Съобщение

Collapse
No announcement yet.

ВСВ, бронетанковите войски, зад завесата

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    ВСВ, бронетанковите войски, зад завесата

    В много теми вече сме дискутирали предимствата и недостатъците на разните видове танкове от периоде. Също в доста концепциите които са допринесли за техните характеристики. Но аз поне нямам спомен да се разглеждали "черноработниците" в едно танково съединения, всички онези съединения и машините и въоръжението им, които способстват едно танково съединение да се превърне от къпчина желязо с фиктивна ценност (РКК в началото на войната) в ефективно мобилно съединение.
    Иде реч за всякаквите инженерно машини за бойното поле-мостопоставачи, минни тралове, специализирани инженерни танкове,
    и тези ангажирани в тила - танкови транспортьори, ремонтниработилници.
    В темата може да разгледам еи ремонто пригодноста на различните типове машини.
    Признавам си че темата е инспириран до някъде от моделистките ми интереси-на скоро излезна впродажба Фамо с танков трейлер, като и Драгон Вагон.
    Но основно от това че тъкмо довършвам книгат ана Хъникът за Шерманите, където повече от половината е посветена за специализираните машини на негова база.

    #2
    Ето една снимка на ремонт на немски танк Т- ²²² на фронта. Вижда се екипажа, който обтяга свързаната верига.
    Чувал съм, че ремонтите на фронтовата линия и в непосредствена близост на германците са били много бързи и качествени. Особенно в първата фаза на войната с руснаците. То е обяснимо, защото повредените и ударените машини са оставали в тила и спокойно е можело да се извлекат до фронтовите работилници. Имам някъде една снимка на купол на Тигър, който се монтира на шасито, именно в такава фронтова работилница. А ето намерих я!
    Имаше данни, мисля на Мюлер-Хилдебрант, пък и другаде, че при първата фаза на войната - някъде до септември 1941 г., танковите съединения към отделните групи армии, в отделни дни разполагат с боеспособни единици до 20-30%. И на другия ден насъплението продължава и темпа му се поддържа. Голяма част от авариите на повредените машини се ремонтират и отстраняват от самите екипажи. В следващите години, загубите на танкови екипажи, отстъпателните действия на войските и др. фактори, силно затрудняват ремонта и възстановяването на загубите.
    При руснаците също има интересни моменти. Тяхната организация и натрупат опит се повишава многократно. Чел съм някъде, че през 1943-4 г. танков двигател вече се сменя на фронта за няколко часа, а екипажите могат да подменят веригите дори в бойна обстановка. Скъсвания на веригите и ремонт се правят на място от всички екипажи и е едно от първите умения, които те трябва да усвоят при обучението си.

    :fahr39:
    Last edited by танкиста от Харков; 19-10-2007, 11:58.
    От както е изобретен барута, ангелите не участват в сраженията на хората!

    Comment

    Working...
    X