Турбоелектроход е кораб при които главен двигател е парна турбина, но тя не предава мощност директно на гребните винтове , а задвижва ел. генератор, винтовете зе привеждат в движение от ел. двигател.
За първи път (имам предвид на капитален кораб) такава силова уредба е използувана на "Ню-Мексико", след успешните изпитания е прието решение същата да бъде приложена на всички планувани за строителство капитални кораби. Реално това се оказват линкорите от голямата 5-ка ВВ43 - ВВ48 както и преустроените от линейни крайцери "Саратога" и "Лексинктън". В първоначалния проект на линкорите тип "Бисмарк" също се е предвиждало такова задвижване.
Както всяко нещо в живота и тази схема има както предимства така и недостатъци. Тук смятам да разгледам именно тях.
Основните предимства са:
-много по-голямата икономичност, особенно при краицерска скорост
-по-ниска необходима мощност за постигане на зададена скорост.
- възможност за избор на оптимална комапновка.
Недостатъци са:
-по-високата относителна маса
-необходимостта от квалифициран персонал
- опасност от късо съедиение (ама аз не знам да е ставало)
Ще продължа малко по-късно защото възникана бач :argh:
За първи път (имам предвид на капитален кораб) такава силова уредба е използувана на "Ню-Мексико", след успешните изпитания е прието решение същата да бъде приложена на всички планувани за строителство капитални кораби. Реално това се оказват линкорите от голямата 5-ка ВВ43 - ВВ48 както и преустроените от линейни крайцери "Саратога" и "Лексинктън". В първоначалния проект на линкорите тип "Бисмарк" също се е предвиждало такова задвижване.
Както всяко нещо в живота и тази схема има както предимства така и недостатъци. Тук смятам да разгледам именно тях.
Основните предимства са:
-много по-голямата икономичност, особенно при краицерска скорост
-по-ниска необходима мощност за постигане на зададена скорост.
- възможност за избор на оптимална комапновка.
Недостатъци са:
-по-високата относителна маса
-необходимостта от квалифициран персонал
- опасност от късо съедиение (ама аз не знам да е ставало)
Ще продължа малко по-късно защото възникана бач :argh:
Comment