Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Реактивната авиация на Германия

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Освен това, немците имат много интересни по-"конвенционални" проекти - например, Do-335 или пък Ta-152. Или сред реактивните - бамбардировача на Арадо - Ar.234.
    Въобще, няма какво да се отричат чисто технологичните постижения на Германия (на които, основно липсата на средства и ресурси пречат да бъдат докрай осъществени). Не случайно главната част от разпределянето на "наследството" на Райха сред Съюзниците е техническата и проектна документация, учените и специалистите. В основата на по-нататъчното развитие на военните изследвания и от двете страни на желязната завеса, стоят голям брой немски военни разработки (не във всички области, разбира се, но така да се каже в основните).
    Не по-малко съществена е военната информация и разработки от тактическо и оперативно естество. Върху немските разработки за водене на сухопътна война са изградени, както следвоенната съветска военна доктрина и армия, така и американската (макар че, по-близо до оригинала, мисля че е съветската армия, все пак).
    В основата на ракетната и космическата програма и на двете суперсили стоят немските военни разработки (и често - самите специалисти).

    Comment


      #32
      Така интересна дискусия се е заформила тука.Позволявате ли ми да се включа?
      Руснаците имат проект за реактивен двигател на Люлка.Работите по проекта са спрени, защото цялата работа се е вършела в Ленинград.Блокадата на града принуждава конструкторът да унищожи документацията, а прототипа на двигателя да зарови.
      Руснаците правят СЕДЕМ портотипа на самолета с правопоточен двигател БИ.Първият му полет е през 1942г.Изводите до които стигат, съвпадат с изводите на германците при експлоатацията на техният Ме-163.
      Германците още през 1941г.притежават Четириоръдейният реактивен истребител на проф.Хайнкел-Хе-260.Самолета не влиза в серийно производство, защото старият професор не е харесван много-много от Хитлер и Гьоринг.Те и двамата са противници на реактивната авиация.
      Първият прототип на Ме-262 полита на 27 септември 1941г, но той е с бутални двигатели.През пролетта на 1942г.реактивнити двигатели Юмо 004 са сложени на третият протип и той прави пробен полет.
      Фактически човекът , който оказва голяма роля за бъдещето на този самолет се нарича Адолф Галанд.По това време той е Инспектор на истребителната авиация.Този самолет е причината той да изпадне в немилост.
      Фюрерът искайки чудо -оръжие нарежда самолетът да бъде преоборудван на бомбардировач.Галанд настоява за истребител -прехващач.Заради това свое опъване, той е разжалван , но през януари 1945г.е реабилитиран и му е позволено да свормира своята елитна група JV-44, съставена само от асове, по негова оценка.Но за съжаление е било много късно
      То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

      Comment


        #33
        Originally posted by "airman"

        Английската рекативна авиация е далеч от германската. Техният Глостър Метеор така и не успява да се включи във войната, да не говоим че по ТТ характеристики е далеч зад Ме-262
        Напротив. През 1944 Gloster G-41 Meteor започва да постъпва на въоражение в RAF. Самолета влиза в "бой" на 27 Юли 1944 когато с него е свалена крилата ракета V-1. До края на войната самолета е използван за тази си роля изключително успешно. И все пак той така и не влиза в бой с противникови самолети.
        In My Humble Opinion.

        Comment


          #34
          Originally posted by "Imperial Friedrich"

          А кой знае че ако Хитлер беше приел проекта на Heinkel - He-282 за основен реактивен изтребител на райха, вместо по-добрия (с малко) но и доста по-сложен и скъп за производство Ме-262 (като разбира се една от причините е по-злия му външен вид ), та ако беше приет Не-282, то Райха щеше да има през 1943г сериен реактивен изтребител в масово производство, който, дори леко изоставащ от Ме-262, пак си е далеч напред от който и да е витлов. Имайки предвид това, си представете непрекъснато нарастващо производство именно на такива изтребители. Хиляди през '44г. Англо-американските бомбардировки щяха да станат безмислено скъпи (поради огромни жертви), а и на източния фронт нямаше въобще да са излишни (макар че следва да се отбележи че съветска стратегическа авиация няма, има само фронтова, съответно нещата изглеждат доста по-различно). А освен че щеше да си е в масово производство, щеше и да бъде подобряван непрекъснато, както се прави със всички немски самолети (и танкове разбира се).
          Според мен отхвърлянето на този самолет е една от стратегическите грешки на фюрера.
          За другите немски реактивни може да си говорим по-късно.
          Още преди началото на войната е направен първия ракетен самолет в Германия Хенкел 177, а няколко месеца по - късно е направен и първият турбо - реактивен, Хенкел 178. Причината за късното им влизане в серийно производство на тези самолети е , че на тях им трябва керосин, който може да се направи само от петрол, както и дизеловото гориво. От друга страна витловите самолети са можели да летят с синтетичния бензин , който се прави от каменни въглища( каквито има в Германия ) Затова в Германия предпочитат витловите самолети. Същата е и причината за липсата на дизелови двигатели при танковете. Освен това Ме 262 показва много лоши показатели като нощен изтребител заради голямата си скорост. Бомбардировачите летящи над Германия и без да са атакувани от реактивни самолети имат огромни загуби. Процента на смъртност сред американските и английските пилоти е много голям, само екипажите на немските подводници са имали по - малки шансове за оцеляване.

          Спестявайте по 5 марки на седмица и ще пътувате с ваша собствена кола!

          Comment


            #35
            Re: Реактивната авиация на Германия

            Ммм, имаш някаква грешка Килрой.
            He 177 е тежък витлов бомбардировач и не виждам нищо "рактено" в него. Виж, за He 178 си прав - яно ще да е първият реактивен.
            За Me 262 - той не е и правен като нощен изтребител, макар тук скоростта да не е толкова от значение - съществено е наличието на радарна установка (а такива варианти май все пак има - не помня точно).
            Тъй или инак - в качеството на нощни изтребители са се ползвали много широк аспект от самолети (най-(есто вече непригодни за изпълнение на основната си роля), като обикновено това са двумоторни бивши бомбардировачи - достатъчно големи, за да могат да носят съответната радарна установка и стабилно въоръжение.
            Пък и не нощните изтребители са сред основните проблеми на Луфтвафе, струва ми се.

            Comment


              #36
              Originally posted by "gollum"

              Ммм, имаш някаква грешка Килрой.
              He 177 е тежък витлов бомбардировач и не виждам нищо "рактено" в него. Виж, за He 178 си прав - яно ще да е първият реактивен.
              За Me 262 - той не е и правен като нощен изтребител, макар тук скоростта да не е толкова от значение - съществено е наличието на радарна установка (а такива варианти май все пак има - не помня точно).
              Тъй или инак - в качеството на нощни изтребители са се ползвали много широк аспект от самолети (най-(есто вече непригодни за изпълнение на основната си роля), като обикновено това са двумоторни бивши бомбардировачи - достатъчно големи, за да могат да носят съответната радарна установка и стабилно въоръжение.
              Пък и не нощните изтребители са сред основните проблеми на Луфтвафе, струва ми се.
              Възможно е да бъркам , от 176, 177 и 178 един беше витлов, един ракетен ( реактивен ) и един турбо-реактивен, и сигурно съм ги объркал. Ще проверя вкъщи.
              А за нощния бой в началото не са се ползвали радари , карали са на така наречената тактика "Нощен бой на светло", като всяка група от изтребители действа в зона с дължина 45 км и дълбочина 35 км и в всяка от тези зони е била разположена една прожекторна батарея.

              При нощния бой , пилота на изтребителя разбира много по късно за наличието на дадена цел пред него отколкото през деня. Пилотите на Ме-262 е трябвало да редуцират скороста си до тази на бомбардировачите (около 320км/ч) и за това е трябвало да отнемат разко много газ . При тогавашното състояние на турбореактивните двигатели това много пъти е довеждало до спирането им.

              Спестявайте по 5 марки на седмица и ще пътувате с ваша собствена кола!

              Comment


                #37
                тва с рязкото отнемане на газ няма по никакъв начин да намали скоростта на Ме-262, просто аеродинамиката му е перфектна... Да не говорим че всякакви резки манипулации с двигателите са крайно опасни и забранени.
                albireo написа
                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                Comment


                  #38
                  Грешно се изразих, исках да кажа , че няма време да намали толкова бързо скороста без да спре двигателя, което се е случвало.

                  Спестявайте по 5 марки на седмица и ще пътувате с ваша собствена кола!

                  Comment


                    #39
                    Може. Въпросът по-скоро е, че няма никаква нужда самолет като Me-262 да се използва като нощен изтребител - все пак не е затова предназначен и не това оценява ефективността му .

                    Comment


                      #40
                      Така е , ме 262 и иначе не е успял да се докаже кой знае колко , 184 победи с него имат общо немските летци. Ако е бил пуснат по - рано е шяло да има време да му се доизчистят техническите проблеми. Ама тук пак глупост на Хитлер , той го е искал Ме 262 да е бомбардировач...

                      Спестявайте по 5 марки на седмица и ще пътувате с ваша собствена кола!

                      Comment


                        #41
                        Абе хора недейте така Me262A2 е прекрасен за щурмови бомбардировач изтребител.Бях чел някъде за и това как едно немско село в Померания под руски контрол е размазано от 2 тона бомби пуснати от 2 me262 ,които след това се връщат и разстрелват на два пъти бронираната колона запътила се към градчето с 2x24 ракети и 2x30 мм оръдия

                        Освен това самолета като по-бърз от всичко що лети може да се измъкне безнаказано и да се върне в базата презареди и нов боен полет .Най-много жертви на me262 са дадени при сблъсък ,пилотите свикнали на скоростите от витловите самолети не реагират своевременно на главозамайвасхтата скорост на ме 262 самия Галанд сравнява Me262 с първия път зад волана знаеш какво трябва да направиш но просто нямаш време ...
                        Другият начин да се свали me262 е да се причака при излитане или кацане ...
                        Десетократно повторената лъжа се превръща в истина ,а всяка лъжа която укрепва вярата във величието и победата на райха може да се употрeби.-J. Goebels

                        Comment


                          #42
                          Ме-262 е ИЗТРЕБИТЕЛ.Опитът да се превърне в Бомбардировач е неуспешен.това го потвърждава и самият Галанд, който е и командир на JV-44.Просто това е едно от странните решения на Хитлер.
                          Гьобелс представи си, че си пилот на такъв бомбалдировач.носиш една бомба от 1000кг,закачена под тялото на устройството Wikingship.Според теб каква ще е максималната скорост, която ще вдигнеш?Не повече от 700км/ч.Имай в предвид, че ресурсът на двигателите ти е около 30 часа.Ти не можеш да използваш по време на целият си полет максималната скорост, защото двигателите ти няма да издържат.по принцип се кледа крайсерската т.е. пътната скорост на самолета.В твоят случай тя ще е около 600-630км/ч.И какво ще направиш ако насреща ти излезнат Мустанг-и,Спитфайер-и или Ла-7?Ще хвърлиш бомбата и ще избягаш?Просто няма да имаш време да реагираш и ще бъдеш разстрелян във въздуха.Точно затова Галанд е бил против 262 да бъде използван като бомбардировач.Самият самолет е бил разработен като прехващач
                          То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                          Comment


                            #43
                            Нещо не разбирам как така появата на Ла-7 или Мустанг ще се отрази в автоматичното сваляне на самолета ? Все пак техните максимални скорости едва надхвърлят 600 км в час(не ми се търсят прецизни данни в момента) ,а средната скорст на полета се движи около 400-450 км..Крайцерската скорост на Me262 е средно около 550-600 км в час(мошност 70%).Да кажем да падне с 50-100 км заради бомбо товара.Пак е повече от средната скорост на вражите самолети нали?При среща трябва веднага да се освободят бомбите ,самолета да увеличи силно височината и скоростта ,а не да прави завоии. Така бързо ще се освободи от всякакви преследвачи.И би могъл да поеме обратно.Полета трябва да се извършва на височина около 5 км така при пускането на бoмбите от 500м височина самолета се доближава до максималната си скорост без да се натоварват двигателите.А ако няма вражи самолети или e прикрит може да се пробва да атакува вражески колони. Може би греша с тия разсъждения ама ми се струват логични.Ако е погрешно моля обяснете защо аз в авияцията не съм експерт а любител все пак.
                            Десетократно повторената лъжа се превръща в истина ,а всяка лъжа която укрепва вярата във величието и победата на райха може да се употрeби.-J. Goebels

                            Comment


                              #44
                              Ла-7 максимална скорост 690-700 км/ч.Крайсерска 580.
                              Р-51Д съответно 725 и 620
                              Р-47Д 750 и 650
                              Спитфаер Мк 17 -750 километра в час.Това е тъжната истина.
                              То исторически филми в България не се правят, щото няма продуктово позициониране - Симеон Цветков 2012г.

                              Comment


                                #45
                                чакай чакай това малко ми е трудно да го асимилирам ще потърся данни.Все пак дори да са верни да не забравяме че тези скорости са доста хипотетични постигнати при 10 минутно ускорение впръскване на метанол и прочие екстри.А и оставам с впечатление че си дал скоростите в най-добрата за съответният самолет среда?Ще проверя. Докато 800 километра на Me262 са напълно реални и бързо достижими ,а пък и той може да компенсира бомботовара като вземе по-малко гориво( пълните резервоари тежат повече от 2 тона нали?)
                                Странно защо съм си останал с впечатлението че крайцерската скорост се движи около 450 а бойната около 350-400?Според това което си написал и ниската маневреност(28 sec за едно пълно завъртане) прави работата на пилото на Me262 много трудна.
                                Десетократно повторената лъжа се превръща в истина ,а всяка лъжа която укрепва вярата във величието и победата на райха може да се употрeби.-J. Goebels

                                Comment

                                Working...
                                X