Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Me-110

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #31
    Извинявам се, имах предвид двигателите Jumo 213. След справка мога да посоча следните типове двигатели, използвани на Ju 88 нощен изтребител:
    Ju 88 C - Jumo 211
    Ju 88 R - BMW 801D
    Ju 88 G1 - BMW 801D
    Ju 88 G6 - Jumo 213А (с двускоростен компресор)
    Ju 88 G7D - Jumo 213E (с трискоростен компресор и система GM1 за впръскване на NO2 на големите височини). Смея да твърдя, че това е най-добрия самолетен двигател на Втората световна, с него са били и изтребителите Ta-152H

    Comment


      #32
      Значи, самолет произведен в над 6000 бройки, от 1937 до самия край на войната не би могъл да бъде наречен неуспешен. Концепцията, заложена при създаването му през 1937 е актуална в началото на войната, в Битаката за Англия функцята му на ескортен,или въобще дневен изтребител, се оказва неуместна- започват да го използват като Zerstorer, на Изток се справя добре като изтребител-бомбардировач докъм началото на 1943, до по-масовата поява на ФВ-190. След това обаче намира своята ниша като нощен изтребител, за което има всички необходими данни- място за радар, и съответно за радист, опериращ с него, много сериозно въоръжение. Шнауфер е доказал пригодността на машината в нощни сражения, при това прекрасно и красноречиво. При все това Ме- 110 е прoизвеждан паралелно със своте преки конкуренти Ме-210/410.
      И друго нещо е вярно, че някои машини-ветерани на Луфтвафе, надживяли времето и останали назад концептуално и технически минават в края на кариерата си на нощна служба като До-17/215 и 110 е една от тях.
      GOTT MIT UNS!

      Comment


        #33
        peterpetroff написа Виж мнение
        в Битаката за Англия функцята му на ескортен,или въобще дневен изтребител, се оказва неуместна
        Що ли се сещам за едно нападение на Ингилизки бомбери точно от началото на "Битката за Англия",където неуместните Бф-110 не бяха оставили почти нищо което да се довлече до базата си.По-късно при Тобрук именно те налагат въздушното превъзходство,необходимо за падането на порта.Спомням си и за доста снимки и рисунки от "Африканския" им период именно в ролята на дневни патрули.Разбира се далеч съм от мисълта да ги сравнявам по маневреност със Спит-овете,но чак пък (неуместни) ми звучи малко силничко.

        Comment


          #34
          Концепцията за "разрушител", която се появява, ако не ме лъже паметта, някъде в началото на 30-те години (но може и да е малко по-ранна), се оказва неадекватна, поне според мен, по две причини.
          Първата се свежда до това, че няма как да се съчетаят всички тези функции в един и същи самолет, защото изискванията им са достатъчно различни и това може да се стане само за сметка на компромис, който дискредитира различните специализации.
          Втората причина е в самата реализация в конкретния случай: няма как да се вмести такъв екипаж и заедно с това самолетът да може да изпълнява успешно ролята на изтребител.
          Та в този смисъл, концепцията е неуспешна, а това важи донякъде и за самия самолет - напълно за това как е замислен. Нито в първоначалната му идея на "въздушен разрушител", нито в последващото й развитие на нещо като "стратегически" изтребител (тежък изтребител), за което и обсег не му достига, според мен.
          Това, обаче, става ясно едва в хода на войната, когато вече не само са произведени не малко самолети (по идея поне 1/3, а в перспектива и повече, от изтребителите на Луфтвафе трябва да са такива), но и производството е развито в достатъчно големи мащаби. Затова и се налага да му се търси друго предназначение, след като вече досегашното му е компрометирано. И така става "бърз бомбардировач" (обаче няма достатъчен бомбен товар, но в началото скорост, а и способност за самоотбрана, не му липсват), "нощен изтребител" и прочее. Като успешността му се свежда май най-вече до ролята на нощен изтребител, поне след като началния период на войната отминава.

          Bigbeer, този самолет наистина се представя сравнително добре в Северна Африка. Но не като изтребител, а като бърз бомбардировач. Да не забравяме, че там наситеността на въздушното пространство със самолети не е кой знае каква, разстоянията са много големи, базите са малко и това формира донякъде специфично пространство, в рамките на което самолетът се използва сравнително успешно. Но, да подчертая, не като изтребител.
          Виж, когато се налага да атакува бомбардировачи - особено не добре защитени такива (както се случва през 1939-1940 г.), то няма съмнение, че се справя добре. Макар че за размерите му въоръжението му не е достатъчно, поне според мен. Но като ескортен изтребител се проваля напълно - въобще за борба с едноместни изтребители не става, което едва ли може да учуди някого.

          Вероятно ако машината бе създадена поначало с мисълта за "по-скоро изтребител" - с един човек екипаж, по-мощно въоръжение и постепенно - с появата им, по-мощни двигатели, то може би би била по-практична. Особено ако икономисаната маса се използва за да се подобрят някак летателните характеристики, а и за допълнително гориво. Но пак не вярвам да можеше да се получи достатъчно бърз и маневрен самолет, който да може да се сражава наравно с едномоторните изтребители.

          Comment


            #35
            Концепцията за "разрушител", която се появява, ако не ме лъже паметта, някъде в началото на 30-те години (но може и да е малко по-ранна), се оказва неадекватна
            Концепцията си е даже много адекватна. Британците я прилагат със завиден успех през цялата война. Даже спомагат за поява на нова дума в немския език - Mosquitopanik. При това британците качествено прилагат концепцията още преди появата на Москито - с това
            Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

            Comment


              #36
              Не съм съгласен с теб, Сейлър. "Москитото" (без съмнение много добър и успешен самолет, едва ли можем да го сравняваме с Ме-110 ) е замислено и осъществено в рамките на концепцията за "скоростен бомбардировач", а не на "разрушител". Впоследствие (1942 г., ако не се лъжа) на негова база е разработен тежък изтребител, нощен изтребител и прочее различни вариации. Но не мисля, че която и да е от тях влиза изцяло в концепцията за "въздушен разрушител" от 30-те години (макар и съвкупността от всички модификации, взети като цяло, да могат да я попълнят).
              А твърде успешно се справя с ролята на тежък изтребител (страшилище за бомбардировачи), защото е значително по-бърз, по-маневрен, по-добре въоръжен, че и с по-голям обсег (меко казано), от обсъждания Ме-110. Но е и замислен и създаден по-късно, значително след пика на модата на "въздушните разрушители" в средата на 30-те години (двете машини са от съвсем различни "поколения").
              Та продължавам да смятам, че идеята за тежък самолет, който хем да може да води свободен лов (без опасения от чужди изтребители) на всякакви въздушни и наземни цели, хем да може да служи за ескортен (стртегически) изтребител, хем като прехващач (рарушител на тежки бомбардировачи), а при нужда и като скоростен бомбардировач - всичко това съчетано в един самолет, а не в различни модификации, за остаряли към ВСВ и неадекватна: оказва се, че създаването на специализирани самолети за всяка от тези роли, е значително по-добър подход.

              Comment


                #37
                Та продължавам да смятам, че идеята за тежък самолет, който хем да може да води свободен лов (без опасения от чужди изтребители) на всякакви въздушни и наземни цели, хем да може да служи за ескортен (стртегически) изтребител, хем като прехващач (рарушител на тежки бомбардировачи),
                Само за протокола - всичко това влиза в сферата на действие на една единствена модификация на Москитото - на нощния изтребител. При това в ролята на свободен ловец, не просто не се опасява от изтребители, а ловува именно за изтребители. А същата модификация вършее и из окупирана Франция, за да отклонява вниманието от бомбардировачите при нощни рейдове.
                Но пък това са само концептуални спорове които ако искаш може да продължим в друга тема.
                Кървава зора вестява страшен бой и кървав път, готови пак за нова слава Рилци в бой ще полeтят ! Пред стените Булаирски в неравна люта бран ние славно победихме в боя тебе, вража зган!Тежки гаубици тряскат крачи полкът Рилски твърд! Нас гранати хич не стряскат нас не плаши даже смърт.

                Comment


                  #38
                  Е, не, защо в друга тема - струва ми се, че в тази достатъчно е изписано точно по повод на тази концепция, та вместо да отделям тези постове в отделна тема, може и тук да се обсъжда (така или иначе, не съм убеден, че има много какво още да се обсъжда по самия Ме-110).
                  Само за протокола - всичко това влиза в сферата на действие на една единствена модификация на Москитото - на нощния изтребител.
                  Е, и сам помниш, предполагам, че концепцията за "въздушен разрушител" не предполага действия нощем, а напротив - активни действия над бойното поле денем, ако трябва и пред лицето на, образно казано, цялата чужда авиация. След това, не забелязвам въпросният нощен изтребител да може да носи бомби (какъв скоростен бомбардировач ще е в такъв случай?), макар че сигурно не виждам нещо?
                  И накрая, пак по повод на концепцията: ако тя беше успешна, то щяхме да наблюдаваме голям брой такива самолети да действат през ВСВ именно в нейните рамки. Докато с изключение на изключително удачни самолети сами по себе си (като "Москито"), аз поне не знам други да се задържат в подобна роля. Същевременно, всичките разработени по тази концепция самолети се прехвърлят по други задачи - най-вече като нощни изтребители. Което едва ли говори добре в полза на концепцията. Centara се е произнесъл по нея в началото на темата и аз бих се съгласил със заключението му: концепцията произхожда от ПСВ и се оказва твърде остаряла за реалностите на ВСВ.

                  Comment


                    #39
                    ....................

                    Случайно някой да има материали за бойната експлоатация на Ме-110 като нощен истребител с Инфрачервен локатор?

                    Comment


                      #40
                      В тази тема пост 29



                      ,Воронин дава много интересна насочка.По надолу и аз съм пускал разни мухи.Дано нещо ти свърши работа.

                      Comment


                        #41
                        Благодаря!

                        И аз се поразрових по темата-явно в определен етап инфрачервените локатори са се оказали неефективни за сметка на все по-добрите бордови радари!

                        Comment

                        Working...
                        X