Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Кой изтребител бихте предпочели за въздушен бой?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Ако имаше Ф5 бих гласувал за него. Сега гласувам за МиражIII.
    С уважение контрол_alt.

    Comment


      #17
      И аз съм за МиражIII.

      Comment


        #18
        Аз съм за F-4 Phantom. Вярно- тежък е, не е толкова маеврен по виражите, но пък е отлично тяговъоръжен и разполага с огромен артилерийски арсенал на борда си, което с доброто (за времето си) радиоелектронно оборудване прави Фатнтома много суров противник.
        GOTT MIT UNS!

        Comment


          #19
          peterpetroff написа Виж мнение
          Аз съм за F-4 Phantom. разполага с огромен артилерийски арсенал на борда
          ??? брой и калибри на тези огромни количества арт системи ? Мислех,че набляга основно на ракети,май пак съм се объркал

          Comment


            #20
            И аз гласувах за миража, като приемам че е варианта за Израел въоражен с оръдие, а не безоръдейните, носещи 4 общо-взето нефелни ракети оригинални варианти. Фантома има по-добри ракети/ама не много по-добри/, и при него повечето варианти са безоръдейни и за разлика от миража е грозен.
            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

            Comment


              #21
              Amazon написа Виж мнение
              И аз гласувах за миража, като приемам че е варианта за Израел въоражен с оръдие, а не безоръдейните, носещи 4 общо-взето нефелни ракети оригинални варианти. Фантома има по-добри ракети/ама не много по-добри/, и при него повечето варианти са безоръдейни и за разлика от миража е грозен.
              Ще ме светнеш ли кои са безоръдейните изтребителни варианти на Миража, че нещо не се сещам?
              Гледам, че и МиГ-21 има доста поддръжници, но странно защо, никой не се обосновава.
              If you believe everything you read, better not read.
              Japanese Proverb

              Comment


                #22
                Гласувах твърдо за Миража,но това не значи че другите си нямат достойнства.За всяка от споменатите машини може да се каже по някоя добра дума.Конкретно за МиГ-21МФ : - Наследник на добре отработена и усвоена в производство конструкция.Непретенциозни (макар и поусложнени)системи и детайли работещи прилично при голям диапазон климатични условия.Голям спектър на възможни комбинации въоръжение.Добра тяговъоръженост за класа си.Възможност за множество полеви ремонтни дейности (според мен сериозен плюс) включително пълна подмяна на двигателя.Не особено претенциозен към съхранение на открито (рядко качество).Адаптивен към модификации,МиГ-21-93 се опитва да се зъби дори на Ф-16С.Устойчива на деформации при претоварвания конструкция,без да е преутежнен.Ефективно оръдейно въоръжение със сравнително голям запас муниции.Добра максимална скорост,скороподемност и маневреност по вертикала.Възможност за ползване на ракетни стартови ускорители.Носи до тон и триста полезен товар при 5 тона собствена и близо 10 полетна маса което е доста прилично.Това се сещам на прима виста.За да не помислите,че много го хваля няма да му изреждам недостатъците.Ако го направя рискувам да се отегчите четейки старница след страница
                Last edited by bigbeer; 18-04-2010, 03:10.

                Comment


                  #23
                  А всъщност Сааб Дракен е по-маневрен от останалите 5 и неговият ПрНК превъзхожда поне три от петте опонента в тази анкета.
                  Широко известен факт на световната авиационна общественост е, че най-добрия изтребителен вариант на Мираж-а (имам предвид базов, а не след модернизация) е швейцарският, а той представлява Мираж III с ПрНК на Сааб Дракен.

                  Please note the original music and sound was removed due to a complaint from Sony Music Entertainment! 2019-05-11 The piano music was removed due to a compla...

                  И това е спарката, с влошени аеродинамични качества.

                  Comment


                    #24
                    Хм,
                    Аз имам известни резерви към Draken. Интересно защо, при положение, че е с доста мощен двигател, е най-бавният самолет в анкетата? А първите варианти не могат да достигнат 2М.
                    Крилото му изглежда много впечатляващо, но си мисля, че го прави "ни риба - ни рак".
                    Колкото до ПрНК, първите радари на Дракен са копирани от френския Cyrano. Последващите са амрекански, разработени от Hughes и не съм убеден, че са същите като тези на швейцарските Миражи.
                    If you believe everything you read, better not read.
                    Japanese Proverb

                    Comment


                      #25
                      Е ти ако ще вземаш под внимание J-35A/B... така можеш направо да стигнеш до СААБ 210.
                      Що тогава не вземеш МиГ-21Ф-13???
                      Това са началните варианти, когато още машините са сурови и с много недостатъци.
                      Скоростта зависи колкото от мощността на двигателя, от режимите му на работа, толкова и от аеродиманиката. Какво като развива Мах 2? За какво му е повече? Или сега ще ги сравняваме по голи характеристики? Много по-важно е самолетът да има мощен двигател, за да може да маневрира енергично без голяма загуба на скорост. Чувал си какво казват пилотите изтребители - "Скоростта е живот." Само че продължението е "Скоростта е живот при (маневрен) въздушен бой." Тя не е самоцелна. Старфайтър като е бегачка в какво е преимуществото му като срещне някой от останалите самолети от анкетата, а?
                      А иначе преди време бях чел спомените на един швейцарски полковник, който е бил член на консултативната група, която е решавала превъоръжаването на ВВС. В общи линии това, което казваше беше, преразказвам по спомен: сложихме на везните миража и дракена и се оказа, че шведският изтребител значително превъзхожда френския. Но когато докладвах на командващия авиационния и противовъздушен корпус (ВВС формално се водеха до неотдавна 5ти Корпус на армията) той ми каза да изготвя писмено изложение, но да не се надявам много, защото вече е взето политическо решение за лицензно производство на миражи. Все пак снабдихме машините с радари Хюз ТАРАН, но това беше компромисно решение с множество недостатъци, което предопредели и малката бройка на машините (предвиждали са се поне 100 миража, от които минимум 72 изтребителя). Така и не постигнахме задоволителна боеготовност на флота си от миражи и както впоследствие си мислехме самата програма се оказа грешка.

                      Comment


                        #26
                        Не представяй нещата толкова едностранчиво. По принцип е важно изтребителят да има мощен двигател, но това не е единственото, което е от значение. По-мощният двигател иска повече гориво, което значи по-голям горивен запас и по-голяма стартова маса. Освен това по-мощният двигател има и по-голям разход на въздух, което води до по-големи въздухозаборници и по-голямо челно съпротивление.
                        Наистина, по-мощният двигател позволява по-бързо възстановяване на загубената енергия. Но колко енергия ще се загуби и колко бързо зависи от крилото. В случая с Draken ще е много. От анкетата, той е самолетът с най-ниско удължение на крилото - 1,79. В същото време тяговъоръжеността му (особено на по-късните версии, нали искаш за тях да говорим) не е нещо впечатляващо, по-ниска от на МиГ-21 и F-4 и съизмерима с тази на Mirage ²²². Това ме кара да считам, че Draken не е нещо особено в маневрен въздушен бой.
                        Вярно като БРЕО е много добре, но по онова време ракетите "въздух-въздух" така или иначе не са в състояние да му позволят да води ефективен въздушен бой извън пределите на визуалния контакт.
                        Не се впечатлявай толкова от клипчето - това е superstall - срив на потока на цялото крило, което всъщност е недостатък на компановката, а не предимство.
                        Колкото до швейцарския конкурс, всеки може да си има собствено мнение. Официално швейцарците твърдят, че Draken си е имал своите недостатъци и затова не е спечелил. А политическо решение от страна като Швейцария, известна със своя неутралитет, би било да купи военна техника от друга такава страна, още повече ако наистина е по-добра, а не от французите, които продават Миражи едва ли не на който поиска.
                        Интересен факт е, че Австрия пърчва Draken не толкова заради някакви впечатляващи характеристики - отначало австрийците повече харесват Mirage III, а защото е по-евтин.
                        If you believe everything you read, better not read.
                        Japanese Proverb

                        Comment


                          #27
                          centara написа Виж мнение
                          Нищо сериозно, просто проучвам преобладаващите мнения
                          То хубаво,ама въздушен бой само заради единият бой и едната фукня.....Кажи срещу какво ще воюваме - ако са негри с копия по принцип една хубава ударна звукова вълна ще свърши работа,ако е нещо за стратосферата е друг въпрос,ако да водим полупартизанска война и ще излитаме от автомагистрала "Люлин" е трета работа.Иначе "простите" хора се въоръжават с АК-47 и по традиция с МиГ!Пусни ако е възможно една статистика за произведени бройки от всеки самолет.Или може би това са простотии.....

                          Comment


                            #28
                            Ако може някой да представи статистика на въздушните боеве на МИГ-21 с Ф-4 и Мираж?

                            Comment


                              #29
                              Kramer написа Виж мнение
                              Ако може някой да представи статистика на въздушните боеве на МИГ-21 с Ф-4 и Мираж?
                              Аз мога, но няма да е честно спрямо МиГ-а. Израел използва Мираж-и за свалянето на много МиГ-ове, но нечестното е, че тук се оценява не само машината. Изобщо като грубо обобщение може да се каже, че повечето пъти, когато произведени в САЩ самолети са се изправяли срещу произведени в СССР/Русия самолети, пилотите на първите са били на по-високо ниво. Обобщение, не правило. Пример - ако не се лъжа няма свален Ф15 от вражеска авиация, а МиГ-29 не е свалял друг самолет (но е свалян). Поправете ме ако греша. Но това според мен не може да е обобщение за машините, защото е извадено извън контекст.

                              Иначе ето една статистика - от 1967(след Шест Дневната) до 1970 само(!) във въздушни боеве Израел губи 4 самолети срещу 113 от арабска страна.

                              За първия свален израелски самолет в този период

                              July 15th 1967
                              Two Mirages from 'Atalef' Squadron, with Maj. Avihu Bun Nun and Cpt. Eitan, carry out a photo-reconnaissance mission west of the Canal. The Egyptians are discover the planes belatedly and scramble a large number of planes to intercept them. A quartet of Mirages from 'Atalef' Squadron enters the fray and shoots down four MiG-21s. One of these is shot down with a 'Shafrir 1' missile - the first time the missile is used successfully.
                              Lt. Shlomo's plane is hit. He bails out and is rescued by a helicopter. Mysteres and Super Mysteres from 'Flying Wing', 'Ha'emek' and 'Akrav' Squadrons attack Egyptian entrenched positions.
                              Но ако утре дадат Ф22 на едно племе в Африка то едва ли ще могат да направят нещо, ако ще врага им да е със Спитфайър.
                              http://rayofhalifaxproductions.com/26662

                              Comment


                                #30
                                centara написа Виж мнение
                                Ще ме светнеш ли кои са безоръдейните изтребителни варианти на Миража, че нещо не се сещам?
                                Ще се пробвам да те светна, ама поради мързел го карам по памет, така че може и ти да ме светнеш ако греша. Първите варианти на Мираж са замислени като чисти ракетоносци/МиГ21 май също? - мода някаква?/. Първият потенциален клиент е Израел, но тъй като израелците се водят от прагматизъм и боен опит а не от последната мода поставят изрично условие самолета да е с оръдейно въоражение, което се оказва правилно решение - повечето им победи са с оръдието. Не помня какво оръдие им монтираха французите - мисля, че беше сдвоено 20мм.
                                This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                                Comment

                                Working...
                                X