centara написа
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Какви би трябвало да са....
Collapse
X
-
Елемаг написа
Не виждам никаква връзка с Бойлд. Подобна диаграма съм постнал и по-горе от български учебник. Тя е класическа и няма никаква връзка с някакъв си Бойлд.
Всъщност ето ти накратко, приноса на теорията на Бойд. Дано сега си доволен.
The E-M Theory, as it came to be known, was a clear line of demarcation between the old and the new. E-M did four things for aviation: It provided a quantitative basis for teaching aerial tactics; it changed the way aircraft are flown in combat; it provided a scientific means for aircraft maneuverability evaluation and tactics design; and, finally, it became a fundamental tool in designing fighter aircraft.If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
-
Елемг, нали ти писах че Бойд не измислил тази диаграма?! Той просто я използва, за да илюстрира решаващото на енергетическите способности на самолета за изхода от въздушния бой. Тази енергийна маневреност е просто математически модел, на това което добрите пилоти са вършели по усет. И тъй като е математически модел, тя намира приложение и в конструирането на самолетите.
Ето какво пише и един от най-добрите руски тактици на въздушния бой- Вл. Бабич в книгата си "Истребители меняют тактику", Воениздат 1983 г.
Главным принципом, обеспечивающим возможность наступления или активной обороны при маневрировании, считался более высокий уровень энергии самолета в полете, характеризуемый величиной избыточной тяги. Преднамеренное же снижение скорости (форсированный разворот с торможением) предпринималось только в критических ситуациях, когда надо было больше думать не об обороне, а о спасении.
Но всъщност си мисля, че ти просто си предубеден. Още от първия си пост, заявяваш, че такова "животно нема" и от там насетне се чудиш за какво да се захванеш. То не беше, за главния конструктор на Ф-16, не беше за Пантера и МиГ-15, за F-4 и МиГ-17 и какво ли още не. Ако те интересува потърси информация в интернета. Има доста. Включително и обяснена с формули както обичаш. Но иначе просто става някакво безцелно усукване и увъртане и тъпчем на едно място. Чак се учудвам на способностите си да пиша едно и също нещо по множество различни начини.Last edited by centara; 03-04-2005, 13:58.If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
-
centara написаЧудесно! За какви самолети са тези практически ръководства? Има ли нещо интересно вътре?
другите два още не съм ги зачел, но очевидно са почти руския еквивалент на това което е направил инструктора Бойд за щатските пилоти.... апропо не ми се рови назад но ти беше ли пуснал линк към написаното от него а не от хвалещи неговите достойнства материали? Ще прощаваш ама това което изчетох и разбрах беше основно колко е помогнала неговата теория и неговия опит, а не чак толкова това което той конкретно е написалmay the Force be with you
Comment
-
Бойд е писал нещо като учебник, но не знам къде може да се намери . Въпреки това има една книга, където доста подробно са обяснени неговите идеи и днес масово се чете от всички интересуващи се от тактиката на въздушния бой - The Science and Art of Fighter Combat на Робърт Шоу. Ето и две глави от нея, където става въпрос за енергията.
Ето и другата глава.If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
-
centara написаЕлемаг да съм ти казал, че Бойд измисля тази диаграма? Той просто я въвежда като ОСНОВНО средство за сравнение на изтребителите и чрез нея обяснява тактиката на въздушния бой.
Всъщност ето ти накратко, приноса на теорията на Бойд. Дано сега си доволен.
The E-M Theory, as it came to be known, was a clear line of demarcation between the old and the new. E-M did four things for aviation: It provided a quantitative basis for teaching aerial tactics; it changed the way aircraft are flown in combat; it provided a scientific means for aircraft maneuverability evaluation and tactics design; and, finally, it became a fundamental tool in designing fighter aircraft.НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ
Comment
-
centara написаКъде са ти доказателствата?НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ
Comment
-
Наистина жалко, че не си го копирал. Трябва обаче да бъдеш по-изчерпателен.
Аз прочетох главата посветена на възушния бой с изтребители от ВСВ от книгата "Тактика Истребительной Авиации" 1943 г. Има я тук http://wio.ru/tacftr/ww2p1.htm
Вътре нищо не се споменава за енергия, енерговъоръженост и рационално използване на енергията. Силно се съмнявам в ръководствата за Як-9 да пише нещо по-различно.
А и много ми е интересно как си търсил информация за Бойд като все му пишеш името грешно - БойЛд :sm186:If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
-
Вътре нищо не се споменава за енергия, енерговъоръженост и рационално използване на енергията.
А и много ми е интересно как си търсил информация за Бойд като все му пишеш името грешно - БойЛдНА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ
Comment
-
Мисля, че се сещам за какви диаграми говориш. Ако не се лъжа такива имаше в Ретросалоните посветени на съветските изтребители. Те обаче отразяват само изменението на максималната скорост в зависимост от височината. Не се споменава за скороподемност и за съотношение м-у потребната и разполагаемата мощност. А и само диаграми без обяснения, не са от никаква полза. Обясненията трябваше да са в тази част, където се разглежда тактиката.
Между другото, разгледах практическото пособие по техника на пилотиране и бойно използване на МиГ-17. И дума не се споменава за използване за рационално използване на енергия. В пособието по практическа аеродинамика на МиГ-21ПФ също. И това не е учудващо. Тези самолети са създадени във време, когато основна цел са ядрените бомбардировачи на противника. Ако подобна концепция е била възприета по-рано, F-4 просто нямаше да го има.If you believe everything you read, better not read.
Japanese Proverb
Comment
Comment