Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Каюткомпания-място където офицерите пият чай и си приказват

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    По-рано стана дума за живучест на различните кораби при попадения на ПКР. Прилагам две странички от "Морской сборник", отразяващи положението около 1985 г.







    Съдейки по масата на бойната част, авторите визират ПКР Tomahawk (TASM). Има и графа за насищане на ПВО. Интересен е разчета за унищожаване на авионосна група от 8 кораба - 91 ракети

    Comment


      Търся достоверна информация (респективно качествена руска монография, ако може и схемички) за това точно колко авиация може да се качи на Кузнечов в днешния му вид.
      На повечето места се среща цифрата 26 броя МиГ-29К и Су-33, но това е бая относително, тъй като двата самолета имат не малка разлика в размерите. Тоест ако може да се качат 26 броя Су-33, то значи бройката на МиГ-29К ще е по-голяма и обратно. Споменава се и 24 броя вертолети Ка-27 и вариации. Та тези 50 летателни апарата, дали се носят в един и същ момент, колко могат да се пъхнат в хангара и колко седят на палубата и прочие?
      Благодаря предварително.
      Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

      Comment




        ВООРУЖЕНИЕ

        Авиационное:
        • всего летательных аппаратов --- 50...52

        • в т.ч. истребители Су-33 («Flanker-D») и МиГ-29К («Fulcrum-D») или
        штурмовики Су-25УТГ («Frogfoot-B») --- 26...28

        • в т.ч. вертол¸ты РЛД Ка-31 («Helix-D») --- 4

        • в т.ч. вертол¸ты Ка-27 и Ка-29 («Helix-A/B») --- 18

        • в т.ч. Ка-27ПС («Helix-C») --- 2

        Срещал съм на места и "... до 26 изтребителя и 42 вертолета...", но може би е доста попресилено.

        Това е схема на хангара на атомния Уляновск, не знам доколко кореспондира с хангара на Кузнецов:


        Току-що проверих. Според този източник (http://warfare.ru/db/lang/rus/linkid/1738/catid/268/) размерите на хангарната палуба на проект 1143.5 са абсолютно идентични с посочената горе схема:

        Ангар — закрытого типа общей площа*дью 3980 м2 (153x26x7,2 м) порядка 50% длины и 70% ширины корабля — служил для хранения и технического обслужива*ния до 70% штатного числа ЛАК.
        Last edited by Duque de Caixas; 02-11-2012, 21:25.

        Comment


          Съмнявам се да намерим монография за днешния капацитет на Кузнецов в такива детайли.

          По проект събира 26 бр. Су-33 и 24 хеликоптера. Отношението на бройките МиГ-29К към Су-33 е 1.5. По-късно ще видя за източници и евентуално схема, макар че с подредбата в руските хангари се занимават предимно форумни художници.

          Comment


            Относно съотношението между Су-33 и Миг-29К:

            Основными типами самолетов катапультного взлета для ТАКР пр. 11435 бюро предлагало считать истребитель МиГ-29К и штурмовик Су-25К (габариты истребителя Су-27К. требовали сокращения их количества на 35%)... В техническом предложении рассматривалось базирование 18 истребителей Су-27К или 28 - МиГ-29К (Су-25К) или 16 СВВП Як-41 и 12 МиГ-29К (Су-25К).

            ТЯЖЕЛЫЙ АВИАНЕСУЩИЙ КРЕЙСЕР ПРОЕКТА 11435 "АДМИРАЛ ФЛОТА СОВЕТСКОГО СОЮЗА КУЗНЕЦОВ"

            Автор е зам-конструктора на Кузнецов, тъй че информацията е с максимална надеждност.

            Пак там може да се проследи авиокрилото при различните варианти на проекта - с катапулти, с трамплин, с Базалт, с Гранит и т.н. В края е даден състава на Кузнецов:

            количество ЛАК: 50
            в том числе: Су-27К, Ка-27, Ка-31


            Както знаем, на последния етап другите самолети отпадат. От тази статия съотношението на Су-33 към Ка-27/31 не става съвсем ясно, но останалите източници масово говорят за 24 вертолета. И наистина, какво показват сметките:

            По цитата на Duque de Caixas хангара събира 70% от авиокрилото,
            следователно трябва да събере 18 х Су-33 и 17 вертолета,
            а на схемата са дадени 22 х Су-33 и 7 вертолета.

            Тоест въпроса е дали 4 х Су-33 се равняват на 10 вертолета като площ? В Уикипедия са дадени размери:

            Су-33:
            - дължина: 21.2 м;
            - ширина с прибрани крила: 7.4 м;

            Ка-27:
            - дължина: 12.25 м;
            - ширина: 3.8 м.

            Вижда се, че горната замяна може да стане съвсем спокойно.

            Comment


              Докато си чешем езиците в другата тема за HARM, забелязах нещо крайно интересно, което досега ми е убягвало. Американците взели, та разработили противокорабна версия на JSOW (AGM-154 C-1):

              Dec 19/11: An $84.4 million firm-fixed-price contract modification for 226 more AGM-154C-1 JSOW glide bomb all-up rounds (in storage containers) with unitary warheads, including associated support equipment. This is full rate production Lot 8.

              USA Issues JSOW Block III Production Contracts

              370 000 долара на парче. Тежки времена се задават за световното корабоплаване

              Comment


                1951 написа Виж мнение
                ако може и схемички
                Съвсем пресни от Балансер:

                Рассматривается гипотетический корабль пр.1143.5, полностью исправный.
                Начало л¸тной смены, на палубе 50 истребителей МиГ-29К/КУБ.




                Размещение в ангаре - 35 МиГ-29К/КУБ



                … Это скорее для топика Авианосцы в фотографиях, в этой теме все же больше обсуждение технических вопросов, чем поток фото и картинок (стр. 23 из 26)

                Comment


                  Това дали не е за темата "майтапи". Нещото прилича повече на самолетопревозвач околкото на смолетоносач. Кацане предвижда ли се?
                  This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                  Comment


                    Amazon написа Виж мнение
                    Това дали не е за темата "майтапи". Нещото прилича повече на самолетопревозвач околкото на смолетоносач. Кацане предвижда ли се?
                    Човека е дал кораба и самолетите в размери, оттам нататък всеки може да си смята бройката. Кеф ти с крила, кеф ти без крила. Така като гледам, с 55 х МиГ-29К криво-ляво може да се оперира. Даже и с повече. Като сложим резерв, като сметнем и хеликоптери, някаква представа се добива. За съжаление не е със зададената достоверност, но пък може да служи за проверка на достоверността

                    Comment


                      Кухулин написа Виж мнение
                      Човека е дал кораба и самолетите в размери, оттам нататък всеки може да си смята бройката. Кеф ти с крила, кеф ти без крила. Така като гледам, с 55 х МиГ-29К криво-ляво може да се оперира. Даже и с повече. Като сложим резерв, като сметнем и хеликоптери, някаква представа се добива. За съжаление не е със зададената достоверност, но пък може да служи за проверка на достоверността
                      Това е ясно, ама както са натикани в хангарната палуба как ще се обслужват самолетите? Между Су-тата има повечко място, а и крилата им са по-високо. Така както са натъпкани МиГ-овете като сардели не можеш да прокараш една количка с инструменти между тях.

                      С 55 МиГ-29 няма как да оперира, това е пълен абсурд. Ако приемем, че действително носи 50 МиГ-29 и 35 от тях са в хангара, то останалите няма къде да се дянат, освен на палубата, която трябва да делят с още 20-25 вертолета. Обаче така както гледам схемата, когато самолетоносачът приема кацащи самолети в задната част на палубата може да се разположат само четири МиГ-а - два зад задния асансьор, още един до тях, в ляво от задната дясна УВС и още един на островчето пред лявата задна УВС. Остава да намерим място на още 11 МиГ-а. В ляво от надстройката и около 1ва и 2ра стартова позиция ще ги сместим. А вертолетите???
                      Last edited by Duque de Caixas; 04-11-2012, 09:50.

                      Comment


                        Duque de Caixas написа Виж мнение
                        Това е ясно, ама както са натикани в хангарната палуба как ще се обслужват самолетите? Между Су-тата има повечко място, а и крилата им са по-високо. Така както са натъпкани МиГ-овете като сардели не можеш да прокараш една количка с инструменти между тях.
                        Честно казано, нямам представа колко са високи количките и какво пространство се изисква за обслужване. Вероятно си прав.

                        Като дадох числото 55, имах предвид някаква базова, максимална стойност (самолетите на схемата под ъгловата писта). От него трябва да приспаднем резерв (пространствен), трябва да заменим една част с вертолети (на око с коефициент 1.7), а ако говорим за полети, трябва да пратим и няколко във въздуха.

                        Ето още една схема, дело на потребител, който действително много разбира:

                        Comment


                          Абсолютно задължително е, когато самолетоносач излиза на плаване да е в състояние да приеме на борда 100% от летателните апарати на авиогрупата си. Дори американските самолетоносачи не могат да "жонглират" със самолетите и вертолетите си. Принципът на работа на авиогрупите им затова се казва "циклични операции", защото между отделните цикли всички летателни апарати са на борда. Аргументът, че все ще има такива във въздуха не е състоятелен, защото не важи през 100% от времето.

                          Не знам доколко е разбирач авторът, но забелязваш ли, че на дадената от теб схема хангарната палуба е прекопирана на 100% спрямо тази, която постнах преди. Излиза, че този, който я е рисувал все пак не си е дал кой знае колко зор да помисли върху нещата. Ако беше го направил щеше поне от кумова срама да сложи два-три JL-9.

                          Общото между руската и китайската схема е, че и двете са хипотези. Никой от двата кораба не е излизал на плаване с толкова палубни изтребителя. В момента няма нищо солидно, за което да се хванем и да си изясним капацитетите на авиогрупите.

                          Comment


                            Не става въпрос за жонглиране. Ако не се извършват полети, самолетите на палубата са X. Ако се извършват полети, самолетите на палубата са по-малко, съответно мястото е повече, съответно се улесняват полетните операции.

                            ПП Още едно парченце полезна информация по темата:

                            Как должны размещаются самол¸ты при массовом взлете со всех СП см. отчетную модель ТАВКР Варяг.



                            Отчетная модель ТАВКР пр.11436 в экспозиции Музея истории Невского ПКБ
                            Last edited by Кухулин; 04-11-2012, 13:47.

                            Comment


                              Благодаря за ценните отправки!
                              Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                              Comment


                                Type 071:







                                Живот си живее аскера.

                                Comment

                                Working...
                                X