Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Един вечен самолет

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Един вечен самолет

    Лов на мечки

    Предците с Lightning през 60-те години



    Потомците с Typhoon през 2007

    Last edited by Thorn; 03-06-2008, 10:05.


    thorn

    Средновековните църкви в България

    #2
    Е, това е Ту-142 май (мисля че говориш за него), не е толкова старо - Б-52 май е по-стар като най-стари летящи планери (Ту-то се произвежда до по-късно). Трябва да се намерят и снимките с Тайфун и Ф-22, годините текат, харчат се милиарди, а противникът все същия

    А всъщност темата ти ми напомня Phiphty Phabulous Years - фантомите направиха петдесетгодишнина преди седмица.
    „Аз, Драгомир, писах.
    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

    Модератор на раздел "Военна Авиация"

    Comment


      #3
      Пилот, кой е най-старият летящ в момента самолет? Имам в предвид не само военен, но и граждански. Да си конкретизирам въпроса - кой самолет е толкова сполучливо конструкторско решение, че все още да се произвежда, или поне да се използва интензивно и да се произвеждат резервни части за него. За пример в това отношение се сещам за Чесна-Сатурейшън и АН-2. Май и двата имат варианти с турбовитлови двигатели и 60-годишна конструкция на планера.
      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

      Comment


        #4
        Неее, по-интересниото е за военните самолети! Мисля, че все още са на въоръжение доста антични машини- F-4 Phantom, MiG-21, F-5 Tiger, а В-52 ми се струва че ще надживеят по-голямата част от нас.
        GOTT MIT UNS!

        Comment


          #5
          Извинявам се на тримата писали под моя постинг. Имах проблем с компютъра, не можах да сложа снимките и го изтрих. Съжалявам ако съм ви подвел - имах предвид Ту-95


          thorn

          Средновековните църкви в България

          Comment


            #6
            Amazon написа
            кой е най-старият летящ в момента самолет?кой самолет е толкова сполучливо конструкторско решение, че все още да се произвежда, или поне да се използва интензивно и да се произвеждат резервни части за него. За пример в това отношение се сещам за Чесна-Сатурейшън и АН-2.
            Даваш този урод,изтърсак на ниската производствена култура и както казваха в близкото минало "Морално остарял при зачеването си" Ан-2 като пример за "сполучливо конструкторско решение"?Хм доста смело бих казал.Нещо като да определиш Москвич 412 за кола на века.Въпроса ти е конкретизиран и не е към мен,но извинявай ме шокира,с начина по който е формулиран.Чесната,която си посочил не познавам,освен беглия спомен за едно голямо семейство от десетки,малко серийни модификации,вариращи върху обща идея и действително произвеждани доста години.С десетки разнообразни двигатели и широк спектър от крилни и корпусни профили.Ако правилно съм те разбрал,то можем ли да говорим за това като за определен самолет?То и БМВ серията се нарича с едно име,но не може да се каже,че тройката от 1974г. и тройката от 2004г. са една кола.Преди време присъствах на една среща с наши ветерани летци.Те с умиление си спомняха,как многократно са надхвърляли всички допустими летателни срокове на първите ни сериозни следвоенни граждански машини.Ако не се бъркам говореха за Ту-134.Споменаваха как преди полет са връзвали вратите с тел "за да не ги загубим в полет"Може би това е пример за "сполучливо решение"

            Тhorn,Ту-95 е една наистина чудесна конструкция и бих се радвал ако дадеш малко инфо за серийните и версии летяли през годините.

            Peterpetroff,аз не бих определил Фантома,или МиГ-21 като интересни машини.Тези недодялани ракети с крила са си чиста проба свръхзвукови ковчези.Сядал съм в някои от нашите Мигове,навирал съм се и в някой и друг Фантом.Повярвай тези машинки са заровили много повече от собствените си пилоти отколкото противникови.
            Last edited by bigbeer; 03-06-2008, 10:26.

            Comment


              #7
              Пилот, кой е най-старият летящ в момента самолет? Имам в предвид не само военен, но и граждански.
              Най-старите военни самолети, които се ползват още от основния си оператор ( а не продадени на страни от третия свят ) са:
              1.B-52
              2.Tu-95
              3.C-130

              В този ред.
              "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

              Comment


                #8
                Добре де, не съм много добре запознат, но в БГ няма ли 21-Бис все още някъде на отчет- респективно, ние страна от третия свят ли сме? Освен това С-130 Херкулес, не е ли твърде смело предположение за един от най-старите самолети- имам спомени за не много стари снимки на Фантоми от съства на съвременното Луфтвафе.
                GOTT MIT UNS!

                Comment


                  #9
                  Имаме МиГ-21бис, но не летят, защото нямат гуми.


                  thorn

                  Средновековните църкви в България

                  Comment


                    #10
                    C-130 влиза на въоръжение през 1956 г., а Фантомите - през 1960 г.
                    МиГ-21, за които съм много убеден, че в този или онзи вариант - особено лицензните - летят в още доста страни, влизат на въоръжение през 1959 г.
                    Но аз отбелязах, че става дума за използване от основния им оператор - USAF не използва Фантоми, нито руската армия - МиГ-21.
                    "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

                    Comment


                      #11
                      Stormbringer написа
                      Най-старите военни самолети, които се ползват още от основния си оператор ( а не продадени на страни от третия свят ) са:
                      1.B-52
                      2.Tu-95
                      3.C-130

                      В този ред.
                      Към гражданските бих посочил Б-707,Ту-154,Дц-10,Як-52 без да ги редувам.Всички те са в сянката на вечната Дакота,независимо дали в Щатска,Съветска,Канадска или Английска версия.И това е само "върха на пирамидата" има още доста цивилни и военни конструкции достойни за тази класация.Някои от тях действително с богата история,други (като последния граждански Фоккер например) страхотни като конструкция,но,жертва на икономически или политически страсти.

                      Comment


                        #12
                        Ще си позволим няколко вметки.
                        1. Тези Ту-95 дето все още летят никак не са древни, произведени са през 80-те.
                        2. МиГ-21 дето още летят и те тогава са правени.
                        Древни и все още летяци могат да се нарекат (по моему)
                        1. Б-52
                        2. Фуга Мажистер
                        3. Т-33
                        4. Камбера (поне до съвсем скоро летяха)
                        Като могат да се добавят и разни дето до съвсем скоро са летели като Хънтър, Нимрод, Дракен.

                        Comment


                          #13
                          4. Камбера (поне до съвсем скоро летяха)
                          Той май бие рекорда по време на експлоатация на военен самолет ( 57 години ), но преди две години излязоха от въоръжение. Тоя самолет са го пилотирали три поколения...

                          И, наистина, в гражданската авиация, едва ли някой друг самолет може да се сравнява с DC-3, който от 1935 и досега си лети...
                          "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

                          Comment


                            #14
                            Имам бегли спомени за няколко летящи (макар и само като демонстратори)Texan-и.Използвани все още от основните си оператори - "авиошколите".За повечето такива машини обаче,важи парадокса на "Брадвата на Линкълн",която била точно неговата,само дето с годините 3 пъти и сменяли острието и 5 пъти дръжката

                            Comment


                              #15
                              Е, то по принцип това важи за всички които изброихме. Тези "ветерани", които все още летят, както и Гоги отбеляза са нови модификации, произвеждани са в не толкова отдавнашен период от време. Не знам дали изобщо някои от произведените през 50-те все още лети. Но аз останах с впечатлението, че говорим за конструкцията, която се е използвала толкова време, а не дали дадена машина е летяла 50 години...
                              "Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.

                              Comment

                              Working...
                              X