Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Предимства и недостатъци на съосната схема

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #46
    Мерси за отговора, горе-долу ми се изясни въпроса.

    Относно разликата във височините, сега прочетох, че разстоянието между винтовете било около 10% от диаметъра, за да не се срещат лопатките. Значи примерно 1-1.5 метра допълнителна височина на хангарите.

    Comment


      #47
      А това, че американците за толкова години си седят на класическата схема и много си я обичат, не е съвсем така. Просто те тръгнаха в съвсем друга посока и опитаха(труден) качествен скок а не просто подобрения на съществуващите схеми на класически, или коаксиални хеликоптери. Да, говоря за Оспрей - една от най-скъпите и противоречиви програми, които САЩ са създавали.
      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

      Comment


        #48
        Amazon написа Виж мнение
        Е стига де! Това да не е радиоуправляем модел от евтините, че да му се хлопнат лопатите. Дори при тях вече е преодолян проблема. Виж на онова животно на снимката колко му е висока шахтата точно, за да не се "хлопнат лопатите". Както написах по-добрата маневреност при високи скорости си е свойство на класическата схема, а не защото на коаксиалните им се блъскат лопатите..
        Ами май точно като демонстрират по-добрата маневреност им "хлопат лопатите". Двата винта се удрят при опит за висш пилотаж.
        Щом един от най-добрите им летци загина именно от това.

        Лучший российский вертолетчик стал жертвой "Черной акулы"

        Comment


          #49
          Amazon написа Виж мнение
          Е стига де! Това да не е радиоуправляем модел от евтините, че да му се хлопнат лопатите. Дори при тях вече е преодолян проблема. Виж на онова животно на снимката колко му е висока шахтата точно, за да не се "хлопнат лопатите".
          Проблемът е кардинален и доста трудно някога ще бъд епреодолян...и за момента не са дори близо

          Comment


            #50
            Amazon написа Виж мнение
            Да, говоря за Оспрей - една от най-скъпите и противоречиви програми, които САЩ са създавали.
            Оспрей не е хеликоптер а конвертоплан, и нее предназначен да замести хеликоптерите а да ги допълва. поради което и няма място в спора за предимствата и недостатъците на двете схеми...отделно работата по него почва няколко декади след като принципите на двете схеми са изработени.

            Comment


              #51
              Е, хъм, ако не греша, конвертопланите не са нещо ново - поне като опити и прототипи, виждал съм снимки на много по различни схеми. И определено не е за тази тема - поне засега.
              Гоги, благодаря за информацията. Т.е. разликата във височината е значителна - не знаех за това. Интересно, че за проблема с удрянето на витлата не пишеха в статията в "Уики", а е доста логичен като се замисли човек как маневрират вертолетите.

              Comment


                #52
                gollum написа Виж мнение
                Гоги, благодаря за информацията. Т.е. разликата във височината е значителна - не знаех за това. Интересно, че за проблема с удрянето на витлата не пишеха в статията в "Уики", а е доста логичен като се замисли човек как маневрират вертолетите.
                спацилано заради разликата във височината руският Мистрал не е като френският...примерно.
                Иначе във викито може да си пише много неща...нали се сещаш на какво ще прилича статията ако да кажем Кало я пише

                Comment


                  #53
                  Gaden Gogi написа Виж мнение
                  да ама Каман не са точно по съосна
                  Да де, ама ти нали каза, че никой не правел специализирани кранове, които не са по класическата схема. Аз исках да покажа, че все пак някой прави. Вярно, че причините явно са същите като при ОКБ "Камов" (или както там се нарича) - хората си работят по тази схема от 60+ години.

                  gollum написа Виж мнение
                  ...... Интересно, че за проблема с удрянето на витлата не пишеха в статията в "Уики", а е доста логичен като се замисли човек как маневрират вертолетите.
                  Всъщност пише - в руската статия - http://ru.wikipedia.org/wiki/Соосный_несущий_винт

                  Comment


                    #54
                    Мда, моя грешка, бсб, точно в този случай има логика рускоезичната статия да е по-информативна, ама не съм погледнал.

                    Comment


                      #55
                      Иначе във викито може да си пише много неща...нали се сещаш на какво ще прилича статията ако да кажем Кало я пише
                      Ще бъде свястна, безпристрастна, точна, пълноценна и грамотно написана. Все неща, които не можем да кажем за нечитаемите ти драсканици тук .


                      Иначе - сблъсъкът на лопатите при съосната схема далеч не е толкова сериозен проблем, като единствените случаи са при много голямо прехвърляне на разрешените претоварвания в съответната ос - има общо 4 известни такива случая при цялата експлоатация на камовски хеликоптери. И при четирите нарушението на допустимите претоварвания, скорости, както и ъгли на тангаж и крен е над ТРИ ПЪТИ (Ка-25, Ка-27, два Ка-50, при единия е авария, не катастрофа, с разрушаване на краищата на лопатите) над максимално допустимото по РПЕ.
                      Колкото до размерите - съосната схема има и предимства, и недостатъци - височината е по-голяма, но средно с 0,5-1,00 м. площадките за кацане обаче, са средно 3-3,5 м по-малки по диаметър.

                      Comment


                        #56
                        кало написа Виж мнение
                        Ще бъде свястна, безпристрастна, точна, пълноценна и грамотно написана. Все неща, които не можем да кажем за нечитаемите ти драсканици тук .
                        Е нали и аз това казвам, ще е статия за чудо и приказ, приказна направо.


                        кало написа Виж мнение
                        Иначе - сблъсъкът на лопатите при съосната схема далеч не е толкова сериозен проблем, като единствените случаи са при много голямо прехвърляне на разрешените претоварвания в съответната ос
                        Т.е. първо се въвеждат ограничение за да се избегне конструктивният недостатък, очевидно ограниченията са трудни за спазване, и недостатъка се проявява. Блилиантно.

                        кало написа Виж мнение
                        има общо 4 известни такива случая при цялата експлоатация на камовски хеликоптери.
                        Има 4 случая или има 4 случая известни на тебе? Има разлика.

                        кало написа Виж мнение
                        два Ка-50,
                        Т.е. ако изключим сравнително спокойно летящите хеликоптери има САМО ДВА Ка-50 които са си хлопнали лопатите....от общо произведени колко? Че ми се струва че ще се получи мнооого уплашителна статистика...при това са пилотирани от изпитатели, такива дето сигурно няма и дозина с подобна квалификация....м-даааа
                        колкото до площадката за кацане, с такив амашини оперират малки съдове, и там каца по една едновременно, т.е +/- 2-3 метра не е от значение, корабът е достатъчно широк...виж хангара е друга песен

                        Comment


                          #57
                          Просто за да демонстривам колко
                          свястна, безпристрастна, точна, пълноценна и грамотно написана
                          ще е статията на Кало, порових НАБЪРЗО за катастрофите с Ка-50...и о чудо, о ооо ТОЧНОСТ. те се оказват ТРИ...е само 50 % грешка, голямо важно...чел съм и по-големи изцепки от един лекар тука.
                          При това е търсене в нета набързо, ей так просто.
                          3 апреля 1985 года....бортовой номер 010...произошел перехлест лопастей несущих винтов, они разрушились, и вертолет упал. ..... погиб один из лучших летчиков ОКБ Евгений Ларюшин
                          17 июня 1998 г .... генерал Воробьев...произошло соударение лопастей несущих винтов. Пилот погиб.
                          31 июля 1997 г .... К счастью, в тот раз обошлось только разрушением законцовок лопастей
                          който си няма по-смислена занимавка може още да потърси. в Авиация и время има монографии за всички хеликопетери на Камов, всички броеве го има в нета, продават се и в Булгаристан, при това не са скъпи а списанието е хубаво, аз от 97-ма си го купувам

                          Comment


                            #58
                            И в горното дори съм пропуснал онзи Ка-52 дето се разби миналата зима...ама не може всички да са
                            свестни, точни, пълноценни и нашмъркани

                            Вметка за загиналите пилоти от предното писание:
                            летчик-испытатель Герой Советского Союза Евгений Ларюшин
                            начальник Центра боевой подготовки армейской авиации Герой России генерал-майор Борис Воробьев
                            акцентирам на думите пред имената

                            Comment


                              #59
                              Поне недей да лъжеш като се опитваш да спориш.

                              1. ВСИЧКИ летателни апарати имат куп ограничения по множество направления, Ка-50/52 не правят изключение. Високата им маневреност се реализира именно в рамките на ограниченията, вписани в РПЕ.

                              2. Катастрофата на Ка-52 миналата година няма нищо общо с удряне на витлата едно в друго. Става дума за загуба на ориентация при полет на ПМВ при абсолютно неполетни метеорологични условия и забиване в земята с висока скорост.

                              3. Много хубаво се подчертал какви са хората, загинали с Ка-50 - а именно - при изпитания на машината на условия далеч отвъд пределните записани в РПЕ, или в първия случай - за определяне на тези пределни ограничения. НИЩО, АМА АБСОЛЮТНО НИЩО ПО-РАЗЛИЧНО в тази статистика от статистиката за изпитанията на който и да е аналогичен или дори различен въртолет/самолет.

                              4. Първият случай дори не може да се впише в тази статистика, защото е с прототип В-80, а не с Ка-50. Именно благодарение на него е увеличено разстоянието между лопатите при серийните машини. Да повтарям ли, че при втория случай има в пъти превишаване на допустимите предели? Какво ще стане с Ф-16 или МиГ-29 при претоварване от над +15g например (което е само с 50 и няколко процента над максимално допустимото)?
                              Тоест - спри да говориш наизуст, виж нещата в контекст. А като го направиш, ще установиш, че именно в рамките на заложените в Ръководството за полетна експлоатация ограничения Ка-50/Ка-52 имат значително по-висока маневреност от Ми-24 по хоризонтала и вертикала, и дори от Ми-28/Н, при равни скоростни характеристики. Абсолютно неслучайно след първоначалните планове за бутиково производство на Ка-52, сега се оказва, че неговите бройки ще надхвърлят тези на Ми-28. И абсолютно неслучайно беше избран за Мистралите.
                              Last edited by кало; 10-03-2013, 20:21.

                              Comment


                                #60
                                Т.е. ако изключим сравнително спокойно летящите хеликоптери има САМО ДВА Ка-50 които са си хлопнали лопатите....от общо произведени колко?
                                не знам каква е в момента бройката на Ка-52, но заедно с произведените Ка-50, и прототипните В-80 - над 60 машини за вече 29 години опитна, войскова и бойна експлоатация. Не знам колко са Ка-15, 25, 27, 29, 31, 32 и от колко години се експлоатират, но известните случаи са два.

                                Comment

                                Working...
                                X