Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Какви би трябвало да са....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    centara написа
    Хане, че това става за единица време, мислех, че е ясно.
    ................................
    Аааа не е ясно, че дори четейки по въпроса се сещам че сме забравили в уравнението още един много важен фактор - скоростта при който се извършва.... защото иначе ще излезе нещо съвсем абсурдно.
    may the Force be with you

    Comment


      Елемаг написа


      Не виждам никаква връзка с Бойлд. Подобна диаграма съм постнал и по-горе от български учебник. Тя е класическа и няма никаква връзка с някакъв си Бойлд.
      Елемаг да съм ти казал, че Бойд измисля тази диаграма? Той просто я въвежда като ОСНОВНО средство за сравнение на изтребителите и чрез нея обяснява тактиката на въздушния бой.
      Всъщност ето ти накратко, приноса на теорията на Бойд. Дано сега си доволен.
      The E-M Theory, as it came to be known, was a clear line of demarcation between the old and the new. E-M did four things for aviation: It provided a quantitative basis for teaching aerial tactics; it changed the way aircraft are flown in combat; it provided a scientific means for aircraft maneuverability evaluation and tactics design; and, finally, it became a fundamental tool in designing fighter aircraft.
      If you believe everything you read, better not read.
      Japanese Proverb

      Comment




        Той просто я въвежда като ОСНОВНО средство за сравнение на изтребителите и чрез нея обяснява тактиката на въздушния бой.
        Тази диаграма е въведена още през 20-те години на 20 век. И със сигурност не от американец.
        НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

        Comment


          Елемг, нали ти писах че Бойд не измислил тази диаграма?! Той просто я използва, за да илюстрира решаващото на енергетическите способности на самолета за изхода от въздушния бой. Тази енергийна маневреност е просто математически модел, на това което добрите пилоти са вършели по усет. И тъй като е математически модел, тя намира приложение и в конструирането на самолетите.
          Ето какво пише и един от най-добрите руски тактици на въздушния бой- Вл. Бабич в книгата си "Истребители меняют тактику", Воениздат 1983 г.
          Главным принципом, обеспечивающим возможность наступления или активной обороны при маневрировании, считался более высокий уровень энергии самолета в полете, характеризуемый величиной избыточной тяги. Преднамеренное же снижение скорости (форсированный разворот с торможением) предпринималось только в критических ситуациях, когда надо было больше думать не об обороне, а о спасении.
          Но всъщност си мисля, че ти просто си предубеден. Още от първия си пост, заявяваш, че такова "животно нема" и от там насетне се чудиш за какво да се захванеш. То не беше, за главния конструктор на Ф-16, не беше за Пантера и МиГ-15, за F-4 и МиГ-17 и какво ли още не. Ако те интересува потърси информация в интернета. Има доста. Включително и обяснена с формули както обичаш. Но иначе просто става някакво безцелно усукване и увъртане и тъпчем на едно място. Чак се учудвам на способностите си да пиша едно и също нещо по множество различни начини.
          Last edited by centara; 03-04-2005, 13:58.
          If you believe everything you read, better not read.
          Japanese Proverb

          Comment


            centara, свързах се с един познат и той ми прати едни файлчета - doc формат с интересни практически ръководства... сега ги чета после ще ги коментирам
            may the Force be with you

            Comment


              Чудесно! За какви самолети са тези практически ръководства? Има ли нещо интересно вътре?
              If you believe everything you read, better not read.
              Japanese Proverb

              Comment


                centara написа
                Чудесно! За какви самолети са тези практически ръководства? Има ли нещо интересно вътре?
                Има много интересни неща... единия файл е за Миг-23 и режимите на полет при различан стреловидност, другия е за пилотиране при критични ъгли на атака - най-общо ръководство за изстискване на максимално възможното от самолета - за полет на границата на сработване на предупредителната система и системата за ограничаване на режима на полет, а и леко зад нея
                другите два още не съм ги зачел, но очевидно са почти руския еквивалент на това което е направил инструктора Бойд за щатските пилоти.... апропо не ми се рови назад но ти беше ли пуснал линк към написаното от него а не от хвалещи неговите достойнства материали? Ще прощаваш ама това което изчетох и разбрах беше основно колко е помогнала неговата теория и неговия опит, а не чак толкова това което той конкретно е написал
                may the Force be with you

                Comment


                  Бойд е писал нещо като учебник, но не знам къде може да се намери . Въпреки това има една книга, където доста подробно са обяснени неговите идеи и днес масово се чете от всички интересуващи се от тактиката на въздушния бой - The Science and Art of Fighter Combat на Робърт Шоу. Ето и две глави от нея, където става въпрос за енергията.

                  Ето и другата глава.
                  Attached Files
                  Last edited by centara; 05-04-2005, 14:18. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
                  If you believe everything you read, better not read.
                  Japanese Proverb

                  Comment


                    centara написа
                    Елемаг да съм ти казал, че Бойд измисля тази диаграма? Той просто я въвежда като ОСНОВНО средство за сравнение на изтребителите и чрез нея обяснява тактиката на въздушния бой.
                    Всъщност ето ти накратко, приноса на теорията на Бойд. Дано сега си доволен.
                    The E-M Theory, as it came to be known, was a clear line of demarcation between the old and the new. E-M did four things for aviation: It provided a quantitative basis for teaching aerial tactics; it changed the way aircraft are flown in combat; it provided a scientific means for aircraft maneuverability evaluation and tactics design; and, finally, it became a fundamental tool in designing fighter aircraft.
                    Закъснял е! По този начин сравнения има още от ВСВ. Въобще колкото повече чета за този Бойлд толкова повече се убеждавам че е просто шум за нищо.
                    НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                    Comment


                      Елемаг написа
                      Закъснял е! По този начин сравнения има още от ВСВ.
                      Къде са ти доказателствата?
                      If you believe everything you read, better not read.
                      Japanese Proverb

                      Comment


                        centara написа
                        Къде са ти доказателствата?
                        Погледни таблиците в ръководствата за въздушен бой през 40 и 50 години които ги има в Авиационната библиотека и ще видиш. Тези таблици са същите като от ВСВ. Преди време имаше и в националната библиотека едно ръководство за въздушен бой на Як-9 в сравнение с другите изстребители от това време но някой педал го сви преди около две години. Жалко че не го копирах на времето.
                        НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                        Comment


                          Наистина жалко, че не си го копирал. Трябва обаче да бъдеш по-изчерпателен.
                          Аз прочетох главата посветена на възушния бой с изтребители от ВСВ от книгата "Тактика Истребительной Авиации" 1943 г. Има я тук http://wio.ru/tacftr/ww2p1.htm
                          Вътре нищо не се споменава за енергия, енерговъоръженост и рационално използване на енергията. Силно се съмнявам в ръководствата за Як-9 да пише нещо по-различно.
                          А и много ми е интересно как си търсил информация за Бойд като все му пишеш името грешно - БойЛд :sm186:
                          If you believe everything you read, better not read.
                          Japanese Proverb

                          Comment





                            Вътре нищо не се споменава за енергия, енерговъоръженост и рационално използване на енергията.
                            Ами явно са отрязали раздела с динамика на полета. Там се намират и диаграмите.

                            А и много ми е интересно как си търсил информация за Бойд като все му пишеш името грешно - БойЛд
                            Не съм писъл че съм търсил. Просто четох някои от нещата които си постнал.
                            НА БОЙНОТО ПОЛЕ БЪЛГАРИЯ

                            Comment


                              Мисля, че се сещам за какви диаграми говориш. Ако не се лъжа такива имаше в Ретросалоните посветени на съветските изтребители. Те обаче отразяват само изменението на максималната скорост в зависимост от височината. Не се споменава за скороподемност и за съотношение м-у потребната и разполагаемата мощност. А и само диаграми без обяснения, не са от никаква полза. Обясненията трябваше да са в тази част, където се разглежда тактиката.
                              Между другото, разгледах практическото пособие по техника на пилотиране и бойно използване на МиГ-17. И дума не се споменава за използване за рационално използване на енергия. В пособието по практическа аеродинамика на МиГ-21ПФ също. И това не е учудващо. Тези самолети са създадени във време, когато основна цел са ядрените бомбардировачи на противника. Ако подобна концепция е била възприета по-рано, F-4 просто нямаше да го има.
                              If you believe everything you read, better not read.
                              Japanese Proverb

                              Comment

                              Working...
                              X