Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Ракетите "Стингър"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Ракетите "Стингър"

    Здравейте, не знам дали точно тук е мястото да питам, но все пак е свързано с ПВО

    В дира се разрази един спор - по какво се насочват ракетите "Стингър" - топлинно излъчване или метал?
    И какви са начините за противодействие.

    Почти не намерих нищо из нета - явно още са секретни или знам ли.

    Благодаря ви предварително за всякакво инфо.
    http://www.bukvite.com

    #2
    О, отговорът е прост - по топлинно излъчване. Ако имаш други въпроси на този адрес можеш да задоволиш любопитството си:

    http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/stinger.htm

    (е, има и други източници ).

    Comment


      #3
      bukvite написа
      Здравейте, не знам дали точно тук е мястото да питам, но все пак е свързано с ПВО

      В дира се разрази един спор - по какво се насочват ракетите "Стингър" - топлинно излъчване или метал?
      И какви са начините за противодействие.

      Почти не намерих нищо из нета - явно още са секретни или знам ли.

      Благодаря ви предварително за всякакво инфо.
      Поне из статиите за Су-25 в руските списания пише че FIM-92 Stinger се насочва комбинирано - по топлината на двигателя и по забравил съм вече какво още. Именно поради тая причина само топлинните капани от които примерно Ред Ай и Стрела се "впечатляват" не впечатляват особено Стингъра. Начините за противодействие пак според руските списанийца са здрава конструкция - Гаргата(Су-25) се е връщала в базите си ударена от два стингъра, с невзривен Стингър стърчащ от двигателя и тн. - абе въобще мога да ти препоръчам монографията за Су-25 от Аерохоби(сега се казва Авиация и Время) там доста подробно са описани срещите на Гаргата със Стингъри в Афганистан
      Can't talk! Got to Shoot!

      Comment


        #4

        Главата на "Стингър" е двуканална с инфачервен и ултравиолетов канал.
        Мисля че тук ще намериш най-подробна информация:
        http://pvo.guns.ru/other/usa/stinger/index.htm
        НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

        Comment


          #5
          Благодаря

          Много благодаря за отзивчивостта и линковете
          http://www.bukvite.com

          Comment


            #6
            Интересна работа, Су-то е направено здраво, а пък Тъндаърболт-а - не, но пък конструкцията му позволява да носи на бой много и има случаи, в които се е прибирал целия изрешетен и на парцали. Някъде му дяват жизнените точки.

            Нещо такова има в съвременното автомобилостроене - там дето се разсейва енергията на удара, колите се мачкат, пък ние по техническа документация излизаме оттам диви и щатсливи

            Интересно - два различни подхода към крайния резултат.

            Comment


              #7
              KG125 написа
              Интересна работа, Су-то е направено здраво, а пък Тъндаърболт-а - не,.......................
              .................Интересно - два различни подхода към крайния резултат.
              Абе струва ми се че и су-то и А-10 са направени бая яки но при Тъндърболта двигателите са поставени на такова място че при поглед отдолу входния канал е скрит от крилото а отзад двигателя е прикрит от вертикалните и хоризонтални кормила и това е направено точно с цел скриване на най-горещите зони на двигателя от главите на ПЗРК . Това доколкото видях на наколко снимки не е помогнало чак толкова над Косово и имаше върнали се на един двигател А-10 ударени от руски ПЗРК. За ефикасността на Стингъра е достатъчно да се спомене че при дебюта му в Афганистан от 3 на година загубите през първия месец са над 20 ! има се предвид поразени самолети, част от които са успели да се върнат до базите си. А решението за двуканалната глава на стингъра е с подбор на подходяща смес за топлинните капани. Вече доколкото знам, се използват и топлинни примамки които образуват свръхнагрят облак за да се избегне игнорирането на точкови топлинни източници приложеното в съвременните ГСН
              may the Force be with you

              Comment


                #8
                Изглежда, че като цяло тоя тип са много ефикасни.

                Comment


                  #9
                  KG125 написа
                  Изглежда, че като цяло тоя тип са много ефикасни.
                  Ако си обърнал внимание като дават Т/Т данните на всяка ракета има цитиран и един фактор който се нарича вероятност за попадение и той никога не е единица... Голямото предимство на ракетите с ИЧ глава е че самолета / въртолета няма оповестяване за пуска на ракетата... твърди се че вече има разработки които сигнализират за пуск по факела на ракетата обаче май е твърде ненадеждна - много фалшиви аларми има... иначе ако не се съчетае изхвърлянето на топлинната примамка с противоракетно маневриране шанса да избягаш от ракетата е минимален... а иначе пилота трябва да се оглежда непрекъснато... обаче вече масово са използвани нискодимящи смески за двигателите на ракетите и визуалното откриване е далеч по-трудно
                  may the Force be with you

                  Comment


                    #10
                    Обикновено още в началото на захода, започва автоматично изхвърляне ИЧ капани.
                    If you believe everything you read, better not read.
                    Japanese Proverb

                    Comment


                      #11
                      centara написа
                      Обикновено още в началото на захода, започва автоматично изхвърляне ИЧ капани.
                      Автоматично :sm186: да нямаш предвид че има тъй натерените предварително настроени програми за самозащита които се включват от леснодостъпен бутон /обикновенно по руд-а/ и автоматично изхвърлят определен брой топлинни и радарни примамки през зададен интервал.... не знам самолета автоматично да може да разпознава кога започва боен заход за да започне разхвърлянето на примамките... това си става на ръка
                      may the Force be with you

                      Comment


                        #12
                        Да това имах предвид.
                        По тази логика няма нищо автоматично щото все пак пилота трябва да го включи.
                        If you believe everything you read, better not read.
                        Japanese Proverb

                        Comment


                          #13
                          Han Solo написа Виж мнение
                          А решението за двуканалната глава на стингъра е с подбор на подходяща смес за топлинните капани. Вече доколкото знам, се използват и топлинни примамки които образуват свръхнагрят облак за да се избегне игнорирането на точкови топлинни източници приложеното в съвременните ГСН
                          Темата е старичка но все пак се чуствам длъжен да добавя че
                          ултравиолетовия канал е със цел да прихване липсата на ултравиолетово лъчение т.е. самолета се авява като сянка (този канал е ефективен само денем)и така се постига висока ефективност денем като се игнорират термо примамките
                          СТРАТЕЗИТЕ МИСЛЯТ СТРАТЕГИЧЕСКИ

                          Comment


                            #14
                            А как бихте сравнили Стингър с руската Игла?
                            War, war never changes..

                            Comment


                              #15
                              Игла...

                              Как да сравним Игла от ВМЗ- Сопот и руският образец , със Стингер.
                              Разликата е минимална. вероятност на поражение на ниско прелитащи самолети , вертолети и крилати ракети е почти еднаква 0.3-0.5 -вероятност за поражение.

                              Comment

                              Working...
                              X