Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Т-34 vs. M4 Sherman

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    KG125 написа

    Никак даже. Излизането на хора в предната част на корпуса през куполата си е чиста загуба на време
    Е и аз това имах предвид. възклицанието "ухааа" би трябвало да подсказва отношението към идеята...ама как да е.

    Comment


      #17
      Аз и аз така разбрах, както ти казваш

      Comment


        #18
        и според мен е би било много усложнено движението през такъв люк но понеже видях на много машини подобен ( Тигър-Порше , Експ.Панера и др. ) и затова реших да го обсъдим

        Comment


          #19
          То за движенията и гърчовете на екипажа на последно място ще помислят /поне в една от танковите традиции/, но наистина е и крайно неадекватно на задачата.
          Първо, движението трябва да става само в бойно положение, което 100% значи големи поразии на околните обекти, или пък трябва отпред да се прави още един отвор с капак за гледане, което пак няма да е както ако главата на водаче е отвън и второ, това трябва да значи свободно място за люк на корпуса отстрани, което значи по-висок корпус и по-голяма уязвимост. Съвсем не става.

          Comment


            #20
            Gaden Gogi написа
            Такааа, ...Тъй М4 :
            М4А1-II.42
            М4А2...JUMBO-VI.44
            Някой дали ще го направи за Т-34? А после може и машините на тяхна база да разгледаме, защото джъмбото дефакто си е специализирана машина.

            понеже Gaden Gogi е написал за Шърман аз ще взема защитата на Т-34


            започвам с
            T-34-76 Model 1940
            снимка(рисунка)от http://www.onwar.com/tanks/ussr/ft3476m40.htm


            данните които ползвам са основно от следните саитове
            Specifications and four-view plans of AFVs developed for the armed forces of the World War II era.

            Бронетанковая техника и артиллерия времен Великой отечественной войны. Воспоминания ветеранов. Аналитические материалы. Боевые донесения, отчеты по испытаниям, архивные материалы. Обширный фотоальбом, включая чертежи.



            Екипаж -
            4 човека
            По един мех.водач и един радист/картечар в предната част на корпуса
            един мерач и един командир в Куполата

            Боина маса - 26 тона

            Брониране противоснарядно
            Корпус
            фронтална част фронтдолу-45мм/60* ( 45мм броня разположена под 60 градуса от вертикала)
            фронтгоре- 45мм/60* = еквивалентна на 45/60*=90мм/0*(45мм/cos60*=45mm/0.5=90mm)

            корпус отстрани долу 45мм/0*
            корпус отстрани горе 45мм/40* еквивалентна 45мм/40*=58mm/0*

            корпус тилно брониране
            долу - 45мм/45*=еквивалентна 63мм/0*
            горе - 45мм/42*= еквивалентна ~ 61mm/0*

            Корпус Дъно 20мм

            Брониране на куполата
            Фронално брониране 45мм/заоблено = променливо спрямо ъгъла на закръгляне
            щит на оръдието 45мм

            Купола отстрани 45мм/30*=еквивалентна ~51мм/0*
            Купола тилна част 45мм/30*=еквивалентна ~51мм/0*

            Съществува екраниране на фронталната част на Куполата и Корпуса на Т-34 с 15мм бронирани листове

            фронтгоре- 45мм+15мм/60*= еквивалентна на 45мм+15мм/60*=90мм+30мм/0*=120мм/0*

            Въоръжение
            Оръдие - 76.2mm Gun L-11 ( Дължина на ствола в клб.-31,6 )
            Муниции - 77бр.
            2 x 7.62mm DT MG (купола , корпус)

            Размери
            Дължина - 5.92 м
            Широчина - 3 м
            Височина - 2.41 м
            Дължина на контактната повърхност на веригите - 372 cм.
            Широчина на веригите - 55 см.
            Пагон на Куполата - 142см.
            Клиренс - 40см.
            Ground Pressure 0.64 kg/cm2

            Моторно Отделение

            Двигател - V-2-34 Diesel
            V12, 38.9 liters
            500hp@1800rpm / 19.2 hp/tonne
            Скорости - 4 forward, 1 reverse
            Разход на гориво 140л/100км
            Запас на ход - 300+/225+ kм
            Запас на гориво 420 (+ 140 допълнително) литра
            Скорост - на Шосе 55км.
            на пресечена местност 40км.

            Окачване
            Пружинно ( тип Кристи)
            Радио - първоначално само командирските машини имат радио

            Конфигурация и геометрия на танка
            Т-34 има класическа компоновка
            оделение за управление във фронталната част на корпуса
            боино отделение в средата на корпуса
            отделение за двигателя и трансмисията в задната част на корпуса
            Т-34 има намаляващ във височина фронтален силует( конусовиден )
            коетто намалява неговата евентуално повърхност при попадения на вражески снаряд
            както и изнася центъра на тежеста на танка ниско долу

            T-34-76 Model 1941


            Разлики от първоначалният базов модел Т-34/ 1940

            Боина маса - 28 тона
            Брониране основна разлика е в куполата
            Фронално брониране 52мм/заоблено = променливо спрямо ъгъла на закръгляне
            щит на оръдието 52мм

            Купола отстрани 52мм/30*=еквивалентна 60мм/0*
            Купола тилна част 52мм/30*=еквивалентна 60мм/0*
            Въоръжение - 76.2mm Gun F-34 ( Дължина на ствола в клб.-41,6 )

            снимка(рисунка)от http://www.onwar.com/tanks/ussr/plans/t347641.gif


            T-34-76 Model 1942

            Боина маса - 29 тона
            Брониране основната разлика е в куполата

            Фронално брониране 70мм/30* *=еквивалентна 80мм/0*
            и брониране при люлката на оръдието
            70мм/заоблено = променливо спрямо ъгъла на закръгляне
            щит на оръдието 40мм

            Купола отстрани 52мм/20*=еквивалентна 55мм/0*
            Купола тилна част 52мм/20*=еквивалентна 55мм/0*

            Появява се Командирска купола
            снимка(рисунка)от



            T-34-76 Model 1943

            Брониране основната разлика е в куполата
            Купола на Челябинск3авод изготвяща се по-нова ( за времето си ) технология
            от 60мм бронирани листове , чрез мощна преса се огъват , изтеглят и формоват куполи

            Фронално брониране 70мм/30* *=еквивалентна 80мм/0*
            и брониране при люлката на оръдието
            70мм/заоблено = променливо спрямо ъгъла на закръгляне
            щит на оръдието 40мм
            Купола отстрани 60мм/20*=еквивалентна 69мм/0*
            Купола тилна част 60мм/20*=еквивалентна 69мм/0*

            снимка(рисунка)от



            T-34/85 Model 1943


            Екипаж -
            5 човека

            Боина маса - 32 тона

            Двигател - V-2-34М Diesel
            V12, 38.9 liters
            520hp@2000rpm

            Въоръжение - 85mm Gun D-5T ( Дължина на ствола в клб.-51.6 )

            Брониране
            Брониране основна разлика е в куполата
            Фронално брониране 90мм/заоблено = променливо спрямо ъгъла на закръгляне
            Щит на оръдието - 90мм
            Купола отстрани 75мм/20*=еквивалентна ~80мм/0*
            Купола тилна част 52мм/20*=еквивалентна 55мм/0*

            Размери
            Височина - 272см.

            Радио - радиото се намира в Куполата и се ползва от командира

            T-34/85 Model 1944


            Въоръжение - 85mm gun ZiS-S-53 ( Дължина на ствола в клб.-54.6

            снимка(рисунка)

            Last edited by RAMMSTEIN; 19-12-2005, 22:26.

            Comment


              #21
              Вметка: екранирани са няма и 200 машини и т оне от много хубаво а защото качеството на бронята е било скофтено, отделнои дето два листа заварени един за друг не са равни на един хомогенен с тяхната сумарна дебелина

              Comment


                #22
                Gaden Gogi написа
                Вметка: екранирани са няма и 200 машини и т оне от много хубаво а защото качеството на бронята е било скофтено, отделнои дето два листа заварени един за друг не са равни на един хомогенен с тяхната сумарна дебелина
                по-принцип не ми се влиза в безпредметни спорове ( като се има впредвид ,ч е инфото което имаме е от куп източници и след много време и т..н.)
                ае като пишеш нещо пиши къде си го чел , За да няма съмнения , всеки може да си съчинява иначе ,
                никъде не съм че , че бронята била 'скофтена' ,
                а дай-относителна формула покоято да се сумират двете броневи плочи
                вероятно и да не точн сбор от двете дебелини то вероятно е много близко число , ако не и да увеличава ефекта на брониране защото се получават два слоя ( с различни характеристики и т.н..)

                Comment


                  #23
                  В Танкомастър има серия статии наречена "Т-34 от горе до долу" една от статиите е точно за екранираните машини...даже проверих брой 4 за 2003г. Това че ти никъде не си чел нещо си е изцяло твой проблем, дори тук във форума беше дискотирано това.
                  Ето аз посочих източник (впрочен това е най-сериозното, да не кажа единственно изледване на екранираните т-34). И понеже дребнееш за формули би ли бил така добър първо ти да ни обясниш твоята за смятане еквивалентът на наклонен лист.

                  Comment


                    #24
                    Gaden Gogi написа
                    ... би ли бил така добър първо ти да ни обясниш твоята за смятане еквивалентът на наклонен лист.

                    RAMMSTEIN написа
                    ... (45мм/cos60*=45mm/0.5=90mm/0*)

                    Gaden Gogi ти беше инициатор на темата , написах почи всичко за Т-34 ,
                    няма ли да можеш да го направиш и за Шърман

                    Имаш ли някъде линк или възможност да копираш това което пиша в Танкомастер за Т-34 Екранираните

                    Comment


                      #25
                      Преписа onwar.цом, можеше просто да дадеш линк, а когато изискваш от някого да приведе източнци и/или да посочи формула бъди така добър ти да прави същото, в смисъл че чакам формулата за смятане ефективната дебелина на наклонените бронелистове.
                      Иначе за "екранираните", не съм го срещал в нета, и няма да си играя да сканирам, последният път (за Бт-тата) когато го правех пак в отговор на "посочете източник" не забелязах да е имало някакъв ефект а замо си губих времето.

                      Comment


                        #26
                        Gaden Gogi написа
                        Преписа onwar.цом, можеше просто да дадеш линк, а когато изискваш от някого да приведе източнци и/или да посочи формула бъди така добър ти да прави същото, в смисъл че чакам формулата за смятане ефективната дебелина на наклонените бронелистове.

                        Gaden Gogi написа
                        ... би ли бил така добър първо ти да ни обясниш твоята за смятане еквивалентът на наклонен лист.

                        RAMMSTEIN написа
                        ... (45мм/cos60*=45mm/0.5=90mm/0*)
                        ( колко пъти да го цитирам , ако си забелязъл нещо което не е вярно , кажи , смятам , че това е формулата )
                        (ако ще пишеш нещо за Шърамн даваи или направо си трии темата )

                        Comment


                          #27
                          "First, its utter mechanical reliability. Our one same vehicle carried us from the bocage through the chase to the River Seine, the battle for Le Havre, then by tank transporter through northern France and Belgium to the south of Holland. Defending the corridor Nijmegen-Eindhoven during Operation MARKET GARDEN, clearing the Noord Brabant, then the long cold winter journey to the Ardennes and the Battle of the Bulge. It says much for the expertise of our American friends that during the many battles and actions, plus the wear and tear of that long journey, I can only recall one breakdown, when the rubber stripped off a couple of bogie wheels. It never let us down during the fighting and apart from the laborious task of replenishing with ammunition and fuel, the usual checks were all that it required. The turret power traverse often gave us the edge over the hand operated German types and, of course, being an American tank, it possessed an excellent toolkit". (из "The M4 Sherman" George Forty).
                          интересно писание за Шерман

                          Comment


                            #28
                            само дето на немските танкове купола не се върти на ръка. поне при тигъра и кралския тигър е 100% механично, мисля че и при дугите е същото.
                            allah e velik :nworthy: :nworthy:

                            Comment


                              #29
                              само дето на немските танкове купола не се върти на ръка. поне при тигъра и кралския тигър е 100% механично, мисля че и при дугите е същото.
                              Това е до един момент. При последните модели на Pz IV (сега се сещам за него, а и това е най-масовата машина) куполът се върти ръчно.

                              Comment


                                #30
                                Pz IV J, най-последният модел, няма хидравлика за куполата и това позволява 50% увеличаване на хода с едно зареждане - от 200 на 300км.

                                Най-масовият модел е H и той има хидравлика.
                                albireo написа
                                ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                                Comment

                                Working...
                                X