Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Митове

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Митове

    Реших, че не е зле и в раздела за авиация да има тема за митовете каквато е пуснал Гаден Гоги за флота. Имам някои идеи и тези дни щи ги напиша. Междувременно някой друг също може да развенчае някой мит.
    If you believe everything you read, better not read.
    Japanese Proverb

    #2
    На прима виста - митът за употребата на самолета като бойно средство за пръв път от българската армия през Балканската война. Още един мит- бомбардировката на Одрин - 16.10.1912г. от екипажа Милков - Таракчиев. От доста време се занимавам с акцията на инструкторското звено от Изтребителната школа на 30.03.1944г. - излитане за прехват на американските бомбери. Спорно е кои летци са участвали в мисията...Мисля че тук беше разискван въпроса за участието на летеца Бочев в състава на българската SS част.
    SEMPER AGRESSUS

    Comment


      #3
      HELLCAT написа
      Още един мит- бомбардировката на Одрин - 16.10.1912г. от екипажа Милков - Таракчиев.
      Не е имало такава бомбардировка??? До колкото знам това не е първата бомбардировка (преди това и италианците са правили в Либия), но нали при въпросния разузнавателен полет са хвърлили две гранати над гарата край Одрин?
      (\_/)
      (°_°)
      (> <) <- This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

      Comment


        #4
        Новите изследвания сочат, че на 16.10.1912г. е извършен първият разузнавателен полет. Първата бомбардировка е извършена на 17.11.1912г. от екипажа Сабели - Златаров. Повече подробности - малко по - късно.
        SEMPER AGRESSUS

        Comment


          #5
          Имам предвид статията на Д. Тангълов "Кога за пръв път българската авиация използва самолета за бомбардиране на противника?" публ.в сп."Военноисторически сборник" бр. 1/1989г. Авторът, който е и служител в ЦВА В.Търново, анализира архивите, публикациите и мемоарите по темата и формулира следните изводи: 1. никой до 1940г. не свързва полета на Милков - Таракчиев на 16.10.1912г. с бомбардировка на Одрин; 2. Участниците в полета, други свидетели, както и отделните трудове съдържат съществени различия и противоречия по въпроса кой е обектът, с какви и колко бомби и от кого е извършена бомбардировката; 3. Никой от авторите не е ползвал архивни документи; 4. Съвременните автори се позовават на архивни източници доста тенденциозно и недобросъвестно. Авторът, базирайки се на архивните документи установява, че първата бомбардировка на противников обект - Одрин - е извършена на 17.11.1912г. от екипаж Дж. Сабели - майор Златаров.
          SEMPER AGRESSUS

          Comment


            #6
            В Аеросвят, в броя за F-5 има статия по въпроса и според нея първата бомбардировка наистина е дело на Сабели и Златаров. Общо взето статията си заслужава.
            If you believe everything you read, better not read.
            Japanese Proverb

            Comment


              #7
              Статията е добра. Авторът на материала И. Делчев препраща към статията на Тангълов.
              SEMPER AGRESSUS

              Comment


                #8
                Такаа, вече установихме, че първи използвата самолета за разузнаване и бомбардиране италианците в Либия през 1911. Подчертавам бойните условия, защото на маневри такива неща са правени и по-рано. Гърците претендират за първо използване в морска операция - може, може. Освен това претендират за разузнавателен полет още на първия ден на войната - що не , може и да е така.

                Това е отговор на Венстар, ама с тези айнщайнови парадокси на времето аз отидох в миналото


                thorn

                Средновековните църкви в България

                Comment


                  #9
                  Привет,

                  днес ми дадоха следния линк, в който гърците твърдят, че първи използвали самолета за разузнаване и бомбардиране.

                  Поздрав,
                  Венелин

                  Comment


                    #10
                    И все пак поздравления за българските летци по случай празника!

                    Comment


                      #11
                      и аз се сетих за един мит за голямата победа в "Битката за Англия" която спечелва "най - добрият" английски изтребител - спийтфаиър.
                      Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

                      Comment


                        #12
                        Ами то си е така - "Спитфайър" е по-добър от "Хърикейн". Друг е въпросът, че "Хърикейн" е работният кон, който изнася тежестта на битката. Е, за това си има и причини де. Хората са го обяснили добре в Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Superma...re#RAF_service

                        Comment


                          #13
                          бсб аз лично смятам че най - добрите изтребители на raf са темпест и москито. ама е въпрос на лично мнение де. иначе за онзи момент си прав, ама не могат разни псевдо разбирачи да твърдят колко много самолети е свалил спитфйъра.
                          Всяка алтруистична система е вътрешно нестабилна, защото е отворена за злоупотреби от страна на егоистични индивиди, готови да я експлоатират.

                          Comment


                            #14
                            Темпес тогава още няма...и дълго време няма и да има, освен това той се е използвал предимно като ИБ, докато на Москито изтребителните постижения се ограничават с нощни такива...е и някой срещнат случайно Ю-88

                            Comment


                              #15
                              Тва за одрин пилота е бил Французин а този които е пуснал бомбата българин-HELLCAT

                              Comment

                              Working...
                              X