O]e powe`e `e Liberti се строят за страшно кратко време, рекордът беше около 5 дни, ама трябва да проверя за часовете, в "Гангут" има много добра статия. а тези кораби са строени с разчет да се изплащат на един курс (не съм проверявал разчетите)
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Можеше ли Дьониц сам да победи?
Collapse
X
-
Тука някъде стана дума за десанти от непригодени за това кораби (за Норвегия). Спомнете си за съветсткия десант в Крим, по време на борбата за полуострова. Десанта се пада през зимата на 1941/42 година мисля и е осъществен при доста неблагоприятни условия (лошо време, липса на достатъчно авиационно прикритие, лиспа на подходящи десантни кораби). Десантът е съвсем успешен. Е, после какво става е вече друг въпрос. Това го давам като пример.Модератор на раздели "Втора световна война" и "Междувоенен период".
Проект 22.06.1941 г.
"... там можете да попаднете на персонажи като например "честен прокурор" - а това, съгласете се, е същество къде-къде по-фантастично от някакъв си там "тъмен елф"." ©
Comment
-
нека да се върнем към подводниците, сега изрових че 46% от загубите на U-ботовете са причинени от авиация.
ето и едно интересно цитатче
Наконец, важным фактором, благодаря которому союзники все равно выиграли бы "Битву за Атлантику" и без улучшения системы конвоирования, стали производственные мощности США. Адмирал Дениц сильно недооценил возможности Соединенных Штатов: указывая, что в месяц необходимо уничтожать 700000 брт, он предполагал, что США и Великобритания смогут в 1943 г. спустить на воду 8000000 брт новых торговых судов. В действительности обстановка складывалась иначе. Для восполнения потерь торгового флота Англия и Соединенные Штаты Америки заключили соглашение о расширении строительства судов в США: в 1942 г. общим тоннажем до 8 млн. тонн, а в 1943 г. - до 10 млн. тонн. К концу 1943 г. тоннаж спущенных на воду транспортных судов превысил суммарный тоннаж потопленных к этой дате. Таким образом для реализации планов "тоннажной войны" немецкие подводники должны были увеличить вдвое свои успехи в борьбе с транспортами, и это в условиях, когда сама возможность пребывания немецких субмарин в Атлантике была уже под вопросом.
Comment
-
Ето малко фактология за маниаците:
The U-boat Shipyards
AG Weser, Bremen (162)
Blohm & Voss, Hamburg (224)
Bremer Vulkan, Bremen-Vegesack (74)
Danziger Werft, Danzig (42)
Deutsche Werft AG, Hamburg (113)
Deutsche Werke, Kiel (69)
F. Schichau, Danzig (94)
Flender-Werke, Lübeck (42)
Flensburger Schiffsbau, Flensburg ( 28 )
Germaniawerft, Kiel (131)
HC Stülcken, Hamburg (24)
Howaldtswerke, Hamburg (33)
Howaldtswerke, Kiel (31)
Kriegsmarinewerft, Wilhelmshaven (27)
Neptun Werft AG, Rostock (10)
Nordseewerke, Emden (30)
Oderwerke, Stettin (2)
Seebeck, Bremen (16)
Vulcan, Stettin (1)
U-boat production:
1935 (14)
1936 (21)
1937 (1)
1938 (9)
1939 ( 18 )
1940 (50)
1941 (199)
1942 (237)
1943 (284)
1944 (229)
1945 (91)
Total: 1153
Comment
-
а ето и загубите:Chart of U-boat losses
1939-1945
1939 ------ 9
1940 ----24
1941 ----34
1942 ------86
1943 ------237
1944 ----------238
1945 ------123
Total U-boats lost 751
имам ги и много по-подробно , разбито по дни, ама е много неудобно за пастване, е ако им любопитни може и да се постарая.
Comment
-
A Table of All Commissioned U-boats and their types
1 - 6 IIA 122 - 124 IXB 301 - 316 VIIC 853 - 858 IXC/40 1051 - 1058 VIIC
7 - 24 IIB 125 - 131 IXC 317 - 328 VIIC41 859 - 864 IXD2 1059 - 1062 VIIF
25 - 26 IA 132 - 136 VIIC 865 - 870 IXC/40 1063 - 1065 VIIC41
27 - 36 VIIA 137 - 152 IID 331 - 458 VIIC 871 - 876 IXD2 1101 - 1102 VIIC
37 - 44 IX 153 - 166
167 - 170
171 - 176 IXC
IXC/40
IXC 459 - 464 XIV 877 - 881 IXC/40 1103 - 1110 VIIC41
45 - 55 VIIB 177 - 179 IXD2 465 - 486 VIIC 883 IXD42 1131 - 1132 VIIC
56 - 63 IIC 180 IXD1 487 - 490 XIV 889 IXC/40 1161 - 1162 VIIC
64 - 65 IXB 181 - 182 IXD2 501 - 524
525 - 550 IXC
IXC/40 901 VIIC 1163 - 1172 VIIC41
66 - 68 IXC 183 - 194 IXC/40 551 - 683 VIIC 903 - 907 VIIC 1191 - 1210 VIIC
69 -72 VIIC 195 IXD1 701 - 722 VIIC 921 - 928 VIIC 1221 - 1235 IXC/40
73 - 76 VIIB 196 - 200 IXD2 731 - 779 VIIC 929 - 930 VIIC41 1271 - 1279 VIIC41
77 - 82 VIIC 201 - 212 VIIC 792 - 795 XVIIA 951 - 994 VIIC 1301 - 1308 VIIC41
83 - 87 VIIB 213 -218 VIID 801 - 806 IXC/40 995 VIIC41 1405 - 1407 XVIIB
88 - 98 VIIC 219 - 220 XB 821 - 822 VIIC 997 - 1010 VIIC41 2321 - 2371 XXIII
99 - 102 VIIB 221 - 232 VIIC 825 - 826 VIIC 1013 - 1025 VIIC/41 2501 - 2552 * XXI
103 - 111 IXB 233 - 234 XB 827 - 828 VIIC41 3001 - 3044 XXI
116 - 119 XB 235 - 291 VIIC 841 - 846 IXC/40 3501 - 3530 XXI
120 - 121 IIB 292- 300 VIIC41 847 - 852 IXD2 4701 - 4712 XXIII
Comment
-
а за свъх, свръх маниаците - пощенските им адреси по флотилии, майне либе, напиши писмо на боцмана
Führer der U-Boote, Befehlshaber der U-Boote M 24932
Ab 7.41 2. Admiral der U-Boote
Ab 2.43 Kommandierender Admiral der U-Boote
Unterseebootsflottille Feldpostnummer Standort
1. (U-Flottille „Weddingen“) 06 153 Kiel, ab 6.41 Brest
2. (U-Flottille „Salzwedel“) 25 522 Wilh.hv., ab 6.41 Lorient
3. (U-Flottille „Lohs“) 36 094 Kiel, ab 10.41 LaPallise, dann LaRochelle
4. (Ausbildungsflottille) 39 131 Stettin, ab 5.41 Kiel
5. (U-Flottille „Emsmann“) 42 766 Kiel
6. (U-Flottille „Hundius“) bis 9.44 42 831 Wilh.hv., ab 8.41 Danzig, ab 2.42 St.Nazaire
ab 9.44 14 971
7. (U-Flottille „Wegener“) 14 971 Kiel, ab 6.41 St. Nazaire
8. (Ausbildungsflottille) 42 927 Königsberg, an 2.42 Danzig
9. 42 961 Brest
10. 47 499 Lorient
11. 47 571 Bergen
12. 47 587 Bordeaux
13. 40 499 Drontheim
14. 22 068 Narvik
19. (Ausbildungsflottille) 10 643 Pillau, ab 2.45 Kiel
20. „ 54 181 Pillau
21. „ 11 878 Pillau
22. „ 11 128 Gotenhafen, gegen Kriegsende Wilh.hv.
23. „ bis 3.42 40 390 Danzig
ab 3.42 06 536
24. „ 03 184 Danzig, Memel, Drontheim, Memel, Gotenhafen, Eckernförde
Comment
-
---
Не е точно така.Немците имат малоброен надводен флот, недостатъчен пред големите цели, които те са преследвали.При равни други условия надводните им кораби винаги имат преимущество над английските, но 4 не са равни на 20, 6 тежки крайцера не са равни на 15, а 85 леки е са равни на 6.11 самолетоносача срещу 0 немскиП.В.
Comment
Comment