Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Самолети от Първата световна война

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Самолети от Първата световна война

    Здравейте,

    интересуват ме самолетите на всички страни, участвали във тази война:видове, мотори, места на участие......
    Разполагам с малко информация и предполагам, че и други имат и така взаимно да се допълним.
    Английски, френски, немски, американски, италиански, руски, австро-унгарски... С кои да започнем?
    Last edited by Goleman; 23-06-2007, 00:21.
    "... намерих ключа и отворих вратата. Там - царството на моите сънища и мечти - беше пусто, глухо... отидох до картинаната, изтрих я от прахта, исках да видя още веднъж следите на онова, което някога мислех възможно. Но можех ли да вярвам на очите си? ..."

    #2
    Ами да започнем например с руските.

    Един от първите военни руски самолети е "Сикорский S-16". С този модел инж. Игор Сикорский не само продължава делото си, взимайки от натрупания си опит (моделите "S-21", с 4 двигателя, възнесъл се през май 1913 и "S-22", взел конструкцията на първия и наречен "Илья Муромец", и който през декември 1913г. започва да превозва пътници), но и придобива славата на един от първите самолетостроители. Моделът, за който говорим, оглушава въздуха със своя ротационен мотор "Гном", 80 конски сили, мотор с въздушно охлаждане. Ширината на крилете е 8 м., а Дължината на корпуса - 5,9 м. Максималната му скорост е 120 км/ч., а таванът на летене - 3500м. Екипажът е от двама души, самолетът е снабден и с 1 картечница. Теглото му е 407 кг., а теглото при излитане - 676 кг.

    Друг модел на "Сикорский" е "S-19" от 1916г. С два редови мотора "Сънбийм", с мощност 150 конски сили. Максималната скорост е до 116 км/ч. Отново с два пасажера. В наличност има 6 картечници. Но от този модел не е поръчана бройка.

    Засега това после пак сте пиша. Надявам се, че има и други възхищаващи се на първите летателни апарати.

    Първите две снимки са на "S-16", а другата - на "S-19".

    И между другото интересно ми е дали са се използвали подобни летателни средства във войната.(последните две снимки)
    Last edited by Goleman; 24-06-2007, 02:24. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
    "... намерих ключа и отворих вратата. Там - царството на моите сънища и мечти - беше пусто, глухо... отидох до картинаната, изтрих я от прахта, исках да видя още веднъж следите на онова, което някога мислех възможно. Но можех ли да вярвам на очите си? ..."

    Comment


      #3
      A сега за "Илья Муромец" модел IM-E от 1916г. Този самолет е бомбардировач. Има 4 редови мотора Рено с мощност 220 конски сили. Крилата му са 31,4 м., а дължината - 18,2 м. Достига максимално до 130 км/ч. Таванът на летене е 2000 м. Може да лети до 4,4 часа. Тегло 4800кг, тегло при излитане - 7000 кг. Екипажът е съставен от 6 човека. Самолетът е оборудван с 5 подвижни картечници и 500 кг. бомби.
      Last edited by Goleman; 24-06-2007, 02:23.
      "... намерих ключа и отворих вратата. Там - царството на моите сънища и мечти - беше пусто, глухо... отидох до картинаната, изтрих я от прахта, исках да видя още веднъж следите на онова, което някога мислех възможно. Но можех ли да вярвам на очите си? ..."

      Comment


        #4
        Самолет "Лебедь-XII"от 1916, за проучвателни цели. Притежава мотор "Сальмсон", ротационен с въздушно охлаждане и мощност 150 конски сили.
        Има височина 3,25м., дължина 7,25м., дължина на крилете 13,15м. Теглото му е 840кг., а при излитане достига до 1212кг. Таванът му е 3400м., достига до 140км/ч. Може е да лети до 3 часа. Екипажът е от двама души, снабден е с една подвижна картечница, 7,62 мм и до 50 кг. бомби.
        Хайде, ако някой знае нещо повече, по-смело.
        Last edited by Goleman; 24-06-2007, 02:22.
        "... намерих ключа и отворих вратата. Там - царството на моите сънища и мечти - беше пусто, глухо... отидох до картинаната, изтрих я от прахта, исках да видя още веднъж следите на онова, което някога мислех възможно. Но можех ли да вярвам на очите си? ..."

        Comment


          #5
          "Лебедь-XII" наследява модел "XI", а след него следват:

          - "Лебедь-XII бис" с мотор "Испано-Сюиза", 140 конски сили),

          - "Лебедь-ХIII" с мотор “Сальмсон”, 150 конски сили и скорост 150 км/ч.,

          - "Лебедь-ХV", мотор "Рено” с 225 конски сили,

          - "Лебедь-XVI" , триместен самолет с два мотора “Рои” по 80 конски сили,

          - "Лебедь-ХVII" моторът е “Сальмсон” с 140 или 150 конски сили, по-съвършен от предходните по конструкция

          - "Лебедь-XVIII" самолет от немски тип с мотори “Фиат”, 230 конски сили, не е построен нито един за пускане в експолатация, 1917г.,

          - "Лебедь-XXI" - мотор “Сальмсон” с 150 конски сили, изработен в 7 екземпляра, достига 2000м. таван, полетът трае 20 минутило, 1917

          - "Лебедь-XXIV" от немски тип, мотор “Фиат”, 230 конски сили или "Испано-Сюиза" с 200 конски сили, 1917 г.

          Други самолети от същия завод - на В.А. Лебедев:

          - "Альбатрос" с мотор “Сънбим”, 150 конски сили, 1916 г., немски тип

          - "Лебедь" с мотор "М-101", с мощност 101 конски сили от фирма "Дюфлон и Константинович" и много други.

          На картинката "Лебедь-ХVII" (заводът на Лебедев няма нито един чисто свий модел, Лебедев е третия руски пилот, придобил книжка за пилот във Франция, и пред 1914г. започва да произвежда в новооткрития си завод копия на френски и други самолети)
          Last edited by Goleman; 24-06-2007, 03:31.
          "... намерих ключа и отворих вратата. Там - царството на моите сънища и мечти - беше пусто, глухо... отидох до картинаната, изтрих я от прахта, исках да видя още веднъж следите на онова, което някога мислех възможно. Но можех ли да вярвам на очите си? ..."

          Comment


            #6
            Големанчо, що не спретнеш материалите си в нещо като статийка за сайта за Първата световна, да се не губи?

            Comment


              #7
              Ами не знам. Мислех, че ще има повече ентусиазирани по темата, но...
              За каква статия става дума?
              "... намерих ключа и отворих вратата. Там - царството на моите сънища и мечти - беше пусто, глухо... отидох до картинаната, изтрих я от прахта, исках да видя още веднъж следите на онова, което някога мислех възможно. Но можех ли да вярвам на очите си? ..."

              Comment


                #8
                за такава каквато на теб ти харесва

                Comment


                  #9
                  Не знам дали с тази оскъдна информация, която имам нещо ще стане. А все пак - това нали е форум за споделяне, разискване и пр.... Все още умувам, как никой не се интересува от такива стари машини.... та да ме допълни и да стане темата. И ще попитам направо - има ли тук някой инженер, поне да обясни накратко моторите - принципи, видове, ....
                  "... намерих ключа и отворих вратата. Там - царството на моите сънища и мечти - беше пусто, глухо... отидох до картинаната, изтрих я от прахта, исках да видя още веднъж следите на онова, което някога мислех възможно. Но можех ли да вярвам на очите си? ..."

                  Comment


                    #10
                    ето тук има доста информация за самолети от Първата Световна

                    Comment


                      #11
                      Мерси rgama! Ще го прегледам. Вие интересувате ли се от самолетите, използвани през ПСВ?
                      "... намерих ключа и отворих вратата. Там - царството на моите сънища и мечти - беше пусто, глухо... отидох до картинаната, изтрих я от прахта, исках да видя още веднъж следите на онова, което някога мислех възможно. Но можех ли да вярвам на очите си? ..."

                      Comment


                        #12
                        Големане,сигурен ли си,че точно онова там горе е "Иля Морумец".Май съм виждал нещо друго със същото име.Нещо което ,поне,до скоро летеше и беше собственост на Мосфилм.Направено по оригиналните чертежи.
                        Темата ти е интересна.Продължвай,успех!

                        Comment


                          #13
                          да , смятам за най добър от този период Фокер Д7 . А иначе интересите ми са военна авиация , танкове и военна история до 1945 .

                          Comment


                            #14
                            Много благодаря за отзивите! :nworthy:
                            Колкото за "Илья" поразрових и намерих малко повече снимки. Оказа се че има ралични серии, така че, Лобо, може да сте видели някоя от разновидностите. Аз още понакуцвам в тази област и много неща ще трябва да ме поучите :sm100:. Разполам и с много малко данни...
                            Пускам линкче към снимките, предоставени ни от любезния г-н Ефимов:
                            фото, Русский, Российский, Бомбардировщик, Илья Муромец, Сикорский, бомбы, Эскадра, Воздушных, Кораблей, ЛТХ

                            Ето още една снимка, предполагам, че е копие, но дали :sm186:
                            "... намерих ключа и отворих вратата. Там - царството на моите сънища и мечти - беше пусто, глухо... отидох до картинаната, изтрих я от прахта, исках да видя още веднъж следите на онова, което някога мислех възможно. Но можех ли да вярвам на очите си? ..."

                            Comment


                              #15
                              http://www.wwiaviation.com/ - много приятен сай за бойната авиация от времето на ПСВ. Кратко, ясно и добре илюстрирано.
                              Peace Through Strength -- Victory Through Devastation

                              Comment

                              Working...
                              X