Добре, но какво точно е станало? Колко са участвали, как се се измервали показателите, в какво се е състояло състезанието, кой е карала самолетите?
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
USAF и USN трябва да се въоръжат с руски изтребители!
Collapse
X
-
Гост
-
KG125 написаКакъв пердах?
Аз не разбирам много, но да питам:
Що сравняват Ф-14 и СУ-27, като Ф-14 е от типа на МиГ-23?
Ако даже модернизираният МиГ-23 се е "справил" (?!) каквото и да значи това с Ф-15, защо където и да отидоха Ф-15, никой МиГ, бил той 29 или 21 не можа да им се противопостави?may the Force be with you
Comment
-
lzl написаКомпанията, която прави Ф/А 22, е почерпила някой за да бъдат убедени американците, че няма лошо да изхарчат мнгоо пари за самолетиmay the Force be with you
Comment
-
centara написаБи ли пуснал някои от неговите възражения?
It is also worth noting that the 8 mil pricetag is erroneous: A fully-equipped airframe with engines, avionics etc in a late-model Su27 variant is over 30 mil equivalent price... and the idea of selling 'empty shells' for equipping is so ridiculous as to be outright amusing.
The late-model Su30 variants offered in the Singapore fighter competition (and rejected for F15Ts, Rafales and Eurofighters) were priced at about 35 mil.
Any low prices are due to a devalued Russian rubel (or whatever), and it would be significantly revalued with such a highly public high-tech export to the US anyhow.
Plus the false economy is further increased by the fact that a lot of Russian military exports are re-equipped 2nd-hand Soviet-era items. Please see the up-rated MiG29s on offer for 9-13 mil each.
Add to that is the fact that most of the cost of new fighters these days lies with the avionics, powerplant and systems anyhow, which in this case would all be American... and *further* increased in price by the specialist redesigns necessary to fit in an ill-fitting Su27 airframe.
So to summarise, the only way for it to be practical is if you buy (or manufacture under license) complete Su27-variant airframes with Russian systems as the majority in the aircraft... which means buying Russian weapons to fit on them and asking Russian permission to use new weapons systems on said aircraft.albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Гост
Han Solo написаБъркаш малко Ф-14 е тежък прехващач за ПВО на авионосците - първи полет 1974, Су-27 е също тежък прехващач за ПВО и първия му полет е 1977г. МиГ-23 е далеч по-лек фронтови изтребител. Ти може би имаш предвид променливата геометрия на крилото но това не е достатъчно да ги сравняваш. А за Ф-15 и миговете, то ако погледнеш Етиопско-Еритрейския конфликт то там се бият Су-27 срещу МиГ-29 и Сушките побеждават, най малкото защото имат повече ракети и повече гориво и в момента в който Миговете свършват боеприпасите и горивото и трябва да бягат то на Сутата им остава по достатъчно и от двете
Защо сравняваш МиГ и СУ? МиГ поначало има тоя недостатък ограничения радиус на действие. Су-то си е тежък и много добър самолет. Ама чак пък да го купят американците...
Впрочем, те като харесат нещо, го купуват. Хариър например.
Comment
-
Явно английският ти не е достатъчно добър, понеже няколко пъти интерпретираш наобратно написания текст. Там пише просто, че в контеста в Сингапур Су-30 е бил предложен за 35 милиона, но е загубил и Ф-15, Рафал и Юрофайтър са били оценени по-високо.
Трябваше да го преведа, но не ми се занимаваше...albireo написа...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...
Comment
-
Елемаг, наистина няма да е зле да си създадеш навика да четеш постовете, на които се опитваш да отговаряш. Инак ставаш малко смешен.
Инак това бе първата ми мисъл, когато прочетох въпросния материал - колкото и да са евтини руските самолети, ако трябва да бъдат изцяло пероборудвани със западна авионика, със западни двигатели и т.н., няма начин цената имда не севдигне твърде много. Да не забравяме, че целият този процес би следвало да се извършва в САЩ, а една от основните причини тяхната военнате техника да е значително по-скъпа от руската е в по-високата себестойност на труда в САЩ, отколкото в СССР/Русия. Това "естествено" оскъпява всяка техника, тъй като се калкулира на всяко ниво - от проучваниятаипроектирането до производството.
Инак в приведената в началото статия ми стана интересно (аз не разбирам много от съвременни самолети, макар с интерес да чета за тях), че за автора й явно Ф-14 е самолет твърде еквивалентен по бойни възможности на Су-27. Т.е., проблемът не е толкова в "неадекватността на сащ-ската техника", колкото във временна липса на приемлива алтернатива и то както разбирам по политически причини (сваляне от въоръжение на А-6 и отказ от производство на нови Ф-14). Приемането на въоръжение на руска техника едва ли би било приемливо по същите тези политически причини - сащианските данъкоплатци биха могли да се запитат къде отиват парите им, след като се налага да се приема на въоръжение самолет, роизвеждан в друга държава.
За мимолетно упоменатите И-15 и И-16 - напълно съгласен съм с Пилот - това са два твъред различни като реализация самолета - най-малкото единият е биплан, а другият - моноплан . И естествено към началото на ВСВ И15 и модификациите му са могли да се използват само за непосредствена огнева поддръжка на наземните части или в други спомагателни роли. Докато основният изтребител на съветските ВВС И-16 е отстъпвал по-скорост и вертикална маневреност на основният немски изтребител по същото време - Bf-109. Впрочем, ако правилно си спомням съветската доктрина това преди войната не ги е притеснявало, защото са смятали, че по-важна е хоризонталната маневреност, а по този показател И-16 превъзхожда немският изтребител, като въоръжението им е сходно (във всеки случай за оръдейните И-16).
Впрочем, това е общо взето странно отклонение от темата само бих добавил, че опитни пилоти на И-16 са успявали да се справят с Bf-109 - бях чел някъде в нета статия за подобен случай 1941 г., когато ескадрила пилоти с опит (от Китай, от Испания и Монголия) са прехвърление от Далечния изток и яуспяват да се представят доста добре в бой с ескадрила Bf-109 (няма свалени от двете страни, но съветските пилоти успяват да принудят немските да прекъснат мисията си и да отстъпят).
Comment
-
Imperial, примерът с английските Фантоми не означава, че всеки такъв проект е обречен на неуспех. Аз също мога да дам пример - Kfir. На него френският Atar е заменен от J-79, авиониката също е израелска и самолетът в много отношения превъзхожда Mirage III. Kfir също така не е и по-скъп. Всичко е въпрос на изпълнение. Англичаните слагат двигател Rolls-Royce Spey, чийто КПД на високи скорости е трагичен.
Въпроса за цената, обаче остава спорен.
Има едно нещо, което никой не постави под съмнение - фактът, че до постъпването на въоръжение на F-22 и JSF, американските изтребители ще отстъпват на чуждестранните си аналози. Super Hornet няма достатъчен радиус на действие и боен товар. Видя се също така, че F-15C отстъпва на Су-30МК.
И какво ще стане ако по някаква причина F-22 или JSF бъдат анулирани като Comanche? Американците ще трябва да наваксават!
Разбира се, много добре знам, че по-скоро адът ще замръзне, отколкото САЩ да купят руски изтребители.
По мое мнение след разпада на СССР, САЩ взеха ролята си на световен лидер за даденост и това може да им изиграе лоша шега.If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
Comment