Този подход на разсъждение се среща често в най-различни области на познанието - прокарват се паралели между обекти от различна величина. В случая човек и държава. По принцип паралела не е много желателен метод, но когато се прилага, трябва да е между обекти от една и съща величина, за да има някаква познавателна стойност.
Китайската индустрия е в ролята на догонващ спрямо американската, а в някои аспекти и спрямо съветската индустрия. Усвояването на чуждия опит - законно или незаконно - рязко повишава ефективността на вложените средства. Нито са първите, нито са последните в това отношение. Но изглежда да са сред най-успешните. За сравнение можем да вземем американците, които в момента са двигателя на човешкия прогрес - копат и копат на научния фронт, внедряват разни чудесии и това ги съсипва. Няма да изкарат дълго. След време китайците ще са на тяхно място, но засега има от кого да се учат и да пестят парици.
Но както и да е. Интересен ми е случая с този хеликоптер, понеже не съм се интересувал много от такава техника. В блога се повдига въпроса за целесъобразността на схемата с един винт (Z-10) и два винта (Ka-52). Китайчугите явно предпочитат първата, докато руснаците в някои направления са възприели втората. Особено ми е чудно защо морските хеликоптери са с два винта, след като създават куп неудобства поради височината си. Предимства и недостатъци?
Китайската индустрия е в ролята на догонващ спрямо американската, а в някои аспекти и спрямо съветската индустрия. Усвояването на чуждия опит - законно или незаконно - рязко повишава ефективността на вложените средства. Нито са първите, нито са последните в това отношение. Но изглежда да са сред най-успешните. За сравнение можем да вземем американците, които в момента са двигателя на човешкия прогрес - копат и копат на научния фронт, внедряват разни чудесии и това ги съсипва. Няма да изкарат дълго. След време китайците ще са на тяхно място, но засега има от кого да се учат и да пестят парици.
Но както и да е. Интересен ми е случая с този хеликоптер, понеже не съм се интересувал много от такава техника. В блога се повдига въпроса за целесъобразността на схемата с един винт (Z-10) и два винта (Ka-52). Китайчугите явно предпочитат първата, докато руснаците в някои направления са възприели втората. Особено ми е чудно защо морските хеликоптери са с два винта, след като създават куп неудобства поради височината си. Предимства и недостатъци?
Comment