Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Джобните линкор

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Джобните линкор

    Общо взето това са единственните германски кораби които харесвам (пък Пламен напротив, май само тях не харесва). Та преди около месец с въпросния Пламен си разтягахме локуми точно за тези кораби и стигнахме до интересната тема: какво повече би могъл да направи Ойген в сравнение с Граф Шпее прии среща с по-силен противник и дали е трябвало да построят още джобни по модернизиран проект вместо недомислените Хипери.

    #2
    Джобните линкор

    Гоги, направих таблица и сравних тежките крайцери по 25 показателя - залп, скорострелност, разсейка, качество на снаряда, тежко, средно леко ПВО, броня на палубата борда, кулите, ПТЗ, рубка, барбет, скорорст, далечина, ТА, мореходност, радари, далекомери, и се оказа че най-добър е Шпее на Второ място е Балтимор, а Ойген е на 3-то
    П.В.

    Comment


      #3
      Добре, сега , последно, те какъв клас кораби са според теб? И 280 мм оръдие, толкова любимо на германците, оръжие за бойни кораби ли е, макар и традиционно да го качват на тях? И изобщо тази концепция- по-силен от този който може да те настигне, по-бърз от по-силния от теб издържа ли на практика, в сянката на Ла Плата и боевете в Северния ледовит океан?

      Comment


        #4
        ---

        Първо те са построени съгласно Версайския договор, който позволява старите 6 линкора клас Шлезиен и Хановер 10 000 тона и 280мм да бъдат заменени с нови след изтичане на 20 г. срок на служба.Джобните линкори имат 10 000- 12 000 тона водоизместване стандартно и позволения от Версай калибър 280мм.Алтернативите са били две или бавен монитор с тежка броня или бързоходен кораб с лека броня.Ценкер избира бързоходен кораб.Корабите се класифицират като броненосци, защото заменят броненосци, но не е коректно.Те не са и Вашингтонски крайцери, защото 8" е позволения калибър.Може да се каже че поради малкия размер и леката броня е джобен линеен крайцер
        П.В.

        Comment


          #5
          Да, тези общите данни ги знам, но ми липсват подробности, не били трябвало класа им да се определя от функцията им, как са щели да ги използват, като ударна сила на флота, което е странно, или отначало са за рейдери, но линейните рейдери за какво служат всъщност?и как им е ПВО-то?

          Comment


            #6
            Те са си строени като рейдери - няма значение как ще го наречеш един кораб.Особено когато Англия е толкова силна, ако открито го наречеш рейдер ще придизвикаш масова истерия.Английските тежките крайцери също са имали голяма далечина на плаване 10 000 мили, а и освен това на един немски са се падали по два-три английски.ПВО-то е 6 105мм на Шпее и останалите, първоначално е на Лютцов и Шеер е било 6х88мм и 8х37мм и 10х20мм.В край на войната нараства разбира се
            П.В.

            Comment


              #7
              Като ги сравняваш за коя година става въпрос???? пък и ми е много любопитно от къде изрови данни за разсейката на залпа, пък и качество на снаряда е хипер субективен фактор.

              Comment


                #8
                Ойген - към 45 имал е смесено зенитно въоръжение от бофорси, ерликони и фирлинги.Шпее - към 39г., освен ако не сравняваш Шеер с мощното зенитно въоръжение към 42г..Тогава дори 37мм са вече автоматични 37/69 и на Ойген обаче са автоматични.Разсейка - снаряд с висока начална скорост - точен, освен италианския на Зара, и теглото играе роля, но по-малко.
                Качество на снаряда.Според таблицата на Окун ако Nav и Eff съвпадат снарядат е добър - амер, брит, фр, италиански, по-лоши - немски, най-отвратни - японски.Можеш да го допълниш с бронираност на носа - дали ще ти падне скоростта при евентуални попадения
                П.В.

                Comment


                  #9
                  Хипер субективно го смяташ, особенно за разсейката. Пък ако смяташ към '45 Ойген дори до топ 10 няма да докрета, ще го изпревари всичко американско и повечето от леките британски, японските също го отвяват..
                  Но нека се върнем на сметките: Има ли Ойген по-голям шанс при среща с превъзхождащ противник. Тогава нарочно бяхме избрали КГ5 така че поне евентуално да има шанс да избяга.

                  Comment


                    #10
                    Всички американски 8" са или в една люлка= на разсейка или с ниска скорост последното на Балтимор и не са много точни - умален аналог на Саут Дакота.Японските също не са точни - правя си изводи от книгата която имам Италианските са отврат, френските са горе-долу.
                    Бронята на Ойген - ако сравняш - кули, барбети, борд е досто добре Бордът е широк 2.75м, На американските е 2.90м Ню Орлинс, Учита, - Балтимор 3.10, на японските 3.50, на Алжир - 4.45, Лондон след модернизацията 2.44, Кент - 1.80, Зара - 3.00
                    П.В.

                    Comment


                      #11
                      За von Danitz: General der Panzertruppe Валтер Неринг

                      :lol: :lol: Ще пукна от смях, до съвсем скоро японците ги изкарвахте големи снайперисти, пък сега :? :? . И как реши че бронирането е дори адекватно Най-тесен и най-тъник пояс, картонена палуба. Таралясник.

                      Comment


                        #12
                        Не е най тънък, защото тук се пресмята скос 30-50+80, които е по-мощен от 150мм борд на Зара, Учита, Балтимор, Алжир или Могами - 100-140.По отношение на палубата....Да, ама не - Британските са 38-50 - много дебела палуба - американските 64мм малко по-дебела палуба.Безспорни рекордьори са Шпее над магазините 70+20, Зара, Алжир.Японските имат многослойна и не е чак толкова дебела палбуата макар да изглежда внушителна - 77мм
                        П.В.

                        Comment


                          #13
                          Нещо премълча за снайперизма. Иначе много упорито продължаваш да гледаш корабис една епоха по-стари и доста по малки - британските. скосът е прекомерно тънък за да играе роля при тези калибри (203) евентуално би помогнал при 152, но дори да го броим че "играе" пакеквивалента не по-голям от на другите, единственно може да докара колкото на японските кораби. На всички други отстъпва. Освен това темата не е за този Таралясник а за Шпее и за това какви шансове би имал единият в сравнение с другият прио среща с охранението на конвоя.

                          Comment


                            #14
                            В таблицата не съм смятал ефективност на втория калибър - тук на Шпее щитовите 150мм са си направо разточителство, а и само 6х105, вместо два пъти повече.Имам предвид, че никой крайцер не носи 150мм оръдия.Скоростта на Хипер и Ойген е висока 32.5 и 33 възла, а на Шпее 28.5 възлаИначе Шпее си перфетния рейдер и ми харесва повече от хире, просто ти незаслужено принизяваш бойните качества на последния.Бъди обективен
                            А и за скоса Все пак корабът е конструиран да се бие с 8 инчови кораби и 80+30 е доста добра защита и 80 са под наклон
                            П.В.

                            Comment


                              #15
                              Я кажи като си толкова печен колко е височината на борда на Шпее и на Шеер, че никъде не ги открих?
                              П.В.

                              Comment

                              Working...
                              X