По моему До-335 се брои за сериен, а Хе-177 е четиримоторен като винтовете се въртя от по два двигателя, нали за такива питаше.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
загадка
Collapse
X
-
Не, аз не точно "питах", а по-скоро разширявах написаното от Амазон. Та той имаше предвид изтребители и аз, вероятно по инерция, не уточних това - моя грешка. Та, ставаше въпрос за изтребители. На бомбардировачи и летящи лодки съм попадал и сам.
А за До-335 - той вярно май има нещо като "серия", но реално серийно производство - не мисля. А в бойни действия съвсем не знам да е участвал, т.е. трудно може да се води "боен" - макар и идеята му да е била точно такава. Но пак да повторя, грешката е моя, че не уточнявам: мисълта ми бе, че не се сещам за основен (в смисъл, произвеждан в достатъчни количества) изтребител, реализиран по такава схема, който при това да е взел участие в бойни действия. Т.е. все става въпрос за странични търсения, които не са се реализирали докрай и не са оказали влияние върху военните действия (макар и сигурно да са оказали такова в технологичен смисъл).
ПП Признавам си, че и на мен летящите лодки ми се виждат доста красиви - въобще, падам си по подобен род самолети, създадени в периода между двете големи войни.
Comment
-
В известен смисъл около 1/3 от изтребителите на втората световна използват сходна схема.В основата си двигателите тип "Twin wasp" представляват 2 звездообразни двигателя с въздушно охлаждане (залепени) един за друг.Разбира се "сходна схема" само в най общи линии.Принципно "Х" образните,течно охлаждани,витлови двигатели отговарят по-пълно на определението (два мотора в обща мотогондола).Друг пример при изтребителите са мотокомпресорните двигатели,обединяващи класически бутален с течнореактивен двигател.За съжаление тази интересна схема е поставяна предимно на опитни машини,като само руснаците опитват да вкарат в бой единични височинни прехващачи.Регистрират редица интересни бойни полети но нито един успешен прехват.
Comment
-
Може би си струва в такъв случай да се разграничат като достатъчно различни вариантите, при които два мотора (или повече, не знам има ли такива?) задвижват един винт и тези, при които всеки мотор задвижва отделен винт - разбира се, става въпрос за тези случаи, когато моторите и винтовете са във фюзелажа, а не на крилата (т.е. не-"класически" случаи). Позачетох се съвсем повърхностно в статията на www.airwar.ru за Do-335 и там се отбелязват някакви трудности или по-точно особености от това, че има два винта - "дърпащ" и "бутащ", условно назовани.
Comment
-
Вибрации, трудно охлаждане на задния двигател, висока уязвимост при стрелба в задната полусфера, оставяща машината с мъртъв товар от един неработещ двигател и лишаващ я от предимство в мощността - май това са недостатъците на цялата схема и важащи в една или друга степен за всяка машина от типа на Do-335.
Не-177 си спечелва и преякора "имперската запалка" все заради охлаждането на задните двигатели в гондолите - никакво го няма и пожарите в полет са ежедневие.Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
Юлиан Август написа Виж мнениеНе-177 си спечелва и преякора "имперската запалка" все заради охлаждането на задните двигатели в гондолите - никакво го няма и пожарите в полет са ежедневие.
Beausйant
Comment
-
В техническо отношение,независимо дали са в крилете или в корпуса,независимо колко вала задвижват,независимо от принципа по който се съчетават,би било уместно да ги приемем като Един двигателен блок.В повечето случаи имат единна охлаждаща и гориво подаваща системи.Просто в опита си за повишаване на мощността конфигурират,нека ги наречем "класически" авиодвигатели на различен принцип.Като ,че ли най-сериозен успех в това отношение постигат с "Н" образния Napier Sabre.Той пък от своя страна е далеч от определението "класически".Не знам до колко шибърната газоразпределителна система влияе на мощността му,малко съм бос тука.
Comment
Comment