Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременна китайска авиация

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Съвременна китайска авиация

    Стана ми интересно покрай темата с новините, та реших да поразширя малко инфото за FC-1 aka JF-17.

    Amazon написа Виж мнение
    И 3000кг максимално (реалното с което може да лети, кой знае колко е) товароподемност.
    В Уикипедия малко са поснижили този параметър. По официални данни на пилоните могат да се окачат над 4000 кг:





    За съжаление не мога да разчета дистанциите на предната картинка. Вероятно в конфигурацията В-В H-H-H бойния радиус ще е към 1300 км, толкова дава и Уики.



    Изобщо, машинката се оказва МНОГО сериозна за тия пари.

    #2
    Това малко самолетче ако му сложиш 4 тона, ще има маневрените характеристики еърбъс А-380. Иначе от линка който даде в другата тема радара не изглежда никак зле, като възможности за съпровождане на много цели. Виж тази дистанция от 100-тина километра и то неуточнено на цел с какво ЕОП, ще го направи лесна жертва за всеки "истински" изтребител в ДВБ.

    ■Frequency: X band
    ■Operation range (RCS of 5 m2) :
    Up-looking detection range >105KM
    Down-looking detection range >85km
    ■Management of up to 40 targets
    ■Numbers of simultaneously tracked targets: 10
    ■Simultaneously fire on 2 BVR targets
    ■Weight: <120 kg
    ■Meantime between failure: 220 hours
    ■Meantime to recovery: 0.5 hours
    Радара може да работи В-З което е много добре. Да фърля там ефтини чугунки по талибаните с добра точност. Но в описанието не видях да има ОЛС. Само лазерен далекомер.
    Пише че има система за предупреждение от облъчване, ако и работи значи супер.

    Иначе пакистанците все пак го купиха. А те имат база за сравнение, все пак оперират и Ф-16. Което значи че или китайците нещо са ги натиснали, или самолетчето не е пълна пръчка.

    А и както казваш е ефтино. Струва само 5 милиона повече от Як-130 а на хартия е с доста по-сериозни бойни възможности и летателни характеристики.

    Като че ли си заслужава ако имаш истински изтребител, да купиш и две ескадрили от това хвърчило за учебен самолет, който обаче ако се наложи да си е и пълнокръвна бойна машина. Особено като част от интегрирана система, където слабият му радар няма да е такъв недостатък.

    П.П: Сега прочетох че основният му калибър SD-10(PL-12) е копната от Р-77 (РВВ-СД).
    Което също е добре. Много даже.
    В началото мислех че е копие на тотално провалилата се в Етиопско Еритрейската война Р-23.
    Last edited by Amazon; 28-06-2013, 15:29.
    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

    Comment


      #3
      Amazon написа Виж мнение
      Това малко самолетче ако му сложиш 4 тона, ще има маневрените характеристики еърбъс А-380.
      Не изглежда много добре, верно е



      Amazon написа Виж мнение
      Виж тази дистанция от 100-тина километра и то неуточнено на цел с какво ЕОП, ще го направи лесна жертва за всеки "истински" изтребител в ДВБ.
      Дистанцията е за стандартен изтребител (5 м2). Реално в условията на РЕБ едва ли ще види F-16/МиГ-29 над 50-60 км, което е тъкмо дистанцията за разстрел с PL-12. Въпроса е, че няма да има никакъв поглед върху общата обстановка, затова трябва да действа в рамките на наземното радиолокационно поле. Ако да речем пратиш 6 от 12-те самолета да гътнат турския Peace Eagle, едва ли можеш да се надяваш на голям успех


      Amazon написа Виж мнение
      Но в описанието не видях да има ОЛС. Само лазерен далекомер.
      Има контейнер:



      Amazon написа Виж мнение
      Сега прочетох че основният му калибър SD-10(PL-12) е копната от Р-77 (РВВ-СД).
      Електрониката е копната от Р-77, енергетиката е по модел на AIM-120. Р-77 има недостатъци в това отношение (еднорежимен двигател).

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Само два отсека ли има това бичме(по-голям е от Су-35)? И още два отстрани за две ракети ВВ за близък бой. Общо 4 тежки и две леки неща. Малко по-добре от Ф-35Б, само дето не може да каца вертикално и е два пъти по-голям.
          Споенават ли експертите колко е стелт това нещо? За Т-50 има доста преположения, на база формата, но за J-20 не намирам нищо.

          ОТ: Много грозни самолети строят китайците! Ама много! J-10 имаше шанс да е красив самолет, ако не бяха оплескали въздухозборника и го бяха оставили както е бил на оригиналният Лави. Не говоря за дериватите на Су-27 защото там дизайна на планера и аеродинамиката нямат нищо общо с китайците.
          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

          Comment


            #6
            Amazon написа Виж мнение
            Само два отсека ли има това бичме(по-голям е от Су-35)? И още два отстрани за две ракети ВВ за близък бой. Общо 4 тежки и две леки неща. Малко по-добре от Ф-35Б, само дето не може да каца вертикално и е два пъти по-голям.
            Нещо не е наред с тия ракети на снимката, но засега не съм попаднал на прилично обяснение. Хем са по-обемни от PL-12, хем има доста луфт между тях. Ще видим. Изглежда наистина ще носи 4 тежки ракети, но може би малко по-тежки от PL-12. Кой знае...

            Amazon написа Виж мнение
            Споенават ли експертите колко е стелт това нещо? За Т-50 има доста преположения, на база формата, но за J-20 не намирам нищо.
            Карло Коп е смятал неговите си сметки:

            A Preliminary Assessment of Specular Radar Cross Section Performance in the Chengdu J-20 Prototype

            Ако се справят добре с материалите и с двигателите, можел да стигне нивото на F-22. Основните геометрични решения са копирани от него, та не е чудно.


            Amazon написа Виж мнение
            Много грозни самолети строят китайците! Ама много! J-10 имаше шанс да е красив самолет, ако не бяха оплескали въздухозборника и го бяха оставили както е бил на оригиналният Лави. Не говоря за дериватите на Су-27 защото там дизайна на планера и аеродинамиката нямат нищо общо с китайците.
            На мен също ми изглеждат страшно грозни, но предполагам, че е заради културните различия. Те и китайците ми изглеждат грозни

            Comment


              #7


              H-6K с 6 x CJ-10A

              Comment


                #8
                China’s Emerging C4ISR Revolution

                Comment


                  #9


                  МАКС-2013

                  Comment


                    #10


                    Май досега толкова ясна снимка не са правили.

                    Comment


                      #11
                      Изгледжа доста по-добре от J-20. Знае ли се дали програмите са конкурентни, или мислят да развиват и приемат на въоражение J-20 и J-31 едновременно? Доста пари трошат по този начин.
                      This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                      Comment


                        #12
                        Уж тоя го готвят за палубен, но знае ли човек какво им е в главите китайски...

                        Comment


                          #13
                          На тази снимка много прилича на F-35

                          Comment


                            #14
                            На всички снимки е така
                            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                            Comment


                              #15
                              Ами не е тайна, че китайците разковаха пентагонските бази данни и дръпнаха всичко, дето трябваше да се дръпне за F-35. В резултат се появи J-31. Това е ясно на всички нива, включително и на официални. Чисто технически:

                              Short take-off and vertical landing has been one of the two driving requirements behind the Lockheed Martin Joint Strike Fighter design, the other being stealth.

                              STOVL dictated the single engine, and the STOVL solution chosen for the F-35 demands a big vertical bay behind the cockpit, and a main engine located unusually far forward, to keep the driveshaft length within reason and to put the lift-cruise nozzle in the right longitudinal location for balance.

                              This constrains the weapon-bay volume and shape, and effectively subdivides the bays into four zones -- two AAM bays and two heavy store sections. As Amy Butler reports in Aviation Week & Space Technology this week, too, the weapon bays, wrapped around the engine, get hot and noisy.

                              If you ever wondered what a JSF might look without those constraints, we now have a live, physical example.

                              Unfortunately ...



                              ... it's Chinese.


                              Comment

                              Working...
                              X