Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременно ПВО

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts



    Какво е шасито? Прилича малко на горния БАЗ, но има разлики.

    Comment


      Кухулин написа Виж мнение
      Достоверността на тези данни може да се установи много лесно. Смяташ каква потенциална енергия има ракетата на дадена височина, смяташ каква кинетична енергия има при дадена скорост, събираш двата резултата и ги постваш тук.
      Извинявай за късния отговор.
      Аз за момента намерих единствено два източника посочващи две различни стойности за параметрите на този двигател. В единия източник се цитира 7 секунди работа на двигателя при 2 секунди стартов режим. Във втория източник се цитира 10 секунди стартов режим и 20 секунди поддържащ. Във втория източник има данни и за самата тяга, но е на друг компютър и в момента не мога да я цитирам. Ако разгледаме хипотезата за въздушен пуск на малка височина, то там имаме терминална скорост на ракетата от 1.5М. В стартов режим със добавена началната скорост на носителя, скоростта обаче ще е доста над тази. Но каква ще е средната скорост? Ако за някакви много груби оценки приемем 2М средна скорост при въздушен пуск, това означава че в първия вариант двигателя на ракетата ще работи в продължение на около 4.5 километра, а във втория на около 20 километра. Очевидно първата стойност е прекалено малка при всички възможни условия на пуск. При втората стойност грубо двигателя работи около 20 километра. При делта V 1.5М, това означава около 15 километра дистанция на пуска. До колкото ми е известно дистанцията на пуска на малка височина в догонване превишава с малко 10 километра. Което означава, че втората стойност от своя страна е прекалено голяма. Но предвид грубостта на оценките, е напълно възможно да приемем, че тази стойност е близка до реалната. За съжаление всичко това отново не отговаря на въпроса, има ли ракетата енергия да лети по стратосферна траектория или няма, при наземен пуск. Но ако приемем, че втората стойност е 100% вярна, и ракетата има 10 секунди да натрупа енергия, и ако приемем отново много грубо, че първите три километра се движи в плътните слоеве с 2М, а след това се движи в разредените с 3М, това означава грубо, че етапа на набиране на енергия ще е в продължение на 8500 метра. Това не може да е изцяло вертикална траектория. Разпределението по скорости също е на светлинни години от това правоъгълно разпределение което съм показал по-горе, така че оценката със сигурност е погрешна. Но би трябвало да се приближава до реалната. Така че нека приемем, че ракетата може да набира енергия около 10 километра. Което означава да кажем 8-9000 метра максимална височина на траекторията, след което да следва частта със снижение. И ако за този участък на полета приемем, че терминалната скорост е 3М, то следват още 20 километра без загуба на скорост. Това което ми липсва като информация е дали на 8-9000 метра въздуха е достатъчно разреден, за да се достигнат въпросните скорости. Но грубо казано от тези сметки излиза, че ракетата разполага с енергия да извършва маневри около 25 километра, което си написал и ти по-горе, с тази разлика, че от актуализацията излиза, че това е дистанцията до която все още двигателя работи и ракетата може активно да маневрира, без големи загуби на енергия.

      Comment


        Angelmr написа Виж мнение
        Във втория източник се цитира 10 секунди стартов режим и 20 секунди поддържащ.
        Това е пълен абсурд от енергетична гледна точка. Нещо такова МОЖЕ БИ ще видим при MBDA Meteor, но за AIM-120 всякакви стойности над 10 секунди обща работа трябва да се считат за крайно съмнителни.

        Angelmr написа Виж мнение
        Ако разгледаме хипотезата за въздушен пуск на малка височина, то там имаме терминална скорост на ракетата от 1.5М.
        Под "терминална скорост" обикновено се разбира скоростта в крайния участък от траекторията. Едва ли може да се фиксира толкова точно. Освен това често се изпуска факта, че скоростта на звука е различна на различни височини (над 10% е разликата). Съответно и стойността в М е различна.

        Angelmr написа Виж мнение
        За съжаление всичко това отново не отговаря на въпроса, има ли ракетата енергия да лети по стратосферна траектория или няма, при наземен пуск.
        Именно, този подход е твърде сложен за целта и изисква твърде точни данни, с каквито не разполагаме. Аз затова предложих друг подход, за който данните са горе-долу ясни и могат донякъде да се компенсират с интуиция. В помощ ни идва Закона за запазване на енергията

        По различни данни AIM-120 има маса между 150 и 160 кг.
        Различни са и данните за масата на горивото - между 50 и 60 кг.
        Специфичния импулс варира от 245 до 260 секунди според източниците.

        Нека сметнем енергетичния потенциал на ракетата в края на активния участък. Заместваме долните и горните стойности в уравнението на Циолковски:

        Ниски стойности: 150 кг / 50 кг / 245 сек
        => V = 9.81 * 245 * ln (150 / 150 - 50)) = 975 м/с
        При скорост 975 м/с кинетичната енергия на ракетата е 0.5 * 100 * 975^2 = 48 мегаджаула.

        Високи стойности: 160 кг / 60 кг / 260 сек
        => V = 9.81 * 260 * ln (160 / 160 - 60)) = 1200 м/с
        При скорост 1200 м/с кинетичната енергия на ракетата е 0.5 * 100 * 1200^2 = 72 мегаджаула.

        Това е потенциала, който може да даде този двигател на тази ракета.

        Сега да сметнем енергията при наземен пуск и максимална скорост 1000 м/с. Лесно се вижда, че кинетичната енергия на ракетата ще е 50 мегаджаула. Значи, при варианта с ниските параметри не ни остава никаква енергия за набиране на височина - нито за преодоляване на гравитацията (потенциална енергия), нито за преодоляване на аеродинамичното съпротивление нагоре.

        При варианта с високите параметри ни остават 22 мегаджаула за набиране на височина. За всеки километър височина гравитацията ни яде по 9.81 * 100 * 1000 = 1 мегаджаул. Съвсем грубо, въздушното съпротивление ни яде двойно. Това прави 3 МДж/км, от които 1 МДж се възстановява по-късно при "падането". Значи, грубо нашата ракета може да изкатери 22/7 = 7 км и на тази височина да има скорост 1000 м/с.

        Comment


          Ок, мерси за изчисленията. Явно с опростените модели, които се опитвам да ползвам, както и с количеството време което мога да отделя на темата, няма как да сметна нещо достатъчно точно.

          Comment


            Индексът на Витязь е С-350Е.

            Comment


              нещо отпреди година, ама си струва картинката Е, вярна ПРО е, не ПВО

              Comment


                Остави картинката, но аудиото на 2:17 кефи особено много

                Comment


                  Кухулин написа Виж мнение
                  С него прикриват разни населени места, а по някое време са прикривали и Белия дом.
                  За мое учудване се оказа, че комплексите NASAMS още пазят Вашингтон. Виждат се в Гугъл:

                  Andrews Air Force Base:



                  Naval Surface Warfare Center:



                  Fort Belvoir:



                  Средната дистанция между пусковите установки е над 30 км
                  Attached Files

                  Comment


                    Учение, а също и сериозен тест за Панцирь-С в Камчатка. Хубави шопнати снимки.

                    На камчатском полигоне Кура состоялись учебно-боевые стрельбы зенитных ракетно-пушечных комплексов Панцирь-С . С целью проверки боевой эффективности в продолжительных аэромобильных действиях батарея Панцирь-С в составе трех боевых машин была…

                    Comment


                      После прибытия на полигон, развертывания техники и рекогносцировки местности расчеты двух боевых машин выполнили «дуэльную стрельбу» по двум ракетам-мишеням, запущенных с еще одного «Панциря-С» на удалении 20 км.



                      Первое поражение крылатой ракеты-мишени было осуществлено на встречных курсах на низкой высоте на расстоянии около 2 км. Второе — вдогонку на удалении около 6 км.

                      Comment


                        Два километра при ниска височина на целта не ми се вижда зле. Нали ще опази обекта който охранява? Стига ракетата да не е с ЯБЧ не виждам проблем. Все пак Панцир не се конкурира с Бук-М.
                        This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                        Comment


                          Amazon написа Виж мнение
                          Два километра при ниска височина на целта не ми се вижда зле. Нали ще опази обекта който охранява? Стига ракетата да не е с ЯБЧ не виждам проблем. Все пак Панцир не се конкурира с Бук-М.
                          Проблема не е толкова в дистанциите на поражение, макар и те да са притеснителни. 2 км в (руски) полигонни условия... да не говорим за 6 км вдогон... На теория първата машина може някак да защити себе си, а втората е свирена. На практика - сещаш се.

                          Обаче нещо друго тотално се е объркало. Малко прости сметки:

                          Мишените прелитат 20 км за около 25 секунди.
                          Панцир има време за реакция 4-6 секунди.
                          На дистанция 2 км от ПУ скоростта на мишените е доста под 700 м/с, а скоростта на ЗУР е около 1300 м/с.

                          Следователно, двата панцира са пуснали поне по един залп, който е заминал у гората. След това са пуснали втори залп. Едната мишена пада, другата продължава. Следващия залп я удря и нея "в догон".

                          Или! Нещо са се омотали и са пуснали залповете в последния момент.

                          ПП Или пък нещо по ракетите е отказало и са бутнали първата мишена с пушките, но не ми се вижда много вероятно.

                          Comment


                            И всички тия разтърсващи по своята професионална компетентност разсъждения - на базата на една кривонаписана и криворазбрана журналистическа дописка (не става ясно данните за далечините на поражение за кои цели са дадени). Иначе - нищо притеснително няма в данните - разстоянията, отнесени към целта, са напълно нормални, а в бойни условия (експериментът е проведен в бая по-близки до бойните отколкото в полигонни) - отлични. КР е свалена с общо две изстреляни ракети, скоростта й (както и на всички други основни КР на въоръжение по света) е далеч под 700 м/с - някъде около 250-260 м/с... Освен това - не са ясни условията на самото учение - дали е търсена максимална далечина на поражение, или тест на възможностите на Панцирь самостоятелно да открие, съпровожда, предаде данни за цел с малка ЕОП на СМВ.


                            Last edited by кало; 07-08-2013, 10:20.

                            Comment


                              кало написа Виж мнение
                              И всички тия разтърсващи по своята професионална компетентност разсъждения - на базата на една кривонаписана и криворазбрана журналистическа дописка (не става ясно данните за далечините на поражение за кои цели са дадени).
                              Професионална - не, компетентност - умерена, но достатъчна за този прост казус. Ако помислиш, ще видиш, че именно журналистите от твоето клипче не блестят с разбиране на ситуацията.

                              кало написа Виж мнение
                              нищо притеснително няма в данните
                              Споделям лично мнение. Винаги може да се намери оправдание за дадени резултати - ама това било, ама онова било. Щеше да е добре, ако видим едни стабилни резултати и мъжка позиция по въпроса - по модела на тораджиите. Един ден сигурно и това ще стане, но трябва да доработват още малко панцира.

                              Comment


                                Ако помислиш, ще видиш, че именно журналистите от твоето клипче не блестят с разбиране на ситуацията.
                                Никак . Просто дава някакъв тип допълнително инфо.

                                Comment

                                Working...
                                X