Книгата е много интересна. Това което си спомням Алексей Мересиев е бил заклещен от пет изтребителя, които го искортират към тяхното летище.Той прави маневра за измъкване и е свален.Когато се възстановява той лети на ЛаГГ-3 и сваля пет немски самолета.Доколкото си спомням Алексей Мересиев почива през 1999г.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Алексей Мересиев
Collapse
X
-
Shelenberg написаСамо да попитам не си ли губи краката в самолетна катастрофа? По точно когато пикирал и после както той сам казва: забравих точния цитат но нещо такова беше "от това да се направя на пекан се разбих" тоест искал да доближи максимално близко до земята и после изведнъж да вдигне самолета.Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
-
Luchs написаАко не се лъжа замата повест я има във www.militera.ru
Отдавна си купих книгатаКъде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.
Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.
Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.
Comment
-
Да беше казал, ама аз така или иначе още не съм я прочел, а като гледам май няма и да я почна скоро. Иначе да не е пълна боза самата книга?Къде и да одиш, къде и да шеташ, не се срами, не се плаши българин да си.
Никой не е по-сляп от този, който не иска да вижда.
Войната е много сладко нещо за тези, които не са я виждали.
Comment
-
Shelenberg написаИначе да не е пълна боза самата книга?
Но съвсем сериозно това са си лични разбирания. На един може да му хареса, на друг- не . Аз ти препоръчвам да я прочетеш.Last edited by Sturmpionier; 19-08-2006, 13:14.
Comment
-
Shelenberg написаДа беше казал, ама аз така или иначе още не съм я прочел, а като гледам май няма и да я почна скоро. Иначе да не е пълна боза самата книга?
зависи от вкуса де.... да уточня
Comment
-
Не знам кой какви вкусове има, но такива книги се четат на определена възраст, преди човек да се е обезверил напълно от всичко. Прочетени в определен , подходящ момент, наред с всичките си недостатъци, могат да дадат много стига да не си предубеден. В подобна "антилитература" хората от по-старото поколение намираха нужните морални насоки, които вече са старателно заличени в съвременното ни общество. Както и да е, по-добре да прочетеш една книга и да не я харесаш, отколкото нищо да не прочетеш. Че като гледам младото поколение, телевизията "добре" им повлия.
А героят в книгата лети след възтановяването си на Ла-5, не на Лагг. Който се е занимавал с руски ВСВ изтребители (съмнява ме да имат много почитатели в този форум) знае, че той доста сложен за пилотиране самолет. Трудно е за здрав човек да бъде овладян, камо ли за инвалид.Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
aз съм почитател, особенно на Ла 5 и 7 (макар че точно сега повечко информация и особенно качествени, чисти чертежи и снимки на МиГ 3 биха ме зарадвали, едно далечно подобие от Звезда си чака реда).
иначе и на двамата мога дасмо да се поклоня, ако бяха живи. и "руския капитан Силвър" и "английското диване" според мен биха били точно толкова изключителни пилоти и ако не бяха загубили краката си. за Бейдър ми е известно, че е бил изключителен командир. за разлика от повечето от вас аз научих първо за него и не знам почти нищо за Мересиев след инцидента. това, че са използвани за пропаганда не омалажава силата на духа на нито единия от двамата.
Comment
-
Офтопик ама не съвсем:
Юлиан Август извинявай, но книгата за Мересиев аз съм я разгръщал. Абсолютна антилитература е и за мен. Ако един ден имам деца, определено не бих искал да четат подобен пасквил. Това че за същият този човек няма една свястно, човешки написана биография (подобна на тази за Бейдър) е просто ...глупаво, да не кажа срамно. И ми казва доста неща за съветската пропагандна "литература".
Накратко тоя Полевой трябва да го бият с пръчка по петите (публично) за престъпления с/у литературата .
Comment
-
А, въпос на вкус, нищо лошо няма в това. За истинската биография се надявам , че все някога ще се появи. Все пак, както вече се каза , пропагандата не може да умаловажи подвига на такива хора, което са го постигнали си е факт.
Към споменатите бих прибавил и Йохан Щайнхоф. Прекрасен летец-изтребител, харизматичен командир, роден септ. 1913, в Луфтвафе от 1930-та. През окт. 1944 преминава на Ме 262 , бие се в ескадрилата на Новотни, впоследствие поема командването и след смъртта на последния. При едно излитане обаче катасрофира, обгаря жестоко и е изпратен в болница. Оцелява, но е обезобразен до неузнаваемост. След като се завръща в ескадрилата, сваля още 6 самолета. Всъщност Щайнхоф воюва през цялата война, има 900 бойни полета и 176 победи- прибл. на всеки пети полет се връща свалил самолет на противника. Пленен е от съюзниците и приема служба в новата западногерманска авиация. Завършва кариерата си като генерал, командващ възд. корпус, след което излиза в пенсия.
Та такива работи...Quae fuerant vitia, mores sunt.
Comment
-
вярно е, че е впечатляващ; за мен лично Щайнхоф си е един от "най-" пилотите, хареса ми още когато прочетох биографията му в книжката, цитиране от Юлиан Август. за него, както и за Мьолдерс, и за Бейдър всеобщото мнение е, че са посвещавали голяма част от времето на подопечните си, особенно на младите, помагали са, учили са ги и са ги пазили. ако са отдавали повече значение на броя си победи със сигурност биха били по-напред в таблицата.
Comment
-
3F122 написаза разлика от повечето от вас аз научих първо за него и не знам почти нищо за Мересиев след инцидента. това, че са използвани за пропаганда не омалажава силата на духа на нито единия от двамата.
Прави са колегите дето пишат, че няма една свестна биография на Маресиев, обаче проявете малко снисхождение към авторите. Просто една свестна биография във времената, в които са писали е можела да им коства свободата и развитието като автори. Иначе Бейдър (отчасти и поради дивотията си) действително има сериозен принос към отбраната на Острова. Освен голям командир(умеещ да мотивира персонала си - не само летателния) е и доста прозорлив тактик, благодарение на него англичаните започват да летят на големи групи и зарязват тройките копирайки немския строй на звеното.
Впрочем не знам много за Мьолдерс(а би ми било интересно да прочета) можете ли да препоръчате някоя книжка(намираща се на нашия пазар)Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.
Comment
Comment