Воланд, на ДИП колесниците му се прибират, освен това е двумоторен и двуместен, т.е. е "друга бира".
За да влиза в класацията самолетът трябва да е разработен в средата на тридесетте (1930-1938 г.: предлагам да сложим "крайна дата" края на 38-ма); шасито да не се прибира, да не е целометалически, т.е. в конструкцията да има и дървени елементи, а поне част от обшивката да е платнена; да е едноместен (т.е. чист изтребител, а не "въздушен ловец", "разрушител" или тежък изтребител") и, разбира се, да има "впечатляващи" за времето и страната, в която е създаден, характеристики, за да може да претендира за най-добър.
Във връзка с горното съм съгласен, че Не-51 не става, но Ar.68 бих го оставил, за да има все пак един немски представител.
uzi71, ти решаваш кои самолети да влизат в класацията, защото темата е твоя.
Все пак ми се струва, че и двете "линии" на еволюция на едноместните изтребители през разгледания период имат "право на съществуване" в темата. Монопланите се развиват като скоростни изтребители (макар че част от тях отстъпват по този показател на някои от бипланите в списъка), а бипланите като маневрени, като в повечето ВВС все още поне до средата на тридесетте години маневреността се разглежда като основно качество на изтребителя (появата на скоростни бомбардировачи по това време променя тази концепция и се налага "преследвачите" и "ловците" също да бъдат "скоростни").
Така че този списък ще обединява все още не докрай "развити" и модерни (особено от гледна точка на края на 30-те години) моноплани и изтребители, които са "върха" в развитието на бипланите. Същественото е, че всеки от самолетите в списъка има добър шанс при среща с друг от тези изтребители и всичко би зависело от тактическата ситуация, числеността и уменията на пилотите, а не толкова от характеристиките на машините.
Наличието на оръдейно въоръжение е хубаво нещо, но е по-важно за свалянето на бомбардировачи ("преследваческите" функции). Виж, тежките картечници са несъмнено предимство. Но дори двойка синхронни картечници пушечен калибър са достатъчни за свалянето на който и да е от тези самолети.
За да влиза в класацията самолетът трябва да е разработен в средата на тридесетте (1930-1938 г.: предлагам да сложим "крайна дата" края на 38-ма); шасито да не се прибира, да не е целометалически, т.е. в конструкцията да има и дървени елементи, а поне част от обшивката да е платнена; да е едноместен (т.е. чист изтребител, а не "въздушен ловец", "разрушител" или тежък изтребител") и, разбира се, да има "впечатляващи" за времето и страната, в която е създаден, характеристики, за да може да претендира за най-добър.
Във връзка с горното съм съгласен, че Не-51 не става, но Ar.68 бих го оставил, за да има все пак един немски представител.
uzi71, ти решаваш кои самолети да влизат в класацията, защото темата е твоя.
Все пак ми се струва, че и двете "линии" на еволюция на едноместните изтребители през разгледания период имат "право на съществуване" в темата. Монопланите се развиват като скоростни изтребители (макар че част от тях отстъпват по този показател на някои от бипланите в списъка), а бипланите като маневрени, като в повечето ВВС все още поне до средата на тридесетте години маневреността се разглежда като основно качество на изтребителя (появата на скоростни бомбардировачи по това време променя тази концепция и се налага "преследвачите" и "ловците" също да бъдат "скоростни").
Така че този списък ще обединява все още не докрай "развити" и модерни (особено от гледна точка на края на 30-те години) моноплани и изтребители, които са "върха" в развитието на бипланите. Същественото е, че всеки от самолетите в списъка има добър шанс при среща с друг от тези изтребители и всичко би зависело от тактическата ситуация, числеността и уменията на пилотите, а не толкова от характеристиките на машините.
Наличието на оръдейно въоръжение е хубаво нещо, но е по-важно за свалянето на бомбардировачи ("преследваческите" функции). Виж, тежките картечници са несъмнено предимство. Но дори двойка синхронни картечници пушечен калибър са достатъчни за свалянето на който и да е от тези самолети.
Comment