Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Panzerkampfwagen “Maus”

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Panzerkampfwagen “Maus”

    Panzerkampfwagen “Maus” (Porsche 205)


    Тази статия си я открих сред нещата и реших че на някой може да му е интересно да я изчете... И чертежи имам но не мога да ги сложа.

    Единственият в света реализиран от метал свръхтежък танк. Разработен под ръководството на професор Фердинанд Порше. През 1943-1945 година в завода Alkett са сглобени 2 машини, и още 9 се намират в различни стадий на подготовка.

    История.

    Проектирането на сверхтежкият танк започва след конференция, посветена на въоръжаването на танковите войски, състояла се на 8 1942 год. в Берлин с участието на Адолф Хитлер, А.Шпеер и Фердинанд Порше. Някой от тях тримата еисказал желание да се проектира огромен танк, въоръжен с 12,8-см или даже 15-см оръдие. Как точно е станало не се знае, но сега този факт се разглежда като лична инициатива на фюрера. Против отвлечения сил на реализацию подобных замыслов категорически выступили руководители панцерваффе и немецкого танкостроения Г.Гудериан, С. фон Гайдекампф (председатель комиссии по усовершенствованию танков) и Г.Книпкамп. В В результате официальный заказ на соответствующие проектные работы оформлен не был. Вскоре об этой истории забыли. Только не сам Порше. Являясь председателем танковой комиссии (Panzerkommission), а также пользуясь расположением Гитлера, ему удалось все-таки договориться с заинтересованными лицами о строительстве своей машины. Фирма “Крупп” бралась изготовить корпус, “Даймлер-Бенц” - двигатель, а “Алькетт” - провести общую сборку. Порше планировал установить на танк дизель воздушного охлаждения собственной конструкции, который к тому времени еще не успели изготовить. Ситуацию разрядил А.Шпеер, уговоривший конструктора остановиться на дизельном двигателе МВ509 (на самом деле на первом образце был установлен бензиновый двигатель DB-603А2, а на втором - дизель МВ517). 1 августа 1943 года приступили к сборке прототипа (код “Порше 205”). Предприятиями смежниками по основным узлам машины были определены: Krupp - корпус и башня, Daimler-Benz - двигатель, Siemens - агрегаты электротрансмиссии, Skoda - ходовая часть. Поставка башни и вооружения откладывалась из-за интенсивных англо-американских бомбардировок заводов Круппа. Тем не менее испытание шасси с равноценным грузом-балластом вместо башни все же было проведено 24 декабря 1943 года во дворе завода. С 10 января 1944 года испытания продолжились уже на полигоне при штаб-квартире фирмы Porsche в Штутгарте. С 9 июля, после установки башни с вооружением, начался новый этап испытаний, с 3 октября - на Куммерсдорфском полигоне. Сборку второго прототипа закончили 10 марта 1944 года и доставили его на полигон сразу, без заводских испытаний. Отдельные узлы, например, заготовки башни и ходовой части, были изготовлены еще для девяти машин.

    Оба первых прототипа были взорваны в Куммерсдорфе (Kummersdorf) при подходе частей Красной Армии в апреле 1945 года. По указанию командующего бронетанковыми и механизированными войсками Красной Армии Я.Н.Федоренко из двух разрушенных образцов танка собрали один (но без соответствующей “начинки”) и отправили в СССР на НИБТПолигон, куда он был доставлен 4 мая 1946 года. Сейчас этот танк экспонируется в Музее бронетанковой техники в Кубинке (под Москвой).
    В этом сверхтяжелом танке поражает невиданная в то время толщина брони: 200-240 мм в лобовых частях корпуса и башни. Вооружение включало две пушки: 12,8-см и 7,5-см. Ф.Порше и здесь не отказался от полюбившейся ему электромеханической трансмиссии. Динамо-машина работала на два тяговых электромотора - по одному на каждую гусеницу. Прорабатывался даже вопрос преодоления танком водных преград по дну. В этом случае электроэнергия по кабелю должна была передаваться от стоящей на берегу машины. Конструктору очень хотелось применить свою оригинальную подвеску с продольными торсионами высокой динамической эффективности. Но изготовить ее оказалось не по силам даже ведущим фирмам, и пришлось довольствоваться пружинной подвеской завода “Шкода”. Ходовая часть включала по 12 (на борт) сблокированных попарно двойных катков и ведущее колесо заднего расположения. Впрочем, когда стали отчетливо проявляться реальные черты будущего гиганта, появилось официальное задание на разработку конкурентоспособного варианта. Его получила фирма “Хеншель” под обозначением Е100. 140-тонного монстра должен был передвигать двигатель мощностью 800 л.с. со скоростью 40 км в час. Вооружение - 15-см и 7,5-см пушки при том же бронировании, что и у “Мауса”. Конец разработкам этой машины положил сам Гитлер. Ни “Маус”, ни Е100 всерьез никогда не рассматривались как штатное вооружение панцерваффе. Им в лучшем случае отводилась роль подвижных бронированных крепостей в промежутках между опорными пунктами пехоты. Потому-то их скорости не придавалось значения. В Германии считалось, что танки-гиганты являются испытательными стендами для отработки конструктивных решений будущих машин.

    Тактико-технические характеристики танка “Maus”.

    Бойна маса: 188 тона.
    Екипаж: 5 човека.
    Габаритни размери: дължина - 10085 мм, ширина - 3710 мм, височина - 3630 мм, клиренс - 500 мм.
    Въоръжение: 1 оръдие KwK 44 калибър 128 мм, 1 оръдие калибър 75 мм L/36, 1 картечница MG42 калибър 7,92 мм.
    Боекомплект: 32 изстрела с калибър 128 мм, 200 изстрела с калибър 75 мм, 1000 патрона с калибър 7,92 мм.
    Прибори за прицелване: перескопичен прицел с спаренной установка.
    Бронева защита: лоб на корпуса - 200 мм, борд - 105...185 мм, корма - 160 мм, крыша и днище - 105,5 мм, башня - 65...240мм.
    Двигател: Daimler-Benz DB-603А2, 12-цилиндров, бензинов с непосредственно впръскване и електрическо запалване, ^-образный (перевернутый), четырехтактный, жидкостного охлаждения; мощност - 1750 к.с. (1288 кВт) при 2700 об. в мин.; работен обем - 44500 куб.см.
    Трансмисия: електромеханична - два главни генератора, два тягови электродвигателя, два механически агрегата-гитары с бортовыми спирачки, две бортовые передачи.
    Ходова част: 24 опорни катка с вътрешни амортисьори, сблокированных попарно в 12 тележек, объединенных в 6 блоков, 12 поддерживающих катков, ведущее колесо заднегорасположения со съемными зубчатыми венцами (зацепление цевочное), направляващо колело; подвеска балансирная с вертикальными цилиндрическими спиральными пружинами и резиновыми подушками; във всяка гусенице 112 траков шириной 1100 мм, шаг трака - 160 мм.
    Максимальная скорость: 20 км в час.
    Запас хода: 186 км.
    Преодолеваемые препятствия: угол подъема, град. - 45, глубина брода - 1,7 м.
    Средства связи: радиостанция FuG5.

    Источники: “Encyclopedia of german tanks of world war two”. “Arms and Armour”, London, 1993; “Бронетанковая техника”, “Гончаръ”, Polygon, Москва, 1994; Шмелев И.П. “Бронетанковая техника Третьего Рейха”, издательство “Арсенал-Пресс”, Москва, 1996; “Бронетанковая техника Германии. 1939-1945”, приложение к журналу “Моделист-конструктор” - “Бронеколлекция”, 1997, № 5.

    #2
    Ей тоя пуст руски - все пак с леки затруднения го прочетох, аз само като съм му гледал снимките на това чудовище съм се шашкал

    Comment


      #3
      Ако имаш някакви може ли да ги сложиш?

      Comment


        #4
        това намерих, може би някой друг ще открие и по-големи снимки ?
        Attached Files

        Comment


          #5
          От какво е пострадал тоя на втората снимка? От някоя МЛ-20 или БС-3 ли ? Да не са се пробвали да го пращат в бой?
          Can't talk! Got to Shoot!

          Comment


            #6
            Не, доколкото знам тези машини никога не са влизали в бой. Мисля че едната сглобена от руснаците е била изпитвана на полигонни стрелби - предполагам, че с основните им тежки противотанкови калибри - модифицирано 122 мм А-19 и 100 мм БС-3 (152 мм МЛ-20 не е кой знае какво като балистика на фона на тези двете, особено на второто).

            Comment


              #7
              gollum написа
              Не, доколкото знам тези машини никога не са влизали в бой. Мисля че едната сглобена от руснаците е била изпитвана на полигонни стрелби - предполагам, че с основните им тежки противотанкови калибри - модифицирано 122 мм А-19 и 100 мм БС-3 (152 мм МЛ-20 не е кой знае какво като балистика на фона на тези двете, особено на второто).
              Чудно ми беше щото пейзажа на снимката малко ми прилича на бой в градски условия
              Can't talk! Got to Shoot!

              Comment


                #8
                Така е, но никога не съм срещал споменавания за повече от тези два екземпляра, още по-малко за сражение с тяхно участие. Инак наистина леко прилича, но пък като цяло много малко от фона се вижда, а си нямам никаква идея как е изглеждал въпросния полигон . Кой знае, наистина, може пък и да е имало някаква схватка? Макар че пък това да се е съчетало и с човек с фотоапарат, който да снима след това... не знам.

                Comment


                  #9
                  Има по-скоро легенда, че бил защитавал самия завод, в който се намирал, според мен е нямало нищо подобно.

                  Thunderchief написа
                  От какво е пострадал тоя на втората снимка? От някоя МЛ-20 или БС-3 ли ? Да не са се пробвали да го пращат в бой?
                  Взривен е от немците разбира се.
                  albireo написа
                  ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                  Comment


                    #10
                    Imperial написа
                    Има по-скоро легенда, че бил защитавал самия завод, в който се намирал, според мен е нямало нищо подобно.


                    Взривен е от немците разбира се.
                    Не знам, просто питам. А кулата е останала странно цяла ако някой го е взривявал изотвътре. Май Голум е най-прав че по-скоро са го обстрелвали на някой полигон, при по-внимателно вглеждане на снимката се вижда, че някъде отзад май има автомобил, при това изглежда непокътнат.
                    Can't talk! Got to Shoot!

                    Comment


                      #11
                      Е, какво очакваш от такава масивна конструкция, да се разлети ли Че само тя тежи колкото цял Тигър
                      albireo написа
                      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

                      Comment


                        #12
                        Imperial написа
                        Е, какво очакваш от такава масивна конструкция, да се разлети ли Че само тя тежи колкото цял Тигър
                        Е така е но все пак е направена да устоява на въздействия различни от подривни патрони бутнати някъде в танка. Не отричам че изглежда страховито де.
                        П.С. малко офтопик но руснака писал статията не е много прав в един от експанжъните на Блитцкриг Мауса си е щатно оръжие на Панцервафе. Спомням си че бях подхванал атака на съюзническите позиции с поне 4 такива осен пантерите и тигрите. А американците пък се вардеха с онова чудо с двойни вериги Т-28
                        Can't talk! Got to Shoot!

                        Comment


                          #13
                          Трансмисията пише че е електрическа. Какво тогава е онова на разрезът дето се пада точно под купола?

                          Comment


                            #14
                            Една картинка
                            Attached Files
                            Dulce et decorum est pro patria mori

                            ОТТУКА ЗАПОЧВА РОДИНАТА -
                            СЪС ГРОБ НА НЕЗНАЕН ЮНАК,
                            НАД КОЙТО СМЪРТТА Е ПРЕМИНАЛА,
                            СМЪРТТА НЕ И ВРАЖИЯ КРАК.

                            Comment


                              #15
                              Imperial ме е изпреварил - екземплярът на снимката наистина е взривен от немците, но ако не се лъжа през 50-те руснаците правят изпитания с някакъв Maus на полигона Кубинка поправете ме, ако греша

                              Comment

                              Working...
                              X