Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Задачка закачка

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    #16
    Е, и в нет-а се намира инфо за тая машинка, но малко и трудно.
    Инак по нейно отношение бих казал, че защитата й наистина е прилична, но не е чак на нивото на танковете, все пак (ако правилно си спомням беше нещо от рода на ~40 мм). Проходимостта му според данните, които съм виждал е добра (тъй като е верижно е по-добра от тази на фаворититет ми), но има един друг проблем - цената. Предполагам, че тъй като е базирано на шаси на танк тя ще е по-височка от тази на сащианските скаути и немските ханомагове (при това, достатъчно по-висока). ТОва, че може да носи до две отделения не е непременно плюс, даже би могло да бъде и недостатък - при поразяване загубите ще са по-големи. Мисля че оптималният вариант е един БТР - едно отделение (руснаците също правят експерименти в това отношение след войната и имат БТР-и, които побират по две, че и по три отделения (или едно много голямо отделение), но в крайна сметка се отказват от идеята). Отделно, тази машинка е и малко по-стаблина като габарити, което също не е голям плюс.

    Comment


      #17
      40мм челно? че тва си е повече от на лек танк....
      albireo написа
      ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

      Comment


        #18
        Imperial Friedrich написа
        ха!
        ограниченията са изцяло от финансово естество, а ти гарантирам, че библиотеката ми за германска техника надминава твоята за съюзническа значително ама аз се занимавам по-сериозно, а не просто едно от тук едно от там
        Ти не знаеш нищо за моята библиотека

        Comment


          #19
          Айде нека уточня, машините са преработвани от вече построени танкове, респективно защитата, проходимостта и габаритите са били същите, относно цената: това не е фактор защото са се използували машини с повреди във въоръжението, даже може да се каже че е доста икономично. Относно капацитета: предплагам че говориш (голум) за БТР-50.

          Comment


            #20
            айде айде
            трябва да отивам да спя малко, че ще почна съвсем глупости да пиша, а имам изпити след няколко часа, а не ми се учи и тн и тн
            albireo написа
            ...в този форум... основно е пълно с теоретици, прогнили интелигенти и просто кръчмаро-кибици...

            Comment


              #21
              за модификацията на тази машинка ли става на въпрос или http://www.wwiivehicles.com/html/canada/ram.html

              в Achtung Panzer! имаше едно шаси прототип с 88Flack което много прилича на МТ-ЛБ това сигурно би било наи-доброто решение за верижен БТР.

              Comment


                #22
                да точно за това:

                Comment


                  #23
                  бях забравил че се прави и на базата на Рам, много са интересни тези използувани в Бирма, там са основно Стюард Кенгуру, имат специална рамка с мрежа над бойното отделение за предпазване от метнати гранати, прилича на кафез за птички, може някой ден да се напна и да си напоравя модел на такова нещо, и без това ми се мота един излишен корпус от ранен шерма със заварен корпус.

                  Comment


                    #24
                    Да, за това става въпрос.
                    Инак Гоги не съм съвсем съгласен, че стойността е без значение - значението и напротив е решаващо за съдбата на БТР-ите през ВСВ (както и в предходния период). В конкретният случай това е преработка на вече посторени машини, но реалните й мащаби не могат да са кой знае колко големи и в никакъв случай не биха покрили нуждите от БТР-и на армия като Британската (какво остава за Вермахта или армията на САЩ).
                    Според мен, решаващ е именно този въпрос. Защото тогавашните технологии позволяват създаването на приличен и на практика, същински БТР (макар че самата доктрина се развива сравнително късно), но проблемът е в стойността на подобна машина, която ще надхвърля цената на лек танк и ще се доближава до тази на линеен танк или САУ. Което веднага поставя избор между моторизирана пехота и танкове, избор, чийто изход е предрешен. Именно затова страните, които искат да имат масова мотопехота се насочват към ерзац-вариантите - влекач, покрит с лека и евтина броня, на които се създават условия за лесно закачане (или откачане и използване в спешен строй) на основните тежки пехотни оръжия (което създава множеството модификации). Подобни машини освен, че са сравнително евтини са и отработени в технологично отношение. Именно затова масовите БТР-и през ВСВ се колебаят от евтините "уинверсали" на британците (и съответният им еквивалент във френските механизирани дивизии) - машини със прилична мобилност и слаба защита, които могат да служат за платформа за отдельонната картечница, до значително по-скъпите, мощни и прилично защитени "ханомаг" и "скаути". Естествено, нито една от тези машини не е реален БТР.
                    Инак сравнително бързо се установява, че истинският БТР, който ще позволи на мотопехотата да стане реална мотопехота би трябвало да е защитен фронтално от основните тежки пехотни оръжия и леки противотанкови средства (за да има същата тактическа мобилност като танковете, които ще съпровожда), да бъде верижен с висока проходимост (която да съответства на проходимостта на линейните танкове) и да побира едно мотопехотно отделение + необходимия му товар и въоръжение (най-вече тежко). В допълнение, трябва мотопехотното отделение да е способно да води бой от машината си без да се спешава. Всичко това автоматично означава изборът на танково шаси с облекчено брониране, но също така и съответната цена .
                    Що се отнася до МТ-ЛБ-то, за мен то също е много далеч от идеала за БТР, дори е твърде далеч.

                    Comment


                      #25
                      Между другото, подобни "кафези" са пазели и от осколки (поне донякъде). На немските леки четириколесни бронирани автомобили 222 има подобни.

                      Comment


                        #26
                        Aa тези кафези са съвсем други, на немските машини са с доста по-гъста мрежа, докато тези на снимката изглеждаха доста рехави, и се приближаваха до гъстотата на оградна мрежа.
                        МТ ЛБ не е БТР, това е влекач.

                        Comment


                          #27
                          Машините не са масови но могат да се набавят в порядъчно количество като се използуват острели шасита, а по време на войната те стареят доста бързо. Това имах предви когато казах за цената, просто те не се строят на ново а се използуват наличните но непотребни машини.

                          Comment


                            #28
                            Да, знам, че е влекач - именно това имах предвид .
                            А за остарелите шасита - да, това е и проблемът - подобно мярка е ерзац, временно решение на проблема (още повече, че подобни шасита ще имат и по-малък експлоатационен ресурс, което също не е никак хубаво). Подобни БТР-и не се отличават принципно от немското и сащианско решение (дори са малко по-лоши откъм възможност за реализация). Немците вероятно биха тръгнали по същия път, ако не използваха остарелите шасита за да правят многобройни вариаци по темата самоходна артилерийска установка . Но дори и да бяха тръгнали по този път - това не решава проблема, защото са нужни твърде много БТР-и и при това - от един тип (в противен случай проблемите с техническото обслужване и запчастите стават прекалено неприятни, което влече и отслабване на цялото съединение). Интересно е, че в СССР така и не правят никакъв жизнесопособен БТР през войната, въпреки че нямат нищо против да ползват мотопехота, а вариантът с танковия десант (използван впрочем от всички в един или друг момент) е твърде несъвършен.

                            Comment


                              #29
                              Такива машини могат да се използуват в специални щурмови групи. освен това предвид че специално кенгурата са на унифицирана М3/М7М4/Рам база с тях няма проблеми по отношение на ремонтопригодността.

                              Comment


                                #30
                                Т.е., подобни машини ще са специализирани БТР-и в най-добрия случай, което естествено не решава проблема (защото трябват голямо количество линейни БТР-и за оборудване на мотопехотата (а не само на малки групи от нея), а само за една танкова дивизия ще са необходими минимум 280-300 машини (а за мотопехотна - към 400), което означава, че за една година бой само на Вермахта, да речем, ще му трябват около 12-13 000 машини за оборудване на мобилните съединения и поне още 1 000 за попълване на загубите (ако не и повече)). Това ясно показва, че с подобни мерки проблемът не може да бъде решен - в най-добрия случай могат да бъдат осигурени специализирани машини за локално тактическо използване (но и ефектът от прилагането им ще се ограничи с местното значение на боевете ).
                                А когато ти написах за ремонтопригодността, имах предвид ако някоя друга държава (или дори и самите канадци/британци/сащианци) се опита по този начин да реши проблема си. Защото тогава ще е необходимо да се използват всички стари типове танкове (което пак няма да е достатъчно), което неизменно ще донесе проблема с множеството разнообразни шасита . Предтавям си какво би било в Германия да речем (впрочем, дори не е нужно много да си напрягам въображението - достатъчно е да погледна положението със самоходната артилерия).

                                Comment

                                Working...
                                X