Напоследък все повече и повече ми пада мнението за Клуб Криле, но все пак това е най-четеното списание у нас на тази тематика. Зачудих се - защо на началните страници има реклами на Грипен, Ф-16 и Ф-35? Повече от ясно е защо ще се слагат реклами за авиационни школи или Луфтханза Техник, но боен самолет - това не е кола, че да може всеки да си го купи. И не мога да си обясня защо някой би давал пари за да прави подобни реклами. Вярно, ако Грипен бъде приет на въоръжение в България няколкото хиляди лева за реклама ще са жълти стотинки, но връзката между двете ми бяга - по какъв начин пускайки реклами увеличаваш шанса това да се случи? На кого трябва да влиаят тези реклами?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Смисълът на рекламите в Клуб Криле
Collapse
X
-
На общественото мнение, или поне тази част, четяща Криле, за която също така се предполага като целева група, че включва и евентуално тези, които ще имат възможност да влияят в процеса на избора на нов изтребител. Толкоз за теорията.
Иначе на практика - това е най-видимата и "най-бяла" част от действията за позициониране на дадената марка изтребител на съответния пазар. За другите - може да се досетиш и сам (жокер - лобиране, подкупи и т.н.).
Така че наличието на тези реклами в Клуб Криле и другите ни авиационни списания е напълно нормална практика, от която и двете страни имат полза и печелят. По-скоро ме дразнят т.нар. платени репортажи в редица наши медии, когато дадената фирма кани на свои разноски различни лица, вкл. и журналисти на посещения и следват "обективни" репортажи въз основа на раздадените PR материали. Не че нещо лошо - ама поне в началото на статиите да си признават - така и така - поканиха ме тези и тези, за да напиша. Въпрос на журналистическа етика и култура.We don't see things as they are, we see them as we are
---Anais Nin----
-
dibo написа Виж мнениеНа общественото мнение, или поне тази част, четяща Криле, за която също така се предполага като целева група, че включва и евентуално тези, които ще имат възможност да влияят в процеса на избора на нов изтребител. Толкоз за теорията.
Иначе на практика - това е най-видимата и "най-бяла" част от действията за позициониране на дадената марка изтребител на съответния пазар. За другите - може да се досетиш и сам (жокер - лобиране, подкупи и т.н.).
Така че наличието на тези реклами в Клуб Криле и другите ни авиационни списания е напълно нормална практика, от която и двете страни имат полза и печелят. По-скоро ме дразнят т.нар. платени репортажи в редица наши медии, когато дадената фирма кани на свои разноски различни лица, вкл. и журналисти на посещения и следват "обективни" репортажи въз основа на раздадените PR материали. Не че нещо лошо - ама поне в началото на статиите да си признават - така и така - поканиха ме тези и тези, за да напиша. Въпрос на журналистическа етика и култура.
Като казваш - в AirForces Monthly си има такива платени статии, но отгоре на всяка си пише черно на бяло, че това е комерсиална статия. Пишат да речем за Brittish Airways - нашите самолети са най-красиви, най-удобни, стюардесите ни са готините и учтивите. Но съвсем съвестно се посочва, че е реклама. А на Клуб Криле обективността е под всякаква критика. Да не говорим, че често пишат преувеличени и изопачени неща, а източниците им понякога куцат.
Comment
-
Въпросът е за тамошния форум, не за тукашния.
А аз съм съгласен с теб, не с dibo. Решението за купуване на нова оръжейна система се взима от малка група хора, обикновено няколко комисии. Те няма да бъдат повлияни от реклами, пък дори и от публикации в списания. Общественото мнение няма никаква тежест тук, дори и да допуснем, че специализирано списание би могло да го формира. Дори и мнението на военните от ВВС няма особено значение.
Не твърдя, че комисиите са непременно безпристрастни. А че точно този канал за влияние върху тях е с имагинерна полезност. Но от друга страна, добре е, че има такива реклами, че да влизат някакви пари.
Comment
-
А аз съм съгласен с кало . Има определен бюджет за реклама, който трябва да се "реализира". Принципът е - има отдел (човек), който се занимава с това, по подразбиране се отделят определени пари за тази цел, трябва да се отчете някаква дейност. Рекламата в специализирано списание е най-лесния (за организиране / създаване) и евтин начин да се постигне това. А пък ефективността...
Впрочем, някакво минимално значение все пак може и да има от гледна точка на "приемане" в обществото на вече постигнатата сделка. В такива въпроси често мнението се формира на основата на подобни маргинални неща. Макар че определено няколко (платени) репортажа в новините биха били по-ефективни, но и доста по-скъпи и трудоемки за организация.
Comment
-
Те няма да бъдат повлияни от реклами, пък дори и от публикации в списания. Общественото мнение няма никаква тежест тук, дори и да допуснем, че специализирано списание би могло да го формира. Дори и мнението на военните от ВВС няма особено значение.
А иначе канали за въздействие - бол - и легални и нелегални. Въпрос на избор на съответния микс, спрямо особеностите на съответния пазар и целевите групи (и както горе точно се отбеляза - степента на тяхното влияние) и етиката и маркетинговата култура на даващата парите организация.We don't see things as they are, we see them as we are
---Anais Nin----
Comment
-
Впрочем, някакво минимално значение все пак може и да има от гледна точка на "приемане" в обществото на вече постигнатата сделка. В такива въпроси често мнението се формира на основата на подобни маргинални неща. Макар че определено няколко (платени) репортажа в новините биха били по-ефективни, но и доста по-скъпи и трудоемки за организация.Директно - няма да бъдат повлияни. Обаче общественото мнение влияе на шефовете им, които в крайна сметка са политически фигури, които все пак се интересуват, как обществото оценява резултатите от действията и решенията им, вкл. за закупуването на този или онзи изтребител.
Не се бях замислял и над това, че все пак PR-отделите трябва да имат работа.
Comment
-
Кое общество в БГ може да бъде обект на реклама катотази? Това е прах в очите, симулира се вякаква дискусия не знам как да го нарека... Когато обаче му дойде времето-парица ще е царица, всички алабализми-офсет, икономически ползи, трансфер на технологии няма да имат никаква стойност за тези които вземат решения. Там интереса ще клати феса...келепира му е майката! И всички оръжейни концерни прекрасно осъзнават тази "особеност на нционалноотговорните БГ политици". Разбира се при покупката на нещо голяма като изтребител ще се намесят и лобират чуждите правителства...затова мисля че големий бял брят от Вашингтон е с най-големи шансове да пласира морално остарели играчки като Ф-16,Ф-18...
Клуб "Криле" е по-скоро научнопопулярно сп.на тема авиация а не сериозно четивоза експерти. Но зда запали някой хлапак по небето....може би!
Comment
Comment