If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Е, това е Ту-142 май (мисля че говориш за него), не е толкова старо - Б-52 май е по-стар като най-стари летящи планери (Ту-то се произвежда до по-късно). Трябва да се намерят и снимките с Тайфун и Ф-22, годините текат, харчат се милиарди, а противникът все същия
А всъщност темата ти ми напомня Phiphty Phabulous Years - фантомите направиха петдесетгодишнина преди седмица.
„Аз, Драгомир, писах.
Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“
Пилот, кой е най-старият летящ в момента самолет? Имам в предвид не само военен, но и граждански. Да си конкретизирам въпроса - кой самолет е толкова сполучливо конструкторско решение, че все още да се произвежда, или поне да се използва интензивно и да се произвеждат резервни части за него. За пример в това отношение се сещам за Чесна-Сатурейшън и АН-2. Май и двата имат варианти с турбовитлови двигатели и 60-годишна конструкция на планера.
This is my signature. There are many like it but this one is mine.
Неее, по-интересниото е за военните самолети! Мисля, че все още са на въоръжение доста антични машини- F-4 Phantom, MiG-21, F-5 Tiger, а В-52 ми се струва че ще надживеят по-голямата част от нас.
Извинявам се на тримата писали под моя постинг. Имах проблем с компютъра, не можах да сложа снимките и го изтрих. Съжалявам ако съм ви подвел - имах предвид Ту-95
кой е най-старият летящ в момента самолет?кой самолет е толкова сполучливо конструкторско решение, че все още да се произвежда, или поне да се използва интензивно и да се произвеждат резервни части за него. За пример в това отношение се сещам за Чесна-Сатурейшън и АН-2.
Даваш този урод,изтърсак на ниската производствена култура и както казваха в близкото минало "Морално остарял при зачеването си" Ан-2 като пример за "сполучливо конструкторско решение"?Хм доста смело бих казал.Нещо като да определиш Москвич 412 за кола на века.Въпроса ти е конкретизиран и не е към мен,но извинявай ме шокира,с начина по който е формулиран.Чесната,която си посочил не познавам,освен беглия спомен за едно голямо семейство от десетки,малко серийни модификации,вариращи върху обща идея и действително произвеждани доста години.С десетки разнообразни двигатели и широк спектър от крилни и корпусни профили.Ако правилно съм те разбрал,то можем ли да говорим за това като за определен самолет?То и БМВ серията се нарича с едно име,но не може да се каже,че тройката от 1974г. и тройката от 2004г. са една кола.Преди време присъствах на една среща с наши ветерани летци.Те с умиление си спомняха,как многократно са надхвърляли всички допустими летателни срокове на първите ни сериозни следвоенни граждански машини.Ако не се бъркам говореха за Ту-134.Споменаваха как преди полет са връзвали вратите с тел "за да не ги загубим в полет"Може би това е пример за "сполучливо решение"
Тhorn,Ту-95 е една наистина чудесна конструкция и бих се радвал ако дадеш малко инфо за серийните и версии летяли през годините.
Peterpetroff,аз не бих определил Фантома,или МиГ-21 като интересни машини.Тези недодялани ракети с крила са си чиста проба свръхзвукови ковчези.Сядал съм в някои от нашите Мигове,навирал съм се и в някой и друг Фантом.Повярвай тези машинки са заровили много повече от собствените си пилоти отколкото противникови.
Пилот, кой е най-старият летящ в момента самолет? Имам в предвид не само военен, но и граждански.
Най-старите военни самолети, които се ползват още от основния си оператор ( а не продадени на страни от третия свят ) са:
1.B-52
2.Tu-95
3.C-130
В този ред.
"Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.
Добре де, не съм много добре запознат, но в БГ няма ли 21-Бис все още някъде на отчет- респективно, ние страна от третия свят ли сме? Освен това С-130 Херкулес, не е ли твърде смело предположение за един от най-старите самолети- имам спомени за не много стари снимки на Фантоми от съства на съвременното Луфтвафе.
C-130 влиза на въоръжение през 1956 г., а Фантомите - през 1960 г.
МиГ-21, за които съм много убеден, че в този или онзи вариант - особено лицензните - летят в още доста страни, влизат на въоръжение през 1959 г.
Но аз отбелязах, че става дума за използване от основния им оператор - USAF не използва Фантоми, нито руската армия - МиГ-21.
"Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.
Най-старите военни самолети, които се ползват още от основния си оператор ( а не продадени на страни от третия свят ) са:
1.B-52
2.Tu-95
3.C-130
В този ред.
Към гражданските бих посочил Б-707,Ту-154,Дц-10,Як-52 без да ги редувам.Всички те са в сянката на вечната Дакота,независимо дали в Щатска,Съветска,Канадска или Английска версия.И това е само "върха на пирамидата" има още доста цивилни и военни конструкции достойни за тази класация.Някои от тях действително с богата история,други (като последния граждански Фоккер например) страхотни като конструкция,но,жертва на икономически или политически страсти.
Ще си позволим няколко вметки.
1. Тези Ту-95 дето все още летят никак не са древни, произведени са през 80-те.
2. МиГ-21 дето още летят и те тогава са правени.
Древни и все още летяци могат да се нарекат (по моему)
1. Б-52
2. Фуга Мажистер
3. Т-33
4. Камбера (поне до съвсем скоро летяха)
Като могат да се добавят и разни дето до съвсем скоро са летели като Хънтър, Нимрод, Дракен.
Той май бие рекорда по време на експлоатация на военен самолет ( 57 години ), но преди две години излязоха от въоръжение. Тоя самолет са го пилотирали три поколения...
И, наистина, в гражданската авиация, едва ли някой друг самолет може да се сравнява с DC-3, който от 1935 и досега си лети...
"Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.
Имам бегли спомени за няколко летящи (макар и само като демонстратори)Texan-и.Използвани все още от основните си оператори - "авиошколите".За повечето такива машини обаче,важи парадокса на "Брадвата на Линкълн",която била точно неговата,само дето с годините 3 пъти и сменяли острието и 5 пъти дръжката
Е, то по принцип това важи за всички които изброихме. Тези "ветерани", които все още летят, както и Гоги отбеляза са нови модификации, произвеждани са в не толкова отдавнашен период от време. Не знам дали изобщо някои от произведените през 50-те все още лети. Но аз останах с впечатлението, че говорим за конструкцията, която се е използвала толкова време, а не дали дадена машина е летяла 50 години...
"Че в България — една държава с най-демократични институции — няма граждани, това е всеизвестна истина у нас вече отколе и от нея са дълбоко проникнати всички ония, които трябва да считаме за творци и актьори в отвратителната трагикомедия, наречена „български политически живот“; че в България няма и публика е също такава истина, която всички сарафи и бакали на българското слово отлично са разбрали, но само малцина от жреците на това слово ясно съзнават, а и които я съзнават, крият я от себе си" - д-р Кръстев, 1907-ма.
Comment