Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Смисълът на рекламите в Клуб Криле

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Смисълът на рекламите в Клуб Криле

    Напоследък все повече и повече ми пада мнението за Клуб Криле, но все пак това е най-четеното списание у нас на тази тематика. Зачудих се - защо на началните страници има реклами на Грипен, Ф-16 и Ф-35? Повече от ясно е защо ще се слагат реклами за авиационни школи или Луфтханза Техник, но боен самолет - това не е кола, че да може всеки да си го купи. И не мога да си обясня защо някой би давал пари за да прави подобни реклами. Вярно, ако Грипен бъде приет на въоръжение в България няколкото хиляди лева за реклама ще са жълти стотинки, но връзката между двете ми бяга - по какъв начин пускайки реклами увеличаваш шанса това да се случи? На кого трябва да влиаят тези реклами?
    http://rayofhalifaxproductions.com/26662

    #2
    На общественото мнение, или поне тази част, четяща Криле, за която също така се предполага като целева група, че включва и евентуално тези, които ще имат възможност да влияят в процеса на избора на нов изтребител. Толкоз за теорията.
    Иначе на практика - това е най-видимата и "най-бяла" част от действията за позициониране на дадената марка изтребител на съответния пазар. За другите - може да се досетиш и сам (жокер - лобиране, подкупи и т.н.).
    Така че наличието на тези реклами в Клуб Криле и другите ни авиационни списания е напълно нормална практика, от която и двете страни имат полза и печелят. По-скоро ме дразнят т.нар. платени репортажи в редица наши медии, когато дадената фирма кани на свои разноски различни лица, вкл. и журналисти на посещения и следват "обективни" репортажи въз основа на раздадените PR материали. Не че нещо лошо - ама поне в началото на статиите да си признават - така и така - поканиха ме тези и тези, за да напиша. Въпрос на журналистическа етика и култура.
    We don't see things as they are, we see them as we are
    ---Anais Nin----

    Comment


      #3
      dibo написа Виж мнение
      На общественото мнение, или поне тази част, четяща Криле, за която също така се предполага като целева група, че включва и евентуално тези, които ще имат възможност да влияят в процеса на избора на нов изтребител. Толкоз за теорията.
      Иначе на практика - това е най-видимата и "най-бяла" част от действията за позициониране на дадената марка изтребител на съответния пазар. За другите - може да се досетиш и сам (жокер - лобиране, подкупи и т.н.).
      Така че наличието на тези реклами в Клуб Криле и другите ни авиационни списания е напълно нормална практика, от която и двете страни имат полза и печелят. По-скоро ме дразнят т.нар. платени репортажи в редица наши медии, когато дадената фирма кани на свои разноски различни лица, вкл. и журналисти на посещения и следват "обективни" репортажи въз основа на раздадените PR материали. Не че нещо лошо - ама поне в началото на статиите да си признават - така и така - поканиха ме тези и тези, за да напиша. Въпрос на журналистическа етика и култура.
      Рушветите са ясни. Но се замислих за друго - това не е нещо, от което обществото се интересува. Дали шведски, британски или американски изтребител ще да е - на 99% от хората не им пука. Но да вземем този 1%, който се интересува (и предполагаемо чете Клуб Криле) - какво значение има неговото мнение? Дали на тях им харесва този изтребител или не - решението е политическо, не е открито и обществоно, не подлежи на гласуване... В крайна сметка - нищожно ми се вижда влиянието на добре или много добре настроения сегмент от обществото. Така ми се струва, де, явно има смисъл щом подобни корпорации хвърлят (макар и малко за тях) пари по това.

      Като казваш - в AirForces Monthly си има такива платени статии, но отгоре на всяка си пише черно на бяло, че това е комерсиална статия. Пишат да речем за Brittish Airways - нашите самолети са най-красиви, най-удобни, стюардесите ни са готините и учтивите. Но съвсем съвестно се посочва, че е реклама. А на Клуб Криле обективността е под всякаква критика. Да не говорим, че често пишат преувеличени и изопачени неща, а източниците им понякога куцат.
      http://rayofhalifaxproductions.com/26662

      Comment


        #4
        Въпросът е за тамошния форум, не за тукашния.
        А аз съм съгласен с теб, не с dibo. Решението за купуване на нова оръжейна система се взима от малка група хора, обикновено няколко комисии. Те няма да бъдат повлияни от реклами, пък дори и от публикации в списания. Общественото мнение няма никаква тежест тук, дори и да допуснем, че специализирано списание би могло да го формира. Дори и мнението на военните от ВВС няма особено значение.
        Не твърдя, че комисиите са непременно безпристрастни. А че точно този канал за влияние върху тях е с имагинерна полезност. Но от друга страна, добре е, че има такива реклами, че да влизат някакви пари.

        Comment


          #5
          смисълът на този тип реклами е само и единствено реализацията на заложените средства за PR - в случая - отбиване на номера от страна на съответните pr-и на съответните фирми. В отчетите им подобни жалки действия ще си имат своята тежест, и толкова.

          Comment


            #6
            А аз съм съгласен с кало . Има определен бюджет за реклама, който трябва да се "реализира". Принципът е - има отдел (човек), който се занимава с това, по подразбиране се отделят определени пари за тази цел, трябва да се отчете някаква дейност. Рекламата в специализирано списание е най-лесния (за организиране / създаване) и евтин начин да се постигне това. А пък ефективността...
            Впрочем, някакво минимално значение все пак може и да има от гледна точка на "приемане" в обществото на вече постигнатата сделка. В такива въпроси често мнението се формира на основата на подобни маргинални неща. Макар че определено няколко (платени) репортажа в новините биха били по-ефективни, но и доста по-скъпи и трудоемки за организация.

            Comment


              #7
              Те няма да бъдат повлияни от реклами, пък дори и от публикации в списания. Общественото мнение няма никаква тежест тук, дори и да допуснем, че специализирано списание би могло да го формира. Дори и мнението на военните от ВВС няма особено значение.
              Директно - няма да бъдат повлияни. Обаче общественото мнение влияе на шефовете им, които в крайна сметка са политически фигури, които все пак се интересуват, как обществото оценява резултатите от действията и решенията им, вкл. за закупуването на този или онзи изтребител. Мнението на специалистите, било то военни, финансови и т.н. е само един от факторите в случая.
              А иначе канали за въздействие - бол - и легални и нелегални. Въпрос на избор на съответния микс, спрямо особеностите на съответния пазар и целевите групи (и както горе точно се отбеляза - степента на тяхното влияние) и етиката и маркетинговата култура на даващата парите организация.
              We don't see things as they are, we see them as we are
              ---Anais Nin----

              Comment


                #8
                Може бе е просто инерция от рекламни кампании провеждни в страни с по-ниско ниво на корупция/лобизъм от нашата.
                This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                Comment


                  #9
                  Впрочем, някакво минимално значение все пак може и да има от гледна точка на "приемане" в обществото на вече постигнатата сделка. В такива въпроси често мнението се формира на основата на подобни маргинални неща. Макар че определено няколко (платени) репортажа в новините биха били по-ефективни, но и доста по-скъпи и трудоемки за организация.
                  Директно - няма да бъдат повлияни. Обаче общественото мнение влияе на шефовете им, които в крайна сметка са политически фигури, които все пак се интересуват, как обществото оценява резултатите от действията и решенията им, вкл. за закупуването на този или онзи изтребител.
                  Голъм добре го формулира - приемане от обществето. Вероятно има някакъв елемент от това, но Ф-16 и Грипен....не мога да класирам кое ще е по-добре прието и дали рекламата ще има въздействие. Тоест, дали ще постигне ефекта - в специализирано издание се предполага, че хората ще отделят по-малко време на рекламите, а основното внимание ще е върху съдържанието. Това за политическата роля на шефовете съще е интересна гледна точка...но не знам как точно за този конкретен случай приемането или не на една минимална прослойка от населението (сигурно няма и 1% от населението).

                  Не се бях замислял и над това, че все пак PR-отделите трябва да имат работа.
                  http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                  Comment


                    #10
                    Кое общество в БГ може да бъде обект на реклама катотази? Това е прах в очите, симулира се вякаква дискусия не знам как да го нарека... Когато обаче му дойде времето-парица ще е царица, всички алабализми-офсет, икономически ползи, трансфер на технологии няма да имат никаква стойност за тези които вземат решения. Там интереса ще клати феса...келепира му е майката! И всички оръжейни концерни прекрасно осъзнават тази "особеност на нционалноотговорните БГ политици". Разбира се при покупката на нещо голяма като изтребител ще се намесят и лобират чуждите правителства...затова мисля че големий бял брят от Вашингтон е с най-големи шансове да пласира морално остарели играчки като Ф-16,Ф-18...
                    Клуб "Криле" е по-скоро научнопопулярно сп.на тема авиация а не сериозно четивоза експерти. Но зда запали някой хлапак по небето....може би!

                    Comment

                    Working...
                    X