Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Самолети от Първата световна война

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Аз самият много съм се ровил из мрежата и доста неща намерих, като имам време ще си прегледам Favorites и ще изровя някои сайтчета, ако все още се интересуваш

    Линковете на rgama и 1951 са идеални... за бърза справка проверявай там. А иначе задължително разгледай това:



    Като запален, макар и не много успяващ моделист, съм преровил доста такива сайтове. Съвет: ако някога ти трябва информация за някой самолет, проверявай първо в подобни портали. Сериозните моделисти изключително държат на точността и публикуват в такива сайтове много статии, описвайки надълго и нашироко макета, изработката му, историята на самолета, както и информация за конкретната машина. Бъди сигурен, че някой преди теб е търсил същото и е публикувал намереното от wwi-models задължително прегледай раздела "World War I Model Galleries" - творенията на някои хора ме оставят без думи :o

    Comment


      #17
      Малко информация за бомбандировачът Юнкерс J1
      Първият изцяло метален смолет на известният немски производител Хуго Юнкерс(наречен по късно "Тенекиеното магаре") е създедеб в края на 1915г.Всъщност моделът е разработен още преди войната в 1914г.През есента на същата година трудът на Юнкерс е прегледан от комисия от Военно въздушните сили, но те не могат да повярват че това тежко желязо ще полети.Хуго Юнкерс екипира своята машина, с нещо което не може да се срещне в прородата - метално крило с плътен профил и структурна обвивка, самолетът няма подпори.Много хора смятат Юнкерс за луд , дори и някои от неговите работници.Въпреки това през есента на 1915г. Военният отдел на Германия се сеща за този самолет и поръчва той да се завърши максимлно бързо.През декември 1915г. самолетът пристига на летище Дьоберлиц.Все още никой не вярва че това нещо ще полети.J1 е направен от тънък пласт стомана дебела 0.5-1мм при точката и дъгата на спояване.За
      теста е избрана истинска писта и на 12 декември той се отделя от земята и излита в небесата както други свой предшественици.
      Аеропланът показва добри общи характеристики, но военните му черти са определени за незадоволителни(най-вече способноста за внезапно изкачване).Това кара Юнкерс да замени материалът за крилата ,като започва опити с дуралумин , която сплав се утвърждава по късно в самолетостроенето. Военният отдел рабира че Юнкерс е предразположен към създаване на тежки летателни апарати и затова му поръчва да сглоби машина с бронирана кабина за екипажа с цел за пряка подкрепа на пехотата.Самолетът се ражда между активни дебати между Военният отдел и неговият създател , докато те настояват за биплан Юнкерс настоява за моноплан.
      Първият негов полет се състои на 26 януари 1917г., след което има дълъг период на усъвършенстване.
      Първите масово произведени самолети са обозначени като Юнкерс J1, а първият военен полет е осъществен на 1 август 1917г.въпреки лошото съотношения на сила спрямо тежест и слабата маневреност , самолетът печели одобрениато на летците поради високата си защитеност и бронираната кабина.Бомбардировачът ЮнкерсJ1 получава прякорът си "Летящ танк', поради невъможноста му да бъде свален. Така например в една от операцийте си Юнкерс се връща с 480 дупки от куршуми.
      Самолетът има разпереност 16м, дължина 9.1 м, повърхност на крилете 49.4 м2, и тегло 2140кг.
      Максималната му корост е 155км/ч, практически обсег 310км.
      Двигател Mercedes D.Iva с 260 конски сили, екипаж от 2 души.
      Въоръжение- 2 7.92-мм ЛМГ Шпандау и 1 7.92мм Парбелум.Бомби до 100кг.
      От Юнкерс са произведени 227 бройки.

      Ако е полезна тази информация , мога да напиша още нещо за бомбардировачите и изтребителите от ПСВ.
      Last edited by hindenburg; 28-07-2007, 01:35. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
      Ignoramus et Ignorabimus :sm186:

      Comment


        #18
        ама как, разбира се

        Comment


          #19
          Етрих Таубе - самолет създаден от австрийския проектант Иго Етрих.Извършва своя пръв полет на 20 юли 1909г.Впоследстие е модифициран няколко пъти в Германия от компанията Рамплер.Той се различава по своите криле , чиито форми наподобяват птичите(на немски Taube значи гълъб) . В структурата на крилото му е използван бамбук.Това е първият немски самолет, който има масово приложение.В началото на ПСВ
          той е част от въздушните сили на Германия, Италия и Австро-Унгария като наблюдателен и обучаващ летателен апарат.Той се приема отлично и се строи от множество компании в Германия и извън нея.Притежава добри характеристики на полета и остава в предните линии до 1915г.Въпреки че ролята на бомбардировач не му приляга много, през септември 1914г. лейтанант фон Хидесен пуска няколко леки бомби върху Париж от своя Етрих Таубе.
          Този летателен апарат може да се приеме и за първият стелт самолет, тъй като "гълъба" е поти невидим на височина над 500м.Причината е проста - заради полупрозрачната аеролакова обвивка, която се простира над крилата.Това е един от последните самолети ието преобръщане се осъществява чрез изкривявне на крилото, а не рез еластичността на елероните.Тои самолет е свръзката между първите летателни апарати с по-голямо относително тегло спрямо въздуха и машините в края на ПСВ.
          Разпереност 14.30м, дължина 9.9м, повърхност на крилете 32 м2, тегло 850кг.
          Максимална скорост 100км/, максимален обсег 380км.
          Двигател:1 Аргус с 100 конски сили.
          Няма въоръжение.
          От него са произведени 500 бройки.
          Ignoramus et Ignorabimus :sm186:

          Comment


            #20
            Виждам че няма интерес към тая тема, въпреки че на мен ми се стори интересна и очаквах да се включат повече хора.
            Ignoramus et Ignorabimus :sm186:

            Comment


              #21
              Това изобщо не е така. Просто върху информацията няма кой знае какво да се коментира. Посъбери неща, пък ще ги сложим съответно , пригледно илюстрирани на сайта за войната, с твоя подпис Но две молби - първо, ако може все пак някакъв източник посочени второ, слагай и оригиналното име на латиница, щото иди го търси тоя таубе за илюстрация така!

              Comment


                #22
                Ето го магарето (Junkers J.I):





                Аз не бих го определил като бомбардировач, J.I може спокойно да се смята за първия успешен щурмовик - никой самолет дотогава не е толкова брониран. Самото му означение J показва, че е различен от другите "мултифункционални" фронтови бомбардировачи, разузнавачи, коректировчици... (С-сериите на Albatros, AEG, и т.н.) Вижте означенията на немските самолети от ПСВ:



                А ето го и Таубе:







                Освен като Etrich Taube се среща и като Rumpler Taube, защото се произвежда от Rumpler. Много интересен самолет... за войната това е доста остаряла конструкция, но в началото го използват интензивно, а французите се страхуват от него.



                Вижте малките парижани - дали войната ще свърши, преди и те да бъдат накълцани?...

                Comment


                  #23
                  Ето нкой снимки на Taube
                  Ignoramus et Ignorabimus :sm186:

                  Comment


                    #24
                    Аз и без друго се канех нещо авиационно да пусна, така че и това може да влезе , ако си съгласен, ще направя един раздел, като се посъбере. Май за Гота бях вадил, но това са големи машини от края на войната.

                    Comment


                      #25
                      Добре ще е да се даде повече информация за авиацията и на другите държави.
                      Ако някой има да не я пести. :kill_myse :kill_myse
                      Ignoramus et Ignorabimus :sm186:

                      Comment


                        #26
                        Малко информзция за авиацията на Великобритания
                        Avro 504 Разузнавач
                        Авро 504 се появява малко след началото на войната и от самото начало е предназначен за военни операции.През 1913г. дизайнерът любител Алиот Вердон Рое конструира Авро 500 и малко след това основава компанията Avro. По това време всяка компания за дизайн на самолети има свое училище и самолети за тренировка.Такова е и предназначението на Avro-504.
                        Първият Авро 504 излита от летище Бруклендс,Англия през юли 1913г. екипиран с ротационен двигател Гном с 80 к.с.През септември той участва в авиационното състезание в Хендън като авършва на четвърто място и постига средна скорост от 107км/ч.
                        Великобритания разбира военната стойност на самолетите преди всики други и още в началото на ПСВ има добър въздушен флот с свои тренировачни училища, авиационна индустрия и тренировачни поделения.
                        В началото на войната Avro-504 е идеалният самолет за разузнаване.В него са внедрени главните технически средства на въздушното разузнаване.Става въпрос за оптично наблюдение, въздушна фотография и корекции на артилерийски огън по радиото.След това започват да се товарят с малки бомби - от по девет килограма, но това се оказва достатъчно за да сринат базата Цепелин в Фридрихшафен, унищожавайки дирижабли,хангари и петролни хранилища.
                        Първата загуба на британските военно въздушни сили е свързана с този самолет:лейтанант Уотърфол е застрелян с пушка на 22 август 1914г. и той става първият летец жертва.През 1915г. компанията произвежда едноместен самолет с една картечница Луис над горното крило , и е екипиран с допълнителен резервоар за гориво в предната кабина.Тази модификация е направена за сраженията с немските дирижабли бомбандировачи.Поради големите резерви от гориво самолетът е в състояние да остане в въздуха до осем часа в районите, където могат да се появят дирижабли.За някой срещата с Avro - 504 се оказва съдбоносна.
                        Успехите на британската разузнавателна въздушна флота е добра реклама за самолета: той е проиведен по късно в Австралия, Канада, САЩ и Япония.В края на 1918г. компания Avro сама прозвежда 8000 бройки в различни модификации.
                        Спецификации:
                        Разпереност 10.97м; дължина 8.97м; повърхност на крилете 30.62м, тегло 830кг.
                        Максимална скорост 153км/ч;Практически обсег 403км.
                        Двигател:1 Ле Рон с 110 конски сили.
                        Екипаж:2
                        Въоръжение:1 7.7мм картечница Луис
                        Построени са над 8000 бройки
                        Ignoramus et Ignorabimus :sm186:

                        Comment


                          #27
                          http://www.enricopezzi.it/aerei_c.htm подарък.
                          Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

                          Comment


                            #28
                            много съм слушал за българската авиация през Балканската, МСВ и ПСВ, но за съжаление не съм намерил нищо. Ако знаете поразкажете.

                            Comment


                              #29
                              Информация за авиацията в България
                              Ignoramus et Ignorabimus :sm186:

                              Comment


                                #30
                                джони написа
                                много съм слушал за българската авиация през Балканската, МСВ и ПСВ, но за съжаление не съм намерил нищо. Ако знаете поразкажете.
                                Опитай се да намериш (знам, че ще е трудно) трите тома на Йордан Миланов - "Авиацията и въздухоплаването на България през войните 1912-1945"
                                Трите томчета са издадени от Военно издателство преди около 10 години, но са (вервайте ми!) абсолютно безценни.
                                Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                                Comment

                                Working...
                                X