Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Нови бойни кораби

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Интересна идея, 30мм CIWS с експлозивни снаряди..
    War, war never changes..

    Comment


      Най-накрая да сме на едно мнение с адмирала

      Това е начина - махаме всичката руска скрап, без изключения и строим корвети на конвеер.

      Comment


        Сун Дзъ написа Виж мнение
        Най-накрая да сме на едно мнение с адмирала

        Това е начина - махаме всичката руска скрап, без изключения и строим корвети на конвеер.

        Точно така, да живей белгийският скрап! Само нашите славни корвети, въоръжени с български ПКР, български РЛС, български торпеда и артилерия ще ни спасят!

        ПП - ако, обаче, вземем че се приземим, нещата няма да стоят съвсем така. Ама само малко. (ще е проблем за целия ни флот, обаче, ако пред него се изправи един-единствен 11356Р/М, но не задълго - флотът ни няма да види как съответният 11356Р/М акостира във Варна, да речем)

        Comment


          кало написа Виж мнение
          ПП - ако, обаче, вземем че се приземим, нещата няма да стоят съвсем така. Ама само малко. (ще е проблем за целия ни флот, обаче, ако пред него се изправи един-единствен 11356Р/М, но не задълго - флотът ни няма да види как съответният 11356Р/М акостира във Варна, да речем)
          Е, флотът ни е воювал срещу по-големи, по-силни и по-неуязвими (за времето си) кораби. И то доста успешно.
          Така че една псевдо фрегата с незнайно (засега) качество на въоръжението и сензорите не може лесно да ни стресне.

          Иначе "белгийките" могат да станат доста сериозни кораби с малко модернизация, нещо невъзможно за плаващата руска железария у нас. Или да станат чудесни OPV-та.
          Last edited by Сун Дзъ; 09-08-2014, 01:36.

          Comment


            Така че една псевдо фрегата с незнайно (засега) качество на въоръжението и сензорите не може лесно да ни стресне.

            Иначе "белгийките" могат да станат доста сериозни кораби с малко модернизация, нещо невъзможно за плаващата руска железария у нас. Или да станат чудесни OPV-та.
            Моля те, поясни какво разбиращ под "псевдо-фрегата", "руска железария" и прочее глупости, които си изписал. Или просто фантизираш, както и в предишните си постове...



            снимка на български корвет ще помогне да се отърся от "заблуженията" си... или разчет на това как настоящият ни флот (целият, с бойните си възможности, може да се противопостави на това на снимката)

            ПП- няма да включвам в сметката Москва, Самум, Бора, пр.636.3 и прочее...

            Comment


              кало написа Виж мнение
              ПП- няма да включвам в сметката Москва, Самум, Бора, пр.636.3 и прочее...
              Няма и смисъл да ги включваш. Руският флот все пак е трети по сила, след този на САЩ и Китай - даже може и втори, зависи какви класове кораби разглеждаме. Говорим само за единичното корабче проект 11356Р/М, плуващо към пирса на морска гара Варна.

              кало написа Виж мнение
              поясни какво разбиращ под "псевдо-фрегата", "руска железария"
              "руска железария" е полувековната скрап, въоръжена с модерно (за ВСВ) оръжие, която е без възможности за модернизации, поради архитектурата си най-малко. И най-вече, която източва ограниченият човешки и финансов ресурс на флота ни.

              А "псевдо-фрегата" означава кораб, който нашият брегови ракетен дивизион, ще превърне в подводница, доста преди да стигне 12 милната зона Дали ще отрази удар от 8 ПКР ?
              Сега сериозно - просто го сравнявам с TF-2000.

              кало написа Виж мнение
              снимка на български корвет ще помогне да се отърся от "заблуженията" си... или разчет на това как настоящият ни флот (целият, с бойните си възможности, може да се противопостави на това на снимката)
              Примерно това:



              Comment


                От всичко, което сте написали, само това има смисъл....

                кало написа Виж мнение
                Само нашите славни корвети, въоръжени с български ПКР, български РЛС, български торпеда и артилерия ще ни спасят!
                ...или по-точно няма никакъв смисъл, щото такива няма и няма и да има! Но пък явно и командването не си е взело поука от полските си колеги.....
                Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/

                Comment


                  Много правилно са се насочили в командването на ВМС и има голям смисъл в това. Особенно в днешни времена на криза е лудост да купуваме кораби, когато можем сами да ги построим.

                  Колкото до оръдия, торпеда, ПКР и т.н. няма никакъв смисъл за три или четири кораба да се инвестира в производство, дори и лицензно. Иначе сме в състояние все още да правим оръдия и то успешно, а за РЛС (лицензен) няма да имаме никакви проблеми при производството.

                  Ето корабчето на снимките по-горе има 8 ПКР, оръдие, ракетен и оръдеен CIWS, и всичко това заедно със системите струва около 80 милиона - на "арабска" цена. Всички знаем как ги цакат - справка Ф-16 и танкове за Ирак (меко казано - пълно безобразие). Така че е напълно вероятно да се договорят по-ниски оферти.
                  Ние доказано строим 1300 тонен военен кораб, годен за плаване за 20 милиона... който може да има и площадка за хеликоптер. Тъй че ще носи оръжието на 500 тонна корвета. Какво остава ? ХАС и торпеда - хич ако няма пари, ще ги вземем от руските ПЛК, както правят украинците с "Бата", ама надали ще се наложи.

                  Е, вярно, някой имат съмнения дали леарите и стругарите в корабостроителниците ни, могат да произведат гърловина за зареждане на море, по стандартите на НАТО, когато строим многохилядни кораби по какъв да е зададен стандарт.... но това са бели кахъри

                  Comment


                    Иначе сме в състояние все още да правим оръдия и то успешно
                    Може ли пример за произведено в България оръдие ? Уточнявам - произведено, а не сглобявано.

                    Колкото до оръдия, торпеда, ПКР и т.н. няма никакъв смисъл за три или четири кораба да се инвестира в производство, дори и лицензно.
                    Тогава каква е логиката :

                    ...а за РЛС (лицензен) няма да имаме никакви проблеми при производството.
                    Освен ако не говориш за навигационен РЛС, защото много ми се ще да знам, кой ще ни продаде лиценз за нещо по-сериозно ?!

                    Ние доказано строим 1300 тонен военен кораб, годен за плаване за 20 милиона... който може да има и площадка за хеликоптер. Тъй че ще носи оръжието на 500 тонна корвета. Какво остава ? ХАС и торпеда - хич ако няма пари, ще ги вземем от руските ПЛК, както правят украинците с "Бата", ама надали ще се наложи.
                    Ние доказано строим кораб - корпус и окабеляване. Двигатели не произвеждаме, така че са пак чуждо производство и по разните стандарти си искат сервизно обслужване, за да ти сертифицират кораба от НАТО.

                    Тъй че ще носи оръжието на 500 тонна корвета.
                    Кое оръжие, че не разбрах ?

                    ХАС и торпеда от руските ПЛК - торпедата с малко зор, може и да закърпят временно положението, ама с ХАС-а няма как да стане - като започнеш от различния волтаж, та до работното им състояние (резервните части не са неизчерпаеми, а за бройката специалисти по поддръжката им ще те оставя сам да се сетиш...)
                    Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/

                    Comment


                      Колкото са по-невъзможни проблемите, толкова е по-интересна задачата Щом израелците могат да решават/заобикалят такива дребни неприятности, едва ли ще е проблем и за България при малко желание.
                      Има и политически момент. Шефа на ВМС очевидно не е идиот и съзнава че пари няма. С последните развития на политическата ситуация е очевидно, че икономиката ще се срине и фрагментира още повече в бъдеще. Няма как да поискаш от съсипана държава да извади хиляда милиарда за някакви прехвалени европейски, или руски буклуци. Плюс боклучавото им въоръжение. Плюс скъпите резервни части и обучение. Плюс чудовищната цена, щото не сме интересен клиент и никой няма да ни прави отстъпки.
                      Обаче хората могат и да се съгласят да им вземат стотинките за нещо произведено в България. Ако ще да е украински проек за корвет въоръжен с български черешови топчета, ХАС от стар радиоприемник и дълбочинни мини от дъбови бъчви за кисело зеле. Това е положението. Иначе да закриват ВМС и да остане някаква брегова отбрана за SAR с катери и OPV.
                      Това са варинтите. Пък вие си мечтайте за руски тайвари, или френски фрегати до посиняване. Никой не ви пречи.
                      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                      Comment


                        Sea Dog написа Виж мнение
                        Ние доказано строим кораб - корпус и окабеляване.

                        "Кораб с окабеляване" е всеки един кораб произведен някъде си. Виждам, че много подценяваш нашите възможности - ние можем да построим и фрегата, и разрушител, ако имаме чертежите.
                        Да, не произвеждаме всичко, но за това си има лек - просто се купува от подходящото място.
                        Нали не мислиш, че някоя американска или френска корабостроителница си произвежда всичко сама ? И те си купуват и после сглобяват кораба. Само, че корабостроителя обира големите пари. И защо тези пари да не са похарчени у нас ?
                        Колкото до сертификациите - какъв е проблема, когато всичко се изпълнява по изискванията и предписанията ?

                        Comment


                          Виждам, че много подценяваш нашите възможности - ние можем да построим и фрегата, и разрушител, ако имаме чертежите.
                          А аз виждам, че ти нищо не виждаш и не искаш и да видиш....

                          Чертежите (проекта) струва пари и то доста. Ние опит в такива проекти нямаме и съответно ще ни се наложи да си платим на чужда фирма.

                          Да, не произвеждаме всичко, но за това си има лек - просто се купува от подходящото място.
                          И кое тогава прави кораба "български" ?

                          Нали не мислиш, че някоя американска или френска корабостроителница си произвежда всичко сама ? И те си купуват и после сглобяват кораба.
                          Ей те тука е ключът за палатката - защото цената за проект от 4 кораба и проект за 10-12 ще е различна. А ако пък си решил да продаваме кораби на трети страни, ми се ще да видя коя от големите държави ще ти даде шанс, вместо тя самата да го направи.

                          И защо тези пари да не са похарчени у нас ?
                          Защото специалистите не са българи и съответно парите ще отидат пак навън. Същото важи и за сертифицирането ..... Като допълнение, понеже аз не виждам и подценявам, можеш ли да ми кажеш колко са българските специалисти по руските двигатели М-507 ?? Цифрата е по-малка от пръстите на едната ти ръка - т.е. и сега плащаме на външни фирми.


                          И понеше аз продължавам да не виждам и да подценявам - ние все пак ще си построим нещо българско - два буксира (а сега ме питай от къде знам........не е от овенните! )

                          П.С. От горния ти пост, ако бъде реализиран по описания от теб начин кораб и ще се нарича "български", аз нямам нищо против !! Личното ми мнение е, че модернизацията на флота зависи от авиацията (от това какъв самолет ще изберат нашите ВВС )
                          Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/

                          Comment


                            Сун Дзъ, вече 1000 пъти беше казвано - тук ще наравиш заварките и окабеляването на корпуса и толкова (а ако надстройката е композитна - и това забрави да е у нас). Това ИМХО е 20% от цената на боен кораб, не повече. Двигатели няма да произведеш, радари също (най-много да ги сглобиш, но то ние почти нямаме такива предприятия), за ракети и въоръжение да не говорим - просто не съществуват такива предприятия у нас (ако има - моля дай линкове и имена). Най-много по лиценз да направиш 76мм-вите снаряди. Каквато и да била електорника и чипове ще е произведена/проектирана в чужбина, най-много печатните платки да им слагаш компонентите у нас.

                            Далеч по-ефективно би било да си купиш корабите като само произведеш корпусите и внесеш останалото + смислен офсет с инвестиция в няколко профилни предприятия за да може след 10-20 години да има реално какво да се сложи наше на корабите при добра политика.
                            „Аз, Драгомир, писах.
                            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                            Модератор на раздел "Военна Авиация"

                            Comment


                              Пилот написа Виж мнение
                              Далеч по-ефективно би било да си купиш корабите като само произведеш корпусите и внесеш останалото + смислен офсет с инвестиция в няколко профилни предприятия за да може след 10-20 години да има реално какво да се сложи наше на корабите при добра политика.
                              Ами този вариант видяхме че струва милиард и пловина за 4 корвета. Не виждам как би минал при каквото ии да е правителство. А офсетите ЕС ги забрани още преди месеци.
                              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                              Comment


                                Спорът отиде в посока дали корабостроенето е доходно или не. Виждам че ти и Пилот сте на мнение, че е губещ бизнес за нас, който незнайно как е печеливш в останалият свят.
                                Така че не виждам много смисъл от такава дискусия.

                                Sea Dog написа Виж мнение
                                Чертежите (проекта) струва пари и то доста. Ние опит в такива проекти нямаме и съответно ще ни се наложи да си платим на чужда фирма.
                                Само че за много неща има лек. Ще ти дам един прост пример - Як-130. Защо руснаците се кооперираха ? Защото никой не ще руски самолет, но ще купи италиански. Така и ние може да се кооперираме с Украйна например и притесненията ви относно цената на проекта отпадат. Също и куп още въпроси и неизвестни.
                                Дали ще е български кораба ? Определено. И най-главното е, че ще получим нужният опит и няма винаги да обираме чуждата скрап.

                                Comment

                                Working...
                                X