Танка поставя началото на много чаровната линия на ниски и елегантни машини типични за руснаците.Кало пак ще ме критикува,че не знам правилните термини,но машината е първопроходец за цялото следвоенно танкостроене в СССР и като такава е нормално да има редица несъвършенства.Мисля,че достойнствата му са повече от видни.Западните специалисти естествено са пристрастни,както и руските впрочем.Едва ли може да се нарече безмислена първата съветска машина имаща ето това качество.
--->Новый танк получил обозначение "Объект 136" а в серии - обозначение Т-44. На новой машине не только применили поперечное расположение двигателя, но и ряд других технических новинок.
Будучи внедренными по отдельности, на разных танках, они не дали бы ощутимого эффекта, зато в совокупности сделали конструкцию Т-44 такой, которая на десятилетия определила развитие отечественной бронетанковой техники.
Высоту моторно-трансмиссионного отделения уменьшили, перенеся воздухоочиститель нового типа из развала цилиндров У-образного двигателя к борту.
Кстати, сам дизель В-44 оснастили улучшенной топливной аппаратурой, что позволило поднять мощность с 500 до 520 л. с. при том же объеме цилиндров, что и на предшествующем В-34. На месте вентилятора, выступавшего за габариты картера, поставили компактный маховик. Это дало возможность смонтировать дизель на низкой, жесткой, но легкой моторной раме, а в итоге высота корпуса уменьшилась на 300 мм. <---
В това отношение машината е не по малко революционна от А-32 навремето си!Компактните габарити комбинирани с мощна челна броня,добър теглови баланс и доказало качествата си оръдие превъзхождат значителни всичко което западните "експерти" успяват да докарат до серия през това десетилетие в този клас.Искам да подчертая,че определено не съм застъпник на руската военна техника като такава,но фактите са си факти.
--->Новый танк получил обозначение "Объект 136" а в серии - обозначение Т-44. На новой машине не только применили поперечное расположение двигателя, но и ряд других технических новинок.
Будучи внедренными по отдельности, на разных танках, они не дали бы ощутимого эффекта, зато в совокупности сделали конструкцию Т-44 такой, которая на десятилетия определила развитие отечественной бронетанковой техники.
Высоту моторно-трансмиссионного отделения уменьшили, перенеся воздухоочиститель нового типа из развала цилиндров У-образного двигателя к борту.
Кстати, сам дизель В-44 оснастили улучшенной топливной аппаратурой, что позволило поднять мощность с 500 до 520 л. с. при том же объеме цилиндров, что и на предшествующем В-34. На месте вентилятора, выступавшего за габариты картера, поставили компактный маховик. Это дало возможность смонтировать дизель на низкой, жесткой, но легкой моторной раме, а в итоге высота корпуса уменьшилась на 300 мм. <---
В това отношение машината е не по малко революционна от А-32 навремето си!Компактните габарити комбинирани с мощна челна броня,добър теглови баланс и доказало качествата си оръдие превъзхождат значителни всичко което западните "експерти" успяват да докарат до серия през това десетилетие в този клас.Искам да подчертая,че определено не съм застъпник на руската военна техника като такава,но фактите са си факти.
Comment