Съобщение

Collapse
No announcement yet.

USAF и USN трябва да се въоръжат с руски изтребители!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #91

    Добре де, след като не можеш да определиш (макар и приблизително) какъв е мин. радиус на виража, откъде си толкова сигурен какъв не може да е?
    За съжаление е много по-лесно да определиш нещо какво не може да бъде отколкото колко може да е. Виж предишните постинги и сметки ще видиш начина. Всъщност в интерес на истината мен ме съмявана не толкова радиуса на виража колко времето -10 секунди. Ако го увеличим малко може и да стане.
    Това с проблемите при голям ъгъл на атака го бистрихме вече. Проблема е в двигателя, който при такива условия често изпада в помпаж и спира. Асиметричната тяга създава, завиващ момент и ако пилота се опита да го парира с eлероните (а не с кормилото за посока!), самолетът изпада в плосък свердел. И както е казал Сталин "Нет TF30, нет проблем". На F-14D всичко е оправено.
    Ако погледнеш цитатът по-долу ще видиш че проблема не е в двигателите. Всъщност досега не съм чувал двигател да е нормална причина за влизане в свредел!
    НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

    Comment


      #92
      Времето 10 сек е подвеждащо, защото става въпрос за вираж на 180 градуса. За 360 градуса е времето 20 сек.
      Всъщност, причината за влизането в свердел е не толкова двигателя, колкото действията на пилота. Но при всички случаи да ти откаже двигателя, в такова положение не е много приятно.
      За подемната сила, ти питах, защото по-горе я беше определил на 4224 kg, и ми беше много интересно как я сметна.
      Ако искаш да продължив дискусията на някоя среща или в чат, защото се опасявам, че дотегнахме на останалите потребители. То не бяха цитати, не бяха изчисления, не бе чудо
      If you believe everything you read, better not read.
      Japanese Proverb

      Comment


        #93

        За подемната сила, ти питах, защото по-горе я беше определил на 4224 kg, и ми беше много интересно как я сметна.

        Много просто-за да лети самолета подемната сила трябва да е равна на теглата му а нормалната излетна маса е 27000 кг и като го умножих по косинуса на ъгъла на крена се получи подемната сила действаща в момента.
        Ако искаш да продължив дискусията на някоя среща или в чат, защото се опасявам, че дотегнахме на останалите потребители. То не бяха цитати, не бяха изчисления, не бе чудо
        Предложението ми за среща остава. А изчисленията са полезни, нека се ограмоти народа малко че преди този спор май доста народ си мислише че като се прочете малко рекламни материали и статии по вестниците може да се направи сравнение между различните самолети (а и други бойни машини). А всъщност всичко са технически науки и изчисления.
        НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

        Comment


          #94
          Елемаг написа

          Много просто-за да лети самолета подемната сила трябва да е равна на теглата му а нормалната излетна маса е 27000 кг и като го умножих по косинуса на ъгъла на крена се получи подемната сила действаща в момента.
          Ти хубаво така го смяташ, ама виража се изпълнява с претоварване 6,5. Знаем че, претоварването n=Y/G, където Y е подемната сила, а G силата на тежестта. В случая n=6,5 значи, че подемната сила е 6,5 пъти по-голяма от силата на тежестта. Но самолета е във вираж и тя не се прилага направо по вертикалната ос на самолета, а под наклон към оста х. За да получим подемната сила Y1 десйстваща по оста y, умножаваме Y по cosb (b е ъгъла на крена). Тази подемна сила Y1 вече трябва да е равна на G, за да не губи самолета височина или cosb.Y/G трябва да е 1. Така и се получава cos81.6,5 е равно на единица.
          Ето и картинка за нагледност

          Ти ЛСтата, четеш ли си ги? Защото за две съобщения дето сам ти пратил не съм получил потвърждение.
          If you believe everything you read, better not read.
          Japanese Proverb

          Comment


            #95



            В случая n=6,5 значи, че подемната сила е 6,5 пъти по-голяма от силата на тежестта.
            Подемната сила няма как да стане 6,5 пъти по-голяма. Въздуха не изпитва ускорение 6,5. Въобще подемната сила е функция на скороста а не на ускорението. Ускорението не създава подемна сила! На графиката са показани скорости е не ускорения!!! Гледай внимателно.
            Ти ЛСтата, четеш ли си ги? Защото за две съобщения дето сам ти пратил не съм получил потвърждение
            Да. Дори ти пратих потвърждение и отговор на третото.
            НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

            Comment


              #96
              Въздухът не изпитва ускорение, но самолета изпитва.
              Е как подемната сила, да не може да стане 6,5 пъти по-голяма? То тогава претоварване 6,5 какво значи? Ясно е, че подемната сила зависи от скоростта, но претоварването е функция на съотношението на силите. А подемната сила просто няма как да не се увеличи. Иначе самолета все ще пропада.
              Ето подкрепа за думите ми - това е обяснение към горната картинка. Аз едва ли ще успея по-добре да го обясня.

              Аз картинката внимателно я гледам и там пише "схема сил", а и G си е сила.
              Да видях за ЛСто, ама беше късно, пък и наистина тези неща могат да са от полза.
              If you believe everything you read, better not read.
              Japanese Proverb

              Comment


                #97


                Бе човек там ясно е написано че подемната сила в случая е равна на y.cosгама!
                И къде видя че въздуха получава ускорение 6,5!?!

                http://forum.boinaslava.net/attachme...tid=1206&stc=1
                Ето тук точно е написано че при вираж самолета се движи с плъзгане! Плъзгането се извършва само по оста Z иначе няма да е плъзгане. Накъде мислиш че е насочена оста z при ъгъл близък до 90 градуса, в случая 81 ???
                Предложението ми за среща остава!
                Attached Files
                НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                Comment


                  #98
                  Не се нерви! Take it easy, relax
                  Именно, подемната сила дето ни интересува е Ycosy. И за да уравновесява тя G, Y трябва да е 6,5 пъти по-голяма от G защото cos81=0.153. При ъгъл 81 градуса няма да има плъзгане. Тогава претоварването ще e 6,5g Плъзгане ще има при ъгли 88-89 градуса. Тогава претоварването ще трябва да е 28 и 59g за да е установен виража.
                  За среща да се разберем по ЛС
                  If you believe everything you read, better not read.
                  Japanese Proverb

                  Comment


                    #99
                    centara написа
                    Не се нерви! Take it easy, relax
                    Именно, подемната сила дето ни интересува е Ycosy. И за да уравновесява тя G, Y трябва да е 6,5 пъти по-голяма от G защото cos81=0.153. При ъгъл 81 градуса няма да има плъзгане. Тогава претоварването ще e 6,5g Плъзгане ще има при ъгли 88-89 градуса.
                    За среща да се разберем по ЛС
                    Там е работата че няма от къде подемната сила да нарасне 6,5 пъти за разлика от теглото на самолета което нараства от претоварването! А плъзгането започва още от крен 1 градус и при 81 вече много голямо.
                    НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                    Comment


                      Подемната сила, нараства с използването на механизация и увеличаване ъгъла на атака. Защото ако не може да нарастне толкова пъти, самолетът все ще си губи височина и установен вираж с 6,5g ще е невъзможен и то не само с 6,5 ами и с 5 и 4 и 3 и 2. Виражът ще е просто една низходяща спирала винаги когато Ycosy<G. Центробежната сила по оста z се компенсира от Ysiny. Едва когато тя не успява да го компенсира възниква плъзгане. На диаграмата се вижда, че G не нараства.
                      If you believe everything you read, better not read.
                      Japanese Proverb

                      Comment


                        Че теглото се увеличава - увеличава се, спор няма. Смо че във вираж теглото не е G, а N - векторната сума от G и центробежната сила във виража Fc (Fc = mv^2/r). N = 6.5G и се уравновесява напълно (при установен вираж) от Y (аеродинамичната сила създавана от крилото) --> Y = 6.5G
                        Attached Files

                        Comment


                          sky captain написа
                          Че теглото се увеличава - увеличава се, спор няма. Смо че във вираж теглото не е G, а N - векторната сума от G и центробежната сила във виража Fc (Fc = mv^2/r). N = 6.5G и се уравновесява напълно (при установен вираж) от Y (аеродинамичната сила създавана от крилото) --> Y = 6.5G

                          Уравновесява се само до определен ъгъл!
                          След като крена надвиши критичния ъгъл, N вече не може да уравновесява теглото. Но в едно си прав-тогава вече не говорим за установен вираж. Именно големината на този ъгъл е предмет на спора!
                          НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                          Comment




                            Ето какво преставлява срив след преминаване на критичния ъгъл:

                            НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                            Comment


                              Ндааа, даваха филм по RealityTV за този случай. Някакъв въздушен хулиган затрил още двама човека със себе си. Експлозията беше страхотна. Един се катапултира, но изгоря в пламъците.
                              sky captain е съвсем прав. Аз имах предвид, че G, като сила по оста y не се променя, иначе N и Y се променят и трябва да са равни, за да се уравновесяват всички сили. Силата наистина може да се уравновесява само до определен ъгъл, защото с нарастване на ъгъла, претоварването нараства многократно и се достигат якостните предели на самолета. При установен вираж с ъгъл на крена 81 градуса, претоварването е 6,5, което не е кой знае какво натоварване за един съвременен изтребител. И е напълно възможно F-14 да направи вираж с такъв крен.
                              Last edited by centara; 05-03-2005, 12:44.
                              If you believe everything you read, better not read.
                              Japanese Proverb

                              Comment



                                Силата наистина може да се уравновесява само до определен ъгъл, защото с нарастване на ъгъла, претоварването нараства многократно и се достигат якостните предели на самолета.
                                Уравновесяването на силата няма нищо общо с якоста на самолета. Някъде в формулата да виждаш да влиза якоста!?
                                И е напълно възможно F-14 да направи вираж с такъв крен.
                                Е тъкмо това е най-съмнителното! За самолетите от трето поколение пределния ъгъл на крена е около 70 градуса (обикновенно точно 70). 81 градуса е вече много. Особенно в продължение на 10 секунди.
                                НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                                Comment

                                Working...
                                X