Чета си аз за флота на кайзера. Авторът има лко страннта тенденция да напише "и бронята беше 3,456% по-дебела от тази на предният клас" вмсто като нормален човек да си каже колко е в милимунти. Има и леко германофилско залитане твърдейки примерно че Брюхер бил не само равен но и превъзхождал Амглийскит елинейни крайцер..което историята меко казано е показала че не е така. Но!!! в книгат аима и един доста интересен момент. Това че вили е бил флотски ентусиаст е предмент на много вицове. Но в книгата неколко кратно се спомена че по време на прехода към Дредноути той настоява флотът да се концентрира върху бързоходни кораби, включая организира личен конкурс за подобен проект.Според мен това е било единственото правилно решение в негомомент когао основна цел е Британският фло и предвид че германската концепция е да се лови той на части. вместо това флотът за закрито море с еполучава по-бавен, с по-слаби оръдия които като бонус са и с по-малка далекобоийност. Допълнителен бонус- по-малоброен и изостващ с едно поколение в развитието си. Такъв флот дори на теория (има разлика между теорие и фантастика) няма какво да дири срещу RN.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Флотите в началото на XX век, хардуер и концепция
Collapse
X
-
Gaden Gogi написа Виж мнениеТакъв флот дори на теория (има разлика между теорие и фантастика) няма какво да дири срещу RN.XV mile the sea brode is
From Turkey to the Ile of Rodez...
-
По моему ня,а. изостават с поне поколение технически и строят по-бавно. Преди те да построят бърз линкор РН ще има Кралици, койтоса чудовища. А ако се засилят към истински линейни крайцери (това тяхното са някакви крокозебри) Британците ще си имат котките който са хубави и ще стигнат по-бързо до Худ.
НО! бързите кораби все пак предполагат някаква маневреност, докато с по-малък, по-бавен и по-слабо въооъжен флот трябва да хвърляш зарче за да можеш да избягаш.
Голям проблем при германците е липсата на пари в него момент, оказва се че слагат парни машини на дредноутите защото ги е свидело да платят рояли на Парсон за да со сложат турбини. същото е и с използването на 280 мм оръдия на първите поколения.
Comment
-
Ефективна и продължителна рейдерска война с парни машини и въглища е много невероятно начинание. Машините вибриорат и се разхлопват, имат нужда от повече поддръжка (големият бял флот ако някой му хръмне да посочва е съвсем друга песен начинание), при зор от противник не могат дълго време да държат мощност. въглищата отнемат много време за бункеровка, искат доста време за чистене на котли и прехвърлянето им от трофеен или снабтиелен кораб е приключение. Плюс същото каот м,ашините- не може дълго време да пъркаш на пълна скорост освен ако нямаш резерв от пара= повече котли от нужното и резерв от хора да ги хранят с въглища, което при дълго плаване и среща на потенциален противник който скоро е напуснал пристанището значи че в един прекрасен момент ще загубиш скорост и ще хвърляш зарче за лъки шот (на германците от другат страна това им се получава-лъки шота)
Comment
-
в ПА корабите са само закърпени, и това е отнело мноооого време, плюс са били налични работилници. Шпее обикаля половинат апасифик, не свят, и общо взето нищо не прави. Емден постига повече но то е повече благодарение на капитана. А колко време и усилия губят да товаяр комюр? И Накрая как свършват? По него време повечето рейдери са ветроходи. А иначе точно наличието на докове определя какво и къде да се бази и за места като далечният източк се строят кораби с медна обшивка. А рашките като стана въпрос за тях се пънат да воюват без да имат база, корабите им се докуват в Япония!!!
Comment
-
Иначе си мислях че вместо гонене на дивото по океаните рейдерство може да се организира бризо до брега, все пак се знае къде отиват корабите и е къде по-лесно да се чакат там, за което ще са нужни точно бързи единици. РН ще трябва да реагира и да разпръсне сили за да патрулира близките маршрути, което при положение че инициатвата е на ФОМ значи че те могат да се опитат да осъществят плана за разбиване на РН на части и причиняването на неприемливи загуби. Предвид че авиацията не е това което е ВСВ и няма радари и радито не е особенно развито. Може да се оперира доста близо до брега. есминците (особенно не британските) са много далече от паспортната си скоростс, тъй че тръдно биха догонили линеен крайцер, да кажем 25+ възлов. Срещу такъв броненосците и крайцерите от нея епоха са безполезни. Минните полета ще играят голяма роля в подобен сценарий.
Германците ще имат нужда от много на брой леки крайцери.....който обаче ще имат мноого кратък живот в момента в който се появят котките, а Ремонт и Реконструкция могат да надбягат абсолютно всичко дето е плавало тогава.
Comment
-
Гогата пак почна с изхвърлянията /изФърлянията/, гледани през англофилските очила. Кралиците имат великолепни оръдия, модерна система за управление на огъня и са първите на течно гориво, но като защита нищо не струват. Тесен пояс, слабо ПТЗ, тенекиени барбети. Предишното поколение кораби - Айрън Дюк, Крал Джордж V /не Гого V, щото тоя не го познавам/, Орион са си кораби конструирани за бои в линия със сериозна защита на ДВАТА по дебелина пояса 300мм по водолинията и 230мм над нея. Така се защитават корабите през ПСВ и се оценява ОБЩАТА им ширина, а не смешните 150мм на горния пояс на Куин Елизабет. Линейните им крайцери на англичаните са чудесни, само да не се използват като бързоходно крило в ескадрен бой, той с тия немощни брони за къде по-напред??? Артилерията е на ниво, разбира се снарядите в епохата до Ютланд и взривното вещество са отвратителни. Бронирането, смех, смех, на тонове. Първите две поколонеия линейни крайцери с броня на броненосен крайцер -150мм, ПТЗ - само екрани. Това е добре ако се биеш с броненосен крайцер, но непрепоръчително ако противникът ти е бързоходен дредноут. После минаваме на "Великолепните котки Лайън, Тйгър, Куин Мери, Принсес Роял - машините защитени с 229мм???, погребите - 150мм, даже при носовите погреби, най-крайните А и Y на Тайгър се стига до 127мм! Страхотно, направо непробиваемо! Горен пояс и той 150мм. Срещу тях германците вадят Зайдлиц - 300мм основен пояс, горен 260мм, Дерфлингер - 300мм по водолинията, 230мм горен пояс. В книгата за Германските линейни крайцери става ясно че германците умишлено строят корабите си с по-нисък надводен борд, за да бъдат по-малки мишени, не защото са идиоти, както иска да ги изкара Гогата. Минаваме на невероятните Repulse and Renown известни сред екипажите си като Refit and Repair. Малък брой тежки оръдия - по-трудна пристрелка, компромисни кораби, слабо брониране - 150мм, връщат се на нивото на първото поколение линейни крайцери Инвинсибъл и Инфлексибъл. Единствената налудничава цела на тези кораби е да бъдат бързи и то много бързи. Но тук вече противникът ги поразява на всякакви мислими дистанции......Стигаме и до гротеската "леки линейни крайцери" - 76мм броня и 4х381мм оръдия.П.В.
Comment
-
Кайзерът правилно е искал асиметричен отговор с акцент върху бързоходните кораби и за същите пари германците вместо 19 дредноута и 6 линейни крайцера биха получили 20-24 линейни крайцери. То и Фишър е имал виждане са създаване на бързоходен кораб - Дредноут с 10х305мм оръдия и скорост 25 възла като амалгама между линейните крайцери и линкорите, но никой не го е послушал.П.В.
Comment
-
Макензените са строени като потенциални противници на Худ, като Ерзац Йорк е тяхната подобрена версия и главния калибър е повишен от 350мм на 380мм. Такъв двубой е трудно да се предвиди, тъй като и двете страни са с приблизително еднакви характеристики и еднакво защитени. Срещу Рипълс и Ринаун няма смисъл да се праща Макензен. Достатъчни са Люцов и Дерфлингер и ще им видят сметката. Към момента на ПСВ и двата крайцера са със 150мм броня, която се пробива на всякаква мислима дистанция дори и от 283мм снаряди на Молтке и Зайдлиц.П.В.
Comment
-
De Ruyeter написа Виж мнениеГогата пак почна с изхвърлянията /изФърлянията/, гледани през англофилските очила. Кралиците имат великолепни оръдия, модерна система за управление на огъня и са първите на течно гориво, но като защита нищо не струват. Тесен пояс, слабо ПТЗ, тенекиени барбети.
Comment
-
Kramer написа Виж мнениеИнтересно как би протекъл бой на R and R с Макензените или на Худ с Ерзатц Йорк.
ЕЙ vs. Худ > худ е по-добре защитен (305 на 12 градуса) , 5 възела по-бърз. С по-добра артилерия. Отделно е изцяло нефтен. това чисто технически. Но дори да говорим за оригиналната му конфигурация, тогава той ще е още по-бърз, няма начин ФОМ да му наложи бой...освен ако той не иска....ако той иска това би трябвало да подскаже на ФОМ разни не хубави неща.
Като стана дума за рейдерство в плитки води- когато мога ще снимам от книжка на Д.К.Браун неговите обяснения за меренето на скорост в плитки води, доста са интересни.
Comment
-
Gaden Gogi написа Виж мнениеЗащитат аказваш не струва? целият ФОМ ги стреля без нещо особенно да им анправи То верно германците са импотент до импотента ама все пак Иначе като говориш за фенщина бъди така добър да посочиш каквоп съм написал и като как то е проява на фенщина.
Comment
-
Ами използваните от теб изказни средства "крокозебри" и т.н. типично в твой стил ми дават право да говоря за английските кораби както си искам. Импотентни оръдия? Ами то за картонена броня няма нужда от повече, че английската е тенеке отвсякъде, че и според Burt главният броневи пояс при пълно натоварване даже отива и под водата.....Да не говорим за свръхкачествените лидитови снаряди, дето при удар се взривяват върху бронят, а не зад нея. 381мм снаряди имат пробивата сила на тежко гюле, не ме разсмивай и то точно по време на Ютландския бой. Нито един немски кораб не потъва от 381мм снаряди, което е красноречиво доказателство за качеството.
Худ срещу Ерзац Йорк, пак не е много сигурно какво ще се случи. Германският кораб има по-добре защитена цитадела 220мм срещ 174мм на Худ, горен пояс на Ерзац Йорк - 150мм срещу 127мм на Худ. Да, наистина 305мм пояс на Худ е наклонен, но пък английски 381/42 оръдия са с по-ниска начална скорост от немските 380/45 и и нямат същата настилна траектория. То и Фон дер Тан е оценен като по-слаб от Индефатигейбъл преди ПСВ. Да не говорим че Куин Мери е оценяван като по-силен от Зайдлиц, но практиката показва друго. Така че е трудно да се прецени.П.В.
Comment
Comment