Съобщение

Collapse
No announcement yet.

RQ: какво е това?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    RQ: какво е това?


    Нямам познания от военна техника и за първи път виждам такова камикадзе
    Дайте малко infо за това "изобретение"
    Много съжелявам,ако е забранено пускането на link от vbox7.com

    #2
    Това е немска бомба с радиоуправление от ВСВ. Наистина са съществували, но не съм чел да са имали някакво реално приложение.
    This is my signature. There are many like it but this one is mine.

    Comment


      #3
      Я, не може да бъде - радиоуправляема танкета през ВСВ - не бях чувал за такова нещо а и ми звучи направо невероятно. Но си е факт - по високият войник в тъмна униформа държи в ръцете си управляващият пулт. Преди това, когато да го пуснат в движение същият май "свали" предпазителя от взривното устройство. Ега ти немеца! Бях удивен от страхотната радиотехника в радиовръзките, но изобщо не съм предполагал такава разработка. :argh: :tup:
      "...7. Пациентите във форумите трябва да се съобразяват с условието, че тук не е място за интелектуални изяви от типа на философски монолози, това е лечебно заведение." - Правила за форуми

      Comment


        #4
        По-точно е нещо като супхопътно "торпедо", но мисля че гершиш, Амазон и не е било с радиоуправление, а управлението се е осъществявало по кабел. Съдържа няколкостотин килограма взризвно вещество и основното му предназначение е било срещу дълговременни отбранителни съоръжения.

        Comment


          #5
          Сега се вгледах - май Gollum е прав - при първоначалното задвижване войникът прави маневра така че да застане зад танкетата, като че ли да не се оплита кабела. А в началото май действието е свързване на кабела към управлението. Само че на края не го видях да избира удобна позиция, така че да е прав кабела - по скоро се получи начупено движение, няма как кабела да не се е отрил в дърветата пред позицията. (Извинете за това непрекъснато - кабела та кабела. Е жицата де! :1087: )

          Между другото, сложността на електронното управление никак не намалява когато е по кабел - бих казал дори че създава доста усложнения - все пак колко команди са необхо0дими за управление на двуверижен транспортьор - лява верига-ход, дясна верига - ход, двете-ход, детонатор - 4 активни команди и едно неутрално положение(пълен стоп) Скоростта явно не се регулираше, значи се управлява движение само по двете верижни задвижки. При това положение в кабел са необходими поне три жила ( по двоичната система това са 8 комбинации от сигнали. При радиоуправление разделението по честоти (командни канали) дава неограничена свобода на броя на командите за управление, макар че това не е сериозен аргумент.Отвлякох се - извинете.
          Last edited by НВС; 31-05-2007, 14:26. Причина: Автоматично сливане на двойно мнение
          "...7. Пациентите във форумите трябва да се съобразяват с условието, че тук не е място за интелектуални изяви от типа на философски монолози, това е лечебно заведение." - Правила за форуми

          Comment


            #6
            Да Голъм, май си прав, стори ми се че дори видях кабела, когато войника се изправи след махането на предпазителя. Иначе спокойно "торпедото" би могло и да е с радиоуправление. Технологията са си я имали немците. Fritz X - противокорабната им ракета е била с радиоуправление. Поне според викепедията, първата немска радиоуправляема бомба е тествана септември 1940 г. Според същата статия, от 1943 г. нататък англичаните слагат на есминците си мерки за РЕБ
            Ето и линк към статията:
            За бомбата
            This is my signature. There are many like it but this one is mine.

            Comment


              #7
              Не е радиоуправляемо,а се управлява по кабел,който е увит във една гъвкава пружина същата като тази на старите най-прости улични телефони към слушалката.
              Миналата година даваха филмче за това нещо-и пулта за управление показваха.
              Та "нещото" се казва Sdkfz302 или Голиат по името на знаете кой библейски герой.
              Произведено е във сравнително малко бройки-7564 броя.
              И започва да се използва от началото на 42ра въпреки че разработката му е от 1940.
              Съдържа не повече от 100кг експлозив.
              Първите са били със електромотори.Впоследствие са произвеждани със ДВГ.
              На вид изглежда така-

              Руското се казва "Телетанк" и за разлика от немското е било радиоуправляемо.За първи път се ползва още в Зимната Война.
              Руското е направено на шасито на T-18, T-26, T-38, БТ-5 или БТ-7 .Значително по-едро е и носи до 700кг експлозиви,огнехвъргачка или картечница.
              Ей тва е ТТ-26 -

              Comment


                #8
                Ако не се лъжа това е SdKfz. 302/Goliath.
                60 кг експлозив,командва се точно по кабел,и по-точно с трижилен.Двигателя първоначално е електрически,а на следващата(SdKfz. 303) версия е бензинов.Около 7600 са произведени.Като цяло оръжие с малка полза.Бавен(6км/ч),с слабо брониране,лоша проходимост и малка надеждност
                .
                Borgward B IV е вече с далеч по-голям заряд-500кг.Използва се PzKpfw. I Ausf. B за преработката.Той вече е наистина радио управляем.До позицията от която се задейства се управлява от водител вътре в машината.След това се спускат бронираните капаци(8мм),които защитават радио оборудването.Когато стигне позицията,експлозива се задейства,като му се дава определена закъснение,"разтоварва" се до целта и машината се отдалечава.

                Последен се появява Springer,който не е особенно интересен.330 кг експлозив,50 броя,може да се командва както по кабел,така и чрез радио.


                EDIT:леко се забавих с бутона "прати" и Bojilov е казал повечето.

                Comment


                  #9
                  Ей,да сте живи и здрави много важна информация ми дадохте

                  Comment


                    #10
                    Такива машинки са се използвали на практика май само при Анцио и то без съществен успех. Американците пленяват известно количество - имаше подобна загадка из форума навремето. Мисля че руската версия (задвижвана чрез куче) е била далеч по-ефективна, най-малкото като психологично оръжие.
                    "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                    "But I know none, and therefore am no beast."

                    (Richard III - William Shakespeare)

                    Comment


                      #11
                      Dinain написа
                      Такива машинки са се използвали на практика май само при Анцио и то без съществен успех. .
                      не е точно така-ползвани са на доста места като цяло Голиатите от пролетта на 1942 до края на войната-сигурен съм че са употребявани на 100% при настъплението към Сталинград,по време на възстанието във Варшава,в първите дни на десанта в Нормандия...и къде ли още не...
                      А резултатите наистина са мизерни..

                      Comment


                        #12
                        Да, така се оказа. Ставало е дума за голиатите при Анцио и после Нормандия...
                        The German "Goliath" (Sd.Kfz. 3 02/303a/303b) wire-controlled light demolition carrier was the first remotely controlled engineer vehicle of its kind. It was used as a mobile, armored explosive platform for pillbox, obstacle, and stronghold destruction. Resembling a squat mini-tank, the Goliath was one meter long, propelled by two automobile starter motors or a 2-cylinder gasoline engine, and held an 85-kg TNT "bunker-buster" charge. An operator controlled and detonated this device through a 400-meter electric cable, which spooled from the rear of a "mother" vehicle or trailer. The Allies first encountered this "secret" weapon at Anzio in early 1944 (and later on the Normandy beaches). Tactically speaking, the midget tank was a failure. At Anzio, most of them bogged down in the sand and were easily picked off by American artillery or dragged away without them detonating.
                        А тук има и подробна информация за него:


                        Ето я и прочутата снимка:
                        "No beast so fierce but knows some touch of pity."
                        "But I know none, and therefore am no beast."

                        (Richard III - William Shakespeare)

                        Comment


                          #13
                          Pehoo каза: "Ако не се лъжа това е SdKfz. 302/Goliath.
                          60 кг експлозив,командва се точно по кабел,и по-точно с трижилен."
                          ........ :sm100: Перефразирам тате - "Моа и да не знам, ама така е!"
                          "...7. Пациентите във форумите трябва да се съобразяват с условието, че тук не е място за интелектуални изяви от типа на философски монолози, това е лечебно заведение." - Правила за форуми

                          Comment


                            #14
                            Управлението действително е ставало по тънки стоманени проводници навити на макара (като бобинаж) и при движението, тези проводници, са се размотавали зад машината. Същата работа като сегашните противотанкови управляеми ракети.
                            Съвсем не е било нужно да се ползват три проводника, с два прекрасно става. Даже ако е използван входен усилвател, е могло и с един проводник да минат - това незнам... Като се използват два проводника, единия играе роля на нула, а другия е активен. Командите се подават от пулта за управление чрез генериране на нискочестотно модулирани импулси, а в приемника на "бомбата" е имало изградена система от филтри, които селектират сигналите, включват съответните релета и т.н. Тази система е толкова проста, че може да се направи и от радиолюбител.
                            Ако е бил използван лампов входен усилвател в приемника, е могло да се мине и с един проводник (за нула играе роля земята).
                            Last edited by ; 31-05-2007, 19:56.

                            Comment


                              #15
                              Сега проверих; имало е и по-късен вариянт с радиоуправление.

                              Comment

                              Working...
                              X