Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Броненосци дизайн до 1904

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    И кво да кажем "Пересвет" станал на "Sagami"., "Полтава" станал на "Tango", a "Oслябя" от почти пьрвите изстрели и станал на подводница. Клас "Пересвет" е изрод който не е нито линеен кораб, нито броненосен крайцер, а "Полтава" е замислен като усьвьршенстван вариянт на "Александьр II" снабден с втора сдвоена 305-мм установка и 152-мм скорострелки вместо 203-мм орьдиа.
    Rolling, turning, diving
    Rolling, turning, diving, going in again
    Run, live to fly, fly to live, do or die
    Run, live to fly, fly to live, Aces high.

    Comment


      #47
      Християнството, основа на съвременната европейска цивилизаци

      ZWQRA каза:
      [B]И аз мисля, че Френските кораби не са най походящи но нека се има предвид че френски банки отпускат кредитите за строителство на Руския флот. С цел да се изпробват техните проекти и да се провокира конфликт с Английско произведени кораби, в случая Япония е точно такава държава. Нали си спомняте, че Франция подкрепя Русия в конфликта, а Щатите и Англия - Япония.
      Цасаревич освен това има незащитени с броня 75мм оридия, за разлика от Ретвизан. На френските и по късно на късните руски броненосци средната артилерия е в кули, както беше споменато вече. За разлика от английските и американските Броненосци, на Френско-Руските приводите на кулите не са хидравлични а електрически - така че довода за бавното завъртане трябва да отпадне. За калпавите парни машини и лекото претоварване съм съгласен, но претоварени са и повечето английски броненосци.
      Въпросното претоварване май е характено почти за всички Линкори от периода. Изключение е Ретвизан и немските кораби от типа Брауншвайг. Интерено е че Руснаците започват стоителството на клонинги на Ретвизан но в черно море. Серията започва с Потьомкин, Ефстафий и Йоан Златоуст. И се оказват доста по успешни от Цасаревич и Бородино.

      Ами какво ще кажете за Класовете "Полтава" и "Перисвет"?
      "Леко претоварени" Братушките (абе те тогава не са били братушки още) в стремежа към икономии постигат рекорди по отношение на претоварването, по същата причина и барбетите на 152мм са с калпава конструкция. а скорострелността на същите оръдия е доста по-ниска в сравнение със същите в каземати, това поради много по-тясното пространство в кулата.. А за претоварването - да Микаса е претоварен с 600 т, обаче това изобщо не може да се сравнява с 1600 на Победа примерно. Просто руската система да гледат преди всичко счетоводните документи е крайно порочна.

      Comment


        #48
        Ако си говорим за Победа нека го сравним с американския броненосен крайцер Тенеси с 4х254мм оръдия, 127мм борд+127 скос /крупова стомана/
        П.В.

        Comment


          #49
          Като гледам как си поставил темата май за друго си говорехме. А сега да кажа това дето вчера по телефона си говорихме.
          Накратко защо смятам че броненосец с втори главен/спомагателн калибър не е най-добрия избор за '04-'05 (като изключим факта че влиза в строя по-късно от разглеждания период). Та основния недостатък на този вид кораби е че не е възможно да се коригира стрелбата поради малката разлика във фонатните вода при падане в морето, това автоматично изключва воденето на едновременна стрелба и прави ненужен калибъра мяжду 150 и 305.

          Comment


            #50
            Абсолютно си прав! Но както има кораби с три калибъра като Кънектикът, Евстафий, Едуард 7, така конструкторите постепено минават към два по-тежке 305мм + 234мм или 305мм + 240мм или 305мм+ 203мм, а сотва нараства и дистанцията на боя. Иначе по време на Испано-американската война попаденията върху испанските кораби са били само от 152 и 203мм оръдия.Нито един 330мм снаряд не ги е улучил!Но технологията върви напред, за да се стигне до Дредноут!8-)
            П.В.

            Comment


              #51
              popay_the_sailor каза:
              [B]И кво да кажем "Пересвет" станал на "Sagami"., "Полтава" станал на "Tango", a "Oслябя" от почти пьрвите изстрели и станал на подводница. Клас "Пересвет" е изрод който не е нито линеен кораб, нито броненосен крайцер, а "Полтава" е замислен като усьвьршенстван вариянт на "Александьр II" снабден с втора сдвоена 305-мм установка и 152-мм скорострелки вместо 203-мм орьдиа.
              Това изказване за някакви прилики между клас Полтава (“Петропавловск”, “Полтава” и “Севастопол”) и "Александьр II" е просто несериозно. Севастополите са развитие на Сисой Велики, но с идеята средната артилерия да е в кули, подобно на главния калибър но с по-малки размери. Нововъведението е че на Руско-Френските Броненосци кулите са с електрически привод а не с хидравлично-механичен както са англо-американските. Затова и при англо-американците 150мм оръдия са в каземати.

              "Александьр II" е барбетен броненосец от много по старо поколение, направо недоумявам как можеш да търсиш прилики по между им.

              "Александьр II"



              (“Петропавловск”, “Полтава” и “Севастопол”)



              Серията (“Петропавловск”, “Полтава” и “Севастопол”) представлява странна смесица на проекти, корпуса е от Сисой Велики но увеличен с 1 000т. артикерията и механизмите задвижващи я са френски проект, а парната машина е немски проект, бронята е мешавица от американска и германска. Всичко това произведено от руски ръце.......
              Получават се не лоши кораби, вярно с малко по-ниска надежност но иначе здрави и малко бавнички.
              Руснаците възлагат на френския инженер Емилян Бертен да осъвършенства проекта и така се получава "Цасаревич". Защо имено при Французите ще попитате ами защото те са политически партньори и доста солидно финансират руския флот.

              "Цасаревич"


              Русите отчитат явното претоварване на кораба. И увеличават водоизместването от 13 380т. на Цасаревич на 15 275т. на Бородино. Но това че пестят от строитеството на корабите тип Бородино (13 000 000 златни рубли) прави бронята недостатачно широка.
              При Цушима основния бронепояс се оказва под водата защото корабите са претоварени с въглища.

              "Бородино"



              Американския кораб се оказва значително по-добър от френския Цасаревич. но политиката си е политика.
              "Ретвизан"


              Корабите по американския проект се строят в черно море. Но строени от руската стиснатост и с много икономии се полъчават по бавни кораби.
              Ретвизан има водоизместване 12 900т. и скорост 18 в.
              Руските са "Княз Потемкин-Таврический" с водоизместване също 12 900 т. , "Евстафий" и “Иоан Златоуст” с 13 840т. но всичките са с 16 в.
              "Евстафий"



              А така наречените крайцерски броненосци от типа на Пересвет, според мен са напразно похарчени пари. Строят се по немски проекти. И като немските имат по-малък главен калибър. За ралика от германските кораби, руските нямат това качество на бронята и на самото прозводство. Получават се кораби със слабя артилерия, бавни и със самнителна броня. Те не са нито Броненосци нито Броненосни Крайцери.
              “Пересвет”, “Ослябя” , “Победа”.

              Comment


                #52
                Plamen каза:
                [B]Абсолютно си прав! Но както има кораби с три калибъра като Кънектикът, Евстафий, Едуард 7, така конструкторите постепено минават към два по-тежке 305мм + 234мм или 305мм + 240мм или 305мм+ 203мм, а сотва нараства и дистанцията на боя. Иначе по време на Испано-американската война попаденията върху испанските кораби са били само от 152 и 203мм оръдия.Нито един 330мм снаряд не ги е улучил!Но технологията върви напред, за да се стигне до Дредноут!8-)
                Da ama samoto naliчие на два големи калибъра напълно изключва използуването наединия. А 330 мм принципно се сочат за голям боклук, кулите им също . неуравновесени:nut: :lol: По време на Джапани-Китайската война отново средната артилерия се изявява.

                Comment


                  #53
                  Само да не е американски филм!

                  Черноморските броненосци принципно се строят по-бавни с 2 възела, и това се забелязва на всички серии капитални кораби, дори на дредноутите, А Пересвет е равитие на британската идея за броненосец 2 клас.

                  Comment


                    #54
                    Gaden Gogi каза:
                    [B]Черноморските броненосци принципно се строят по-бавни с 2 възела, и това се забелязва на всички серии капитални кораби, дори на дредноутите, А Пересвет е равитие на британската идея за броненосец 2 клас.
                    Опасявам се че грешиш. Имам черно на бяло доказателство, че проекта е опигинален немски и продаден на руснаците. Първоначално е трябвало да се строи е Кил, но френската банка финансираща проекта се противопоставя. Така Царската хазна копува проекта, и строителството продължава в Петербург с френските пари.

                    Не всички калпави кораби са английски.


                    Ти кой Английски Броненосец имаш предвид???

                    Comment


                      #55
                      Gaden Gogi каза:
                      [B]Черноморските броненосци принципно се строят по-бавни с 2 възела, и това се забелязва на всички серии капитални кораби, дори на дредноутите, А Пересвет е равитие на британската идея за броненосец 2 клас.
                      И с идеята да се използва като океански рейдер, ама командването го завряло заедно с другите кораби в Порт-Артур.

                      Освен това няма чак такова значение какви са корабите, а как се използват. И това зависи от хората на тях.
                      Пишут нам много.... Погубит нас всеобщая грамотность.
                      Неизвестен руски адмирал

                      Comment


                        #56
                        Odzava каза:
                        [B]И с идеята да се използва като океански рейдер, ама командването го завряло заедно с другите кораби в Порт-Артур.

                        Освен това няма чак такова значение какви са корабите, а как се използват. И това зависи от хората на тях.
                        Много си прав Адмирале.

                        Особенно с това за хората. Командирите на Броненосците и Крайцерите, които са старши офицери са типични за една затлъстяла държава. Теса не компетентни, безодговорни и напълно непригодни за постовите кото са заемали. Да не кажа, че са били и страхливи и единствената им цел е как да се скрият в неутрални пристанища.
                        За тези които не са запознати с Международното Призово Право, кораб на воювюща страна има прово на едноседмичен престой в неутално пристанище, след този срок кораба се разоръжава и бива интерниран.

                        Готина примамка за Страхливите Адмирали и капитани я?

                        Изключение правят адмиралите Макаров и Попов. Макаров загива, а Попов командва черноморския флот и отгоре на това е в немилост пред Императора.

                        Comment


                          #57
                          А сега за "Пересвет"



                          Несомненно удачные корабли типа “Полтава” к моменту вступления в строй уже не во всем отвечали возросшим аппетитам морского министерства. Морская политика России все настойчивее ориентировалась на действия в океанских просторах, и особенно — на Дальнем Востоке. Для этого требовались соответствующие корабли — мореходные, высокоавтономные, способные подолгу находиться в море вдали от баз. Так возник проект “Пересвета” — оригинального корабля, своего рода компромисса между броненосцем и крейсером.

                          Родословная “Пересвета”, по существу, идет от удачных броненосных крейсеров — начиная с “Генерал-адмирала” и кончая “Громобоем”. Но в отличие от них новый корабль нес значительно более мощное вооружение: к традиционным шестидюймовкам добавились 254-мм орудия в башнях. Носовая башня располагалась на высоте 10 м и выше ватерлинии и могла вести огонь в любую погоду. Причем дальность стрельбы ее орудий из-за увеличенного до 25° угла возвышения (на “Победе” доведенного до 35°) вместо принятых ранее 15° превосходила аналогичные показатели 12-дюймовок. А если к этому прибавить огромный запас угля (нормальный 1060 и полный 2060 т — в два с лишним раза больше, чем на “Полтаве”) , то станет ясно, почему создание новых броненосцев вызвало сильный резонанс в мире. Английское адмиралтейство, быстро углядев в строительстве “Пересветов” угрозу своему судоходству, в ответ срочно заказало 6 линкоров типа “Дункан”. Внимательно следили за необычными русскими кораблями немцы, японцы, французы.

                          В то же время, несмотря на массу технических новшеств и оригинальных решений, броненосцы типа “Пересвет” — как, впрочем, и любой компромисс,— нельзя назвать слишком удачными. Как линкоры они оказались слабо вооруженными, имевшими недостаточную площадь бронирования, а как крейсера были слишком тихоходны. К тому же служить в качестве рейдеров на океанских коммуникациях (для чего они лучшим образом годились) им так и не довелось.

                          Comment


                            #58
                            За Дзверо, Ето какво пише в монографията за Пересвет:
                            Выбор типа русского облегченного броненосца напрямую связан с появлени_ем в Англии броненосцев «Барфлер» и «Центурион» и их модификации — «Ринаун».

                            Comment


                              #59
                              Аз виждам в Победа нещо като додредноутен линеен крайцер, но Канопус, Дънкан или Триумф го превъзхождат - първите два по въоръжение и скорост, третия по среден калибър.Въобще рейдерската концепция на руснаците куца.Севастопол е спуснат с по-ниска от проектната скорост:lol: , бих предпочел някой от японските Аахи или Шикишима или Лондон от британските.Потьомкин е типично руски дизайн а Евстафий и Златуст са негови усъвършенствани версии.Наварин е копие на класа "Нил", "Николай 1" на кораба таран Виктория, с една дума руснаците копират всичко или почти всичко!
                              П.В.

                              Comment


                                #60
                                За криенето по неутрални пристанища предполагам визираш Цесаревич.

                                Comment

                                Working...
                                X