Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Авионовини

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Откази винаги има. А според мен Б - 2 е една огромна грешка, като концепция.
    Ф-35 до момента е най-успешната маркетингова кампания правена за самолет. Чакаме само самолета...
    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

    Comment


      FORT WORTH, Texas, June 11th, 2008 --

      F-35B STOVL Takes Off For The First Time

      With test pilot Graham Tomlinson at the controls, the short takeoff/vertical landing (STOVL) Lockheed Martin [NYSE: LMT] F-35B Lightning II streaked into blue Texas skies Wednesday, marking the first flight of an aircraft that will provide a combination of capabilities never before available: stealth, supersonic speed and STOVL basing flexibility.

      Tomlinson, a former Royal Air Force Harrier pilot now employed by BAE Systems, performed a conventional takeoff at 10:17 a.m. CDT from Lockheed Martin’s Fort Worth facility. As planned, all initial F-35B flights will be made using conventional takeoffs and landings, with transitions to short takeoffs, hovers and vertical landings beginning early next year. Tomlinson guided the jet to 15,000 feet and performed a series of handling tests, engine-power variations and subsystems checks before landing at 11:01 a.m. CDT.
      Първи полет на Ф-35В, конвенционално излитане и кацане. Ще започнат да действат по вертикала догодина.
      „Аз, Драгомир, писах.
      Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

      Модератор на раздел "Военна Авиация"

      Comment


        Swiss military ready to buy up to 33 of Saab Gripen's Jas fighter aircraft

        STOCKHOLM (Thomson Financial) - The Swiss military is interested in buying between 22 and 33 of Saab AB's jointly developed Jas 39 Gripen fighter aircraft, according to Swedish government websites, and the Swedish Defence Material Administration (FMV) has applied for permission to sell the aircraft.

        The Swedish government is due to consider FMV's request on Thursday this week.

        If approved, deliveries would take place between 2013 and 2016.

        http://www.forbes.com/afxnewslimited...fx5146316.html
        Швейцария има намерение да купи между 22 и 33 самолета Грипен. Не видях обаче дали ще е C вариант или NG (този с 414 и АФАР).
        „Аз, Драгомир, писах.
        Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

        Модератор на раздел "Военна Авиация"

        Comment


          Пилот написа Виж мнение
          Швейцария има намерение да купи между 22 и 33 самолета Грипен. Не видях обаче дали ще е C вариант или NG (този с 414 и АФАР).
          Швейцарският конкурс и големите шансове на Грипен в него.
          http://www.defenseindustrydaily.com/...ts-f-5s-04624/
          Recalibrating my lack of faith in humanity...

          https://www.youtube.com/watch?v=MvqjkS6t9Yk

          Comment


            Не е точно новина, но - чудесна подборка авиационни и други снимки от Афганистан:
            "No beast so fierce but knows some touch of pity."
            "But I know none, and therefore am no beast."

            (Richard III - William Shakespeare)

            Comment


              Първи снимки от близо на падналия преди няколко месеца Б-2.

              Особено първата снимка е направо извънземна, сигурно ако има начин да се прати 30 години назад във времето биха си мислили, че е от марсианци... Направо се изкушавам да я пусна в някой форум на уфолози като си измисля набързо теорийка на конспирацията.
              „Аз, Драгомир, писах.
              Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

              Модератор на раздел "Военна Авиация"

              Comment


                Cause of V-22 engine issue is still unclear

                FARNBOROUGH, England — The Marines Corps’ top aviator has confirmed that the service still isn’t sure what caused an engine problem in an MV-22 Osprey in Iraq last month that forced a precautionary landing well away from the base.

                In remarks earlier this week at the Farnborough Air Show, Lt. Gen. George Trautman III, Marine deputy commandant for aviation, said the pilot "did a fantastic job" of bringing the heavily loaded aircraft to a safe landing.

                The incident, first reported on star-telegram.com this week, occurred shortly after the aircraft took off June 21 with 20 Marines and a full load of fuel aboard.

                According to an internal Marine memorandum, the pilots found that the right-hand engine on the tilt-rotor aircraft would only generate about 60 percent of the required power, and they were unable to maintain altitude, even though the second engine was performing at full power.

                Trautman said the flight crew decided to make a "precautionary landing in a field" and were able to hover close to ground and make a vertical landing.

                At the time of the mission, Trautman said, temperatures in the region were about 104 degrees.

                The incident raises questions about why the pilot didn’t simply return to base. The V-22, once airborne and flying airplane mode, is required to be able to fly and maintain altitude after the complete loss of power in one engine.

                An interconnecting drive shaft links the two prop-ro- tors on the aircraft so that it can be powered by one engine. In the worst case, if a pilot is unable to hover after loss of an engine — which could prove impossible depending on the weight of the aircraft, temperature and altitude — the pilot could make an emergency run-on landing in airplane mode.

                Trautman said the Marines still don’t know exactly what was wrong with the engine.

                According to the internal memorandum, obtained by the Star-Telegram, an inspection showed possible damage to the engine compressor blades from foreign objects. But there was also an indication that the engine combustion liner was breaking up and pieces had further damaged other engine parts.

                The memo warned that the engine problem could have resulted in an accident or the aircraft being forced to land in enemy territory and the possible loss of personnel.

                Trautman downplayed reports that the Marines were unhappy with the reliability of the Allison/Rolls Royce turbine engines, saying they were performing about as well in the heat and dust of Iraq as other helicopter engines.

                Lt. Col. Paul Ryan, now commanding officer of VMM-263 Marine squadron, said he was pleased with the reliability of the Ospreys. Ryan said the squadron maintained about a 70 percent mission-capable rate, meaning that on average seven of its 10 aircraft was available for missions at any given time. The aircraft were operated about 65 hours per month and required less than 10 hours of maintenance for every flight hour, an indication that maintenance and repair requirements were relatively normal.

                http://www.star-telegram.com/metro_n...ry/768970.html
                Говорихме си преди време за V-22 и ето новини за него - един самолет е трябвало аварийно да се приземи на неизвестна територия (тоест летят и хоп в полето) поради липса на мощност в единия двигател (бил само на 60%). Май е оцелял само благодарение на много добър пилот. Това е доста странно, защото двата двигателя са свързани и дори 1 може да върти и двете перки. Отделно при 100% на 1 двигател и 60% на номер 2 да не можеш да летиш самолетно... явно жегата и прахта си казват думата. Другото интересно е, че двигателите били доста капризни, тоест един хеликоптер и един В-22 си искат еднаква поддръжка, няма улеснения.
                „Аз, Драгомир, писах.
                Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                Модератор на раздел "Военна Авиация"

                Comment


                  П.П. Паднал е един Б-52 до Гуам, подробности няма. Нещо много загуби тази година за стратезите на САЩ.
                  „Аз, Драгомир, писах.
                  Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                  Модератор на раздел "Военна Авиация"

                  Comment




                    Чуват се слухове, че Русия може да разположи стратегически бомбардировачи/Ту-22М3 в Куба като отговор на американската ПРО. Надцакването продължава...
                    „Аз, Драгомир, писах.
                    Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                    Модератор на раздел "Военна Авиация"

                    Comment


                      аз чух за Ту-160 и Ту-95 ...

                      даже били летели до там, според някакъв военен, ама едва ли е така. Те като минат покрай скандинавските държави гърмят медиите, представям си до Куба какво щеше да е
                      Трол по списък.

                      Comment


                        Именно слухове, пуснати от някакъв "анонимен добре осведомен източник". Пълна глупост според мен. Някой си прави бъзик и пуска фитили.
                        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                        "But I know none, and therefore am no beast."

                        (Richard III - William Shakespeare)

                        Comment


                          Брехня... У нас Американцы друзья, мы им даже технику в Афганистан возим. Стратегическая авиация - для впечатлительных европейцев.
                          "Россия безразлична к жизни человека и к течению времени. Она безмолвна. Она вечна. Она несокрушима..." Томас КАРЛЕЙЛЬ .

                          Comment


                            До Куба нищо чудно да си прехвърчат от време на време Ту-95, ама РЦ или Ту-142, тоест морското разузнаване. Иначе базиране на самолети там си е съвсем друго, особено такива с ядрено оръжие.
                            „Аз, Драгомир, писах.
                            Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                            Модератор на раздел "Военна Авиация"

                            Comment




                              Россия поставит Ирану современные средства противовоздушной обороны (ПВО) в конце 2008г. - начале 2009г. Об этом агентству Reuters сообщил источник в Министерстве обороны Израиля, пожелавший остаться неназванным.

                              поставить может и поставят, особенно в связи с размещением ПРО в Польше и Чехии. Да только смогут ли эти системы с Иранскими экипажами достойно отразить Израильско-Американскую агрессию Сомневаюсь... Но если получится разместить С-300 в Иране, то шансы заиметь атомную бомбу у Ирана резко увеличиваются.
                              "Россия безразлична к жизни человека и к течению времени. Она безмолвна. Она вечна. Она несокрушима..." Томас КАРЛЕЙЛЬ .

                              Comment


                                Boeing wins $659M for 13+3 additional Super Hornets for the U.S. Navy.

                                McDonnell Douglas Corp., a wholly owned subsidiary of The Boeing Co., St. Louis, Mo., is being awarded a $659,237,888 modification to a previously awarded firm-fixed-price contract (N00019-04-C-0014) to exercise the option for the procurement of 13 F/A-18Fs and 3 E/A-18G aircraft for the U.S. Navy.

                                Work will be performed in St. Louis, Mo. (28.7 percent); El Segundo, Calif. (25 percent); Goleta, Calif. (8.6 percent); Clearwater, Fla. (2.3 percent); Greenlawn, N.Y. (2.1 percent); Burnsville, Minn. (2.1 percent); Johnson City, N.Y. (2.1 percent); Brooklyn Heights, Ohio (2 percent); Vandalia, Ohio (2 percent); Grand Rapids, Mich. (2 percent); South Bend, Ind. (2 percent); Mesa, Ariz. (1.8 percent); Fort Worth, Texas (1.8 percent); and at various locations across the United States (17.5 percent), and is expected to be completed in January 2012. Contract funds will not expire at the end of the current fiscal year.

                                The Naval Air Systems Command, Patuxent River, Md., is the contracting activity.
                                Поръчка за флота - 13 Ф-18Ф и 3 Г за 659 милиона (ех и на нас да ни ги даваха за толкова...)

                                Argentina receives offer of modernised F1Ms from Spain

                                Juan Manuel Barragán JDW Correspondent
                                Buenos Aires

                                The Spanish government is offering the Argentine Air Force a number of modernised Mirage F1M fighters, Jane's has learned.

                                Spanish sources said the Mirage F1s would replace Argentina's Mirage IIIEA fighters, which are scheduled to be phased out of service in December 2010.

                                The modernised F1Ms will remain in service for about seven years as an interim solution until Argentina selects a new fighter. The F1Ms will be equipped to launch AM-39 Exocet anti-ship missiles and AIM-9M Sidewinder air-to-air missiles.

                                The Argentine Air Force will receive between 12 and 16 aircraft, sources told Jane's , although no precise figures were available on the offering price.
                                Испания е предложила на Аржентина ескадрила Мираж Ф1М втора употреба...
                                „Аз, Драгомир, писах.
                                Аз, Севаст Огнян, бях при цар Шишман кефалия и много зло патих. В това време турците воюваха. Аз се държах за вярата на Шишмана царя.“

                                Модератор на раздел "Военна Авиация"

                                Comment

                                Working...
                                X