Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Предимства и недостатъци на съосната схема

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #76
    Амазон, "голямо" означава "много" ("голямо" е в опозиция с "малко", т.е. когато го ползваш се предполага, че за другото остава малкото), т.е. определено повече от 50%, защото имаме, образно казано, една "мощност", която се разпределя между два "потребителя" - основното витло и опашното, ако напишеш, че за опашното отива "голяма част", това автоматично означава, че за основното отива "малка част", т.е. по-малко. Това не е вярно, затова и те поправих. Защото ако те чете човек, който нищо не знае за тези неща, ще те разбере точно по този начин.

    Кало, "Команч" не го ли замисляха точно като специализиран ударен вертолет за разни специални операции, а не като масов?

    Comment


      #77
      gollum написа Виж мнение
      ... "Команч" не го ли замисляха точно като специализиран ударен вертолет за разни специални операции, а не като масов?
      Не, от самото си проектиране е разработен предимно като разузнавателен. След "Пустинна буря" се отчита, че спътниците и разузнавателните самолети не могат да осугурят достатъчно пълна картина за полевите командири, особенно при динамични, близки бойни действия и при бързо изменящи се тактически ситуации. Също така се отчита, че никой от хеликоптерите на въоръжение не отговаря на переспективните изисквания.

      Comment


        #78
        Благодаря, Сун Дзъ, но пак говорим за тясно специализирана машина - в тази роля понижената забележимост би била голям плюс. Но предполагам, че бързия прогрес в областта на безпилотните дистанционно-управляеми системи обезсмисля цялата работа.

        Comment


          #79
          Разузнавателно-ударен. Трябваше да замени всички разузнавателни и целеуказващи хеликоптери, плюс да изпълнява и ударни функции. Тоест - да бъде произведен в много-много бройки. Не е тясно специализирана машина. Освен икономически, има и бая технологически фактори, оказали влияние върху решението за спиране на програмата.

          Comment


            #80
            Благодаря, кало. Интересно би било да се обсъди как са си представяли един очевидно много по-скъп и сложен за поддържка в полеви условия веротлет да замени огромен флот от леки и непретенциозни. Но това се и за отделна тема.

            Comment


              #81
              gollum написа Виж мнение
              Интересно би било да се обсъди как са си представяли един очевидно много по-скъп и сложен за поддържка в полеви условия веротлет да замени огромен флот от леки и непретенциозни. Но това се и за отделна тема.
              Скъп и сложен - да, но в същото време най-удобният и лесен за подръжка в полеви условия.
              Само няколко цифри:
              - За повторен полет във вариант за въоръжено разузнаване трима души от персонала, облечени в химическо защитно облекло, само за 12,5 минути зареждат вертолета с боеприпаса на оръдието, подкачват управляемите ракети и пълнят горивото.
              - За да се натовари вертолета в транспортен самолет С-130 , като се демонтират лопатите на носещият винт и опашните плоскости отнема на осем души 19,5 минути.
              - За обратната операция - разтоварване, сглобяване и подготовка за полет - 21,5 минути...

              Уникално, нали ?

              Comment


                #82
                Това си е за отделна тема, но подозирам, че специалните покрития (радио-поглъщащо и за намаляване на ИЧ-забележимост) едва ли ще да са били евтини и лесни за поддържане в полеви условия, а това вероятно ще се отрази. Но като поразгледах малко, все пак - една от основните причини е напредъка в БПЛА.

                Comment


                  #83
                  И всичко това при наличието на най-разнообразни безпилотни системи и способен сам да си намира целите AH-64D прави Команча доста непотребна играчка. А хубаво се споменават "бели" хора и сгъващи се опашни части на хеликоптери, ама се пропуска, че при опериране във влажна и солена среда(иначе казано на кораб), това означава още един възел за поддръжка с всички неприятни последствия от това като например повишаване на потреблението на сладка вода на кораба, повишаване на общия разход на гориво(за десалинизация на водата) нуждата от поддръжка на борда на още един набор резервни части в достатъчни количества(иначе пиши вертолета бегал в един момент), нуждата от поддръжка на още специализирани смазочни материали на склад на кораба(ако имаш два хеликоптера количествата скачат), което яде един от най-ценните ресурси на кораба - място. Все неща дето при хеликоптер със съосна схема или в случай, че си си проектирал кораба с достатъчно голям хангар(сещам се за Тип 23, GCS, Tип 45 и други такива дето минаха на Мерлин) и не си мъчиш авиомеханиците с още нещо отгоре щот си много "бял". И като Мил не иска да помисли за морски Ми-38 примерно е нормално Камов да си запази нишата
                  Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                  Comment


                    #84
                    Сейлър, като спомена за сгъващата се опашка и проблемите с корозията и прочее на корабите, та ми хрумна нещо друго, което може би също може да има значение - този метър и нещо двоен винт с двойното му количество елементи и сложна механизация (или както там се нарича), вероятно също не е никак лесен за поддръжка в подобни условия - един вид, двойна работа спрямо вертолет по стандартната схема, че и повече площ като цяло. Нали това пак са всякакви "възли" и прочее, т.е. постоянно движещи се елементи със сложни връзки, които едва ли могат да бъдат по-добре защитени от влиянието на стихията. Или греша някъде?

                    Comment


                      #85
                      Затри ми се поста, та накратко струва ми се все пак, това са едни и същи възли и агрегати, просто са в два броя, не са още един възел отгоре. То и за това вертолети опериращи от есминци, крайцери и фрегати не се съхраняват сгънати в корабен хангар и по принцип рядко се сгъват(освен основния винт). Сгъване на опашната част има предимно при неща опериращи от универсални десантни кораби като МН-53 и пак не на кораба, а за целите на транспорта по въздуха. Просто сглобяване, проверки и облитане на разгъната машина отнема към 8 часа.
                      A koйто има желание да ме убеди в обратното нека ми покаже снимка на сгънат Линкс в корабен хангар моля, за да му повярвам. Вертолета е достатъчно разпространен, със сигурност служи на повече от 100 кораба по целия свят и все ще има някоя, ако "белите" хора наистина съхраняват сгънати хеликоптерите в хангарите.
                      Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                      Comment


                        #86
                        Може би аз не се изразих ясно, знам ли - не говорех за сгъване, направи ми впечатление, че обясняваш какви проблеми ще имат сглобките където се сгъва заради корозията в открито море и се замислих, че подобен род проблеми вероятно има навсякъде, където има доста сложна механизация (а отгоре на винта е най-сложно), та затова се замислих, че това трябва да си е доста кошмарно за обслужване въобще на морските вертолети. А на тези със съосна схема, два пъти повече, щото си е двойно, пък и доста по-високо, т.е. повече "застрашена" площ, така да се каже.

                        Comment


                          #87
                          Одеса 2009г

                          F70 Montcalm

                          Снимки - http://niki-zlatev.blogspot.com/

                          Comment


                            #88
                            gollum написа Виж мнение
                            ..че това трябва да си е доста кошмарно за обслужване въобще на морските вертолети. А на тези със съосна схема, два пъти повече, щото си е двойно, пък и доста по-високо, т.е. повече "застрашена" площ, така да се каже.
                            И аз мисля така.

                            Comment


                              #89
                              Като гледам снимката Сий Дог, там някой си е оставил пръстите при проектирането на кораба или първоначалния хеликоптер е бил друг(и някой си е оставил пръстите), щото ето как изглежда подготвения за вкарване в хангара хеликоптер на HMS Kent, хем че е лечко по-голям от Линкса, ама хубаво, съгласих се
                              Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                              Comment

                              Working...
                              X