Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Впечатления на съветски пилоти от западните самолети, получавани по "Ленд-лийза"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #61
    Gaden Gogi написа Виж мнение
    Koeто естествено не е така и Мерлина си е с двустепеннене комресор.
    Тук ми иде да вмъкна че турбо и компресор не са едно и също. Релано има два вида компресори: турбокомпресор и мотокомпресори, повечето самолети през ВСв (с изключение на някой американски) ползват мотокомпресори, където компресорът се задвижва от колямовият вал, при турбото компресорът се върти от турбина задвижвана от изгорелите газове на двигателя.
    Не че е важно за темата, ама да се покажа информиран
    Нищо лошо няма в това да се покажеш информиран, нали и за това сме във форума да научаваме нови неща

    Ето го и цитата от статията на Голъм за мерлина:
    A negative quality of the Merlin was the absence of a two-speed supercharger, which reduced the ceiling [altitude range] of the engine. The engine broke down after 50–60 hours of use, after which it was necessary to change out the piston rings, along with other assemblies: hydraulic systems, fuel pumps, and air compressor. The water pump was very complex in its design and, as a rule, broke during use. “There were cases in the process of use of breakage of piston rings, broken connecting rods, the consequences of the leak of coolant in places where the cylinder sleeves were press-fitted. There is no method for starting the engine from a wheeled vehicle”, says a summary of technicians of the 57th GIAP.
    Едит: Сега видях второто ти мнение. Ами значи общо взето се припокриват нещата.
    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

    Comment


      #62
      Днес попаднах на прекрасни спомени на руски пилот лятял 43-44 на Аерокобра. Доста чета спомени и смея да твърдя че мога да различа "украсени" от истински. Тези са хубави, човека си е с акъла и са приятни за четене.

      http://www.airforce.ru/history/ww2/o...ikov/index.htm

      Наскоро прочетох "Writer at War" на Василий Гросман и неговите интервюта с пилоти се засичат с това което разказва този пилот. Особено в часта за отношенията Водещ - Воден. Спазвало се е до фанатизъм. Никога не се отделяш от водещия, или прикриваните щурмовици или П-2. Маочовщината се е считала за безчестие. Даже в книгата на Гросман, руските пилоти критикуват немските си колеги че влизали в битка без нужда и така губели самолети.

      Интересни моменти:
      - Разказва доста за P-39, харесва го, останалото се покрива с каквото сме писали в темата. Руското гориво окуцявало двигателя и му скъсявало живота. Което ме учуди, руските механици изглежда са се справяли прекрасно със самолета и дори са му правели подобрения (усилване на конструкцията на опашката). Но все пак това е вече 43-та.
      - Разказа с подробности за подготовката му за пилот, според мен най-интересният момент в статията. Явно 43-та летците вече са с прилична подготовка. Нашият човек отива на фронта с около 120 часа нальот (вярно само 12 от тях на кобрата).
      - Или нашият човек е късметлия, но във всички учебни и бойни потделения през които минава, няма хаос, непрофесионализъм, ексцесии, организацията е на ниво.
      - Хаос в отчитането на броя победи - тук вече изненади няма.
      - Описание на бойните задачи. Явно кобрата са я използвали основно като Щурмовик и ескорт на Ил-2 или П-2.
      - Случай на немски пилот да опита да разстреля парашутист.

      Още доста неща и подробности, ако имате време статията си заслужава както вече споменах.
      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

      Comment


        #63
        Свежа статия
        Явно кобрата са я използвали основно като Щурмовик и ескорт на Ил-2 или П-2.
        А това донякъде се покрива и с ролята на кобрите на USAAF из Тихия Океан, пък и 37 мм. моторно оръдие я прави чудесна за целта(всичко до лек танк включително си е цел за него)
        Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

        Comment


          #64
          Да и явно е било и прилично и за въздушен бой. Човека казва че един снаряд на изтребирел е достатъчен и че 40 снаряда боеприпас са били достатъчни. Е, трябва да си малко снайперист, но опитните пилоти са си били такива. Може би това е една от причините Покришкин да харесва толкова самолета и да откаже да прехвърли ескадрилата си на Ла-7. Е имаше и там нещо че приятелят му загива на Ла и може би това също накланя везните.
          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

          Comment


            #65
            За въздушния бой въпроса е да го вкараш тоя снаряд в малоразмерна бързодвижеща се цел щото разсейките са били първокласни(и в статията си го пише) - въобще не оръжие за борба с изтребители. Виж ако си подгонил някой Не-111 или Ju-88 e друга работа. А и трудно се синхронизира с другото ти оръжие така че целия залп да попада на едно място(всъщност въоръжението и е кошмар за оръжейника в това отношение - три различни калибъра с различна балистика), но пък отзивите се съвсем противоположни - руснаците си я харесват, американците и британците не особено.
            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

            Comment


              #66
              Sailor_Malan написа Виж мнение
              А и трудно се синхронизира с другото ти оръжие така че целия залп да попада на едно място(всъщност въоръжението и е кошмар за оръжейника в това отношение - три различни калибъра с различна балистика), но пък отзивите се съвсем противоположни - руснаците си я харесват, американците и британците не особено.
              Да, явно руснаците я харесват. Все пак по подобна схема въоражават и МиГ-15. Но и там пилотите се олакват от това което казваш - пресичане на треакториите на различните калибри. От друга страна големият калибър срещу нещо като Б-29 си е нужно.
              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

              Comment

              Working...
              X