото тук се пресмята скос 30-50+80, които е по-мощен от 150мм борд на Зара, Учита, Балтимор, Алжир или Могами - 100-140.По отношение на палубата....Да, ама не - Британските са 38-50 - много дебела палуба - американските 64мм малко по-дебела палуба.Безспорни рекордьори са Шпее над магазините 70+20, Зара, Алжир.Японските имат многослойна и не е чак толкова дебела палбуата макар да изглежда внушителна - 77ммП.В.
Comment
-
Нещо премълча за снайперизма. Иначе много упорито продължаваш да гледаш корабис една епоха по-стари и доста по малки - британските. скосът е прекомерно тънък за да играе роля при тези калибри (203) евентуално би помогнал при 152, но дори да го броим че "играе" пакеквивалента не по-голям от на другите, единственно може да докара колкото на японските кораби. На всички други отстъпва. Освен това темата не е за този Таралясник а за Шпее и за това какви шансове би имал единият в сравнение с другият прио среща с охранението на конвоя.
Comment
-
В таблицата не съм смятал ефективност на втория калибър - тук на Шпее щитовите 150мм са си направо разточителство, а и само 6х105, вместо два пъти повече.Имам предвид, че никой крайцер не носи 150мм оръдия.Скоростта на Хипер и Ойген е висока 32.5 и 33 възла, а на Шпее 28.5 възлаИначе Шпее си перфетния рейдер и ми харесва повече от хире, просто ти незаслужено принизяваш бойните качества на последния.Бъди обективен
А и за скоса Все пак корабът е конструиран да се бие с 8 инчови кораби и 80+30 е доста добра защита и 80 са под наклонП.В.
Comment
Comment