Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Съвременно ПВО

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    Amazon написа Виж мнение
    Правим обосновани предположения. На въпроса на водещият "може ли оръдието да стреля от движение", другият французин се замисли а после показаха "стабилизацията", демек пускането на стабилизиращите котви от камиона. Дума не е продумал за истинска стабилизация. И въобще ти би ли проектирал така система със стабилизация? Това ще е някаква лудост. "Щурмово малокалибрено оръдие на камион и придружаващ команден център и радар"?!? Това ще е наистина авангардна концепция. Глупава, но авангардна.
    Стрелбата от движение е за самозащита. Заявена е в брошурите, наблягат на нея и в интервюто. Опцията е достатъчно полезна и до ден днешен руснаците се кахърят, че Панцир в колесния вариант не я умее (за разлика от верижния). Няма нищо случайно, когато става дума за такива кинти.

    Comment


      Amazon написа Виж мнение
      "Щурмово малокалибрено оръдие на камион и придружаващ команден център и радар"
      Между другото, радара също работи в движение:

      RAPIDFire

      • Fire-on-the-move 40 mm gun for selfdefence
      • Connection to long range CONTROLMaster 60 radar, with search-on-the-move capability

      CONTROLMaster 60

      • Optimized for mobile air defence operation with search-on-the-move capability

      Comment


        ПАТРИОТ 1991

        Доста подробно обяснено:

        "Я знаю, что после смерти на мою могилу нанесут кучу мусора. Но ветер Истории безжалостно развеет ее"
        И. В. Сталин

        Comment


          Кухулин написа Виж мнение
          Напълно е възможно, ако въздушния пуск е от малка височина и полета е по "права линия", а наземния пуск е по оптимална траектория. Въпреки че разликата в максималната скорост е 25%, дистанцията на поражение спокойно може да е двойно по-голяма. Ракетата губи многократно повече енергия на морското равнище, отколкото на 5-10 хиляди метра. За сравнение виж максималните дистанции при Тунгуска и Панцир - първата ракета е с триточково насочване ("права линия"), втората лети по оптимална траектория.
          Нещо не схващам логиката. От кога принципите на тригонометрията са само едни добри пожелания? Все пак ракетата стартира от малки височини. А тези ракети имат ограничени енергийни възможности. Двигателя работи на стартов режим едва две секунди, след което само поддържа набраната вече енергия. А според същите тези принципи на тригонометрията, този стартов участък е в долните слоеве на атмосферата. Където терминалната скорост на AIM120С е около 1.2М (не успявам да открия информация, но предполагам, че в стартов режим ще може да набере повече, но дали ще може да набере повече едновременно с набиране на височина?). Двигателя работи общо около 7 секунди, до колкото намирам информация по въпроса. Така че като вземем всичко това предвид, бих се съгласил, че при някаква оптимална балистична траектория, ракетата ще докрета 40 километра. Все пак и един артилерийски снаряд може да долети до там някъде. Но на тази дистанция едва ли ще може да улучи нещо различно от неподвижна цел, или мишена летяща по предсказуема траектория. При атака на маневриращи цели, едва ли ще има кой-знае какъв ефект, след изчерпване на двигателя. Което грубо сметнато, ако вярваме на информацията за времето на работа на двигателя) е под 10 километра по протежение на въпросната оптимална траектория, а не по права линия или по проекция към терена.

          Comment


            Опитах се да онагледя с бърза схемичка това, което си мисля, че Кухулин описва. Различните "цветни" слоеве представляват слоевете с различна плътност на атмосферата (малки, средни, големи височини).
            Идеята е, че траекторията на наземно пусканата ракета е много по-дълга, но е оптимална, т.е. основната част от пътя е на голяма височина, където съпротивлението на въздуха е много по-слабо, т.е. условията за далекобойност са оптимални (от същото се възползва далекобойната артилерия и ракетите с голям обсег на действие). Докато при въздушния пуск (на средна височина) целия път на ракетата минава при сходни условия, съответно, в по-плътна атмосфера при по-голямо съпротивление, затова и обсега е по-малък.
            Въпросът е каква ще е способността на ракетата да прихване целта си в двата случая. При наземния пуск при подобна траектория няма да има възможност за маневриране при грешка, но ще има значителна скорост (т.е. скоростта ще пада много по-бавно при изчерпване на горивото, отколкото при въздушния пуск). Поне аз така си представям нещата. Възможно е да греша. Или да не съм разбрал Кухулин.
            Attached Files

            Comment


              Кухулин написа Виж мнение
              Стрелбата от движение е за самозащита. Заявена е в брошурите, наблягат на нея и в интервюто.
              Ще ми се да видя наистина как стреля в движение и с каква ефективност.... Щото нещо ми прилича на булшит...
              "Я знаю, что после смерти на мою могилу нанесут кучу мусора. Но ветер Истории безжалостно развеет ее"
              И. В. Сталин

              Comment


                piston написа Виж мнение
                Ще ми се да видя наистина как стреля в движение и с каква ефективност.... Щото нещо ми прилича на булшит...
                "Самозащита" преведено на нормален език означава нулев параметър и малка дистанция, т.е. условия, близки до идеалните. Проблема е в "механичната" част - да не тресе и да не люшка много, когато не са спуснати подпорите. Решението е или в здраво шаси, или в олекотена и "по-нежна" оръдейна конструкция.

                Comment


                  gollum написа Виж мнение
                  Опитах се да онагледя с бърза схемичка това, което си мисля, че Кухулин описва. Различните "цветни" слоеве представляват слоевете с различна плътност на атмосферата (малки, средни, големи височини).
                  Идеята е, че траекторията на наземно пусканата ракета е много по-дълга, но е оптимална, т.е. основната част от пътя е на голяма височина, където съпротивлението на въздуха е много по-слабо, т.е. условията за далекобойност са оптимални (от същото се възползва далекобойната артилерия и ракетите с голям обсег на действие). Докато при въздушния пуск (на средна височина) целия път на ракетата минава при сходни условия, съответно, в по-плътна атмосфера при по-голямо съпротивление, затова и обсега е по-малък.
                  Въпросът е каква ще е способността на ракетата да прихване целта си в двата случая. При наземния пуск при подобна траектория няма да има възможност за маневриране при грешка, но ще има значителна скорост (т.е. скоростта ще пада много по-бавно при изчерпване на горивото, отколкото при въздушния пуск). Поне аз така си представям нещата. Възможно е да греша. Или да не съм разбрал Кухулин.


                  Тази идея я схванах веднага. Въпроса е, че не мога да намеря съпоставима информация показваща енергийните възможности на ракетата. Според част от информацията, която намирам, ракетата няма енергетическите възможности дори да достигне до високите слоеве на атмосферата от нулев старт, където да се възползва от разредения въздух. Не знам, може данните да са били погрешни. Ако някой разполага с конкретните данни за тягата и продължителността на работа на съответните режими, ще може да се сметне по-коректно.

                  Comment


                    Angelmr написа Виж мнение
                    Нещо не схващам логиката. От кога принципите на тригонометрията са само едни добри пожелания?
                    Тригонометрията си е тригонометрия - живеем и умираме с нея Но все пак трябва да разглеждаме проблемите комплексно. Ако се ограничим само до тригонометрията (ерго кинематика без енергии), можем да се заблудим.

                    Angelmr написа Виж мнение
                    Двигателя работи на стартов режим едва две секунди, след което само поддържа набраната вече енергия.
                    ...
                    Двигателя работи общо около 7 секунди, до колкото намирам информация по въпроса.
                    Тук кало вероятно може да помогне, но мисля, че 7 секунди работи еднорежимния двигател на РВВ-АЕ. Двурежимния на AIM-120 би следвало да работи малко повече.

                    Angelmr написа Виж мнение
                    дали ще може да набере повече едновременно с набиране на височина?
                    Остави за момент геометрията (тригонометрията) и помисли за съотношението на силите. Максималната скорост на ракетата е над 1000 м/с. Ако приемем, че ускорява до нея за 2 секунди (стартовия режим), това са 500 м/с2 или грубо 50G. Какво е на този фон -1G земно ускорение заради височината?

                    Angelmr написа Виж мнение
                    Така че като вземем всичко това предвид, бих се съгласил, че при някаква оптимална балистична траектория, ракетата ще докрета 40 километра.
                    С това, мисля, всички се съгласихме, още повече - данните сочат тази дистанция.

                    Angelmr написа Виж мнение
                    При атака на маневриращи цели, едва ли ще има кой-знае какъв ефект, след изчерпване на двигателя. Което грубо сметнато, ако вярваме на информацията за времето на работа на двигателя) е под 10 километра по протежение на въпросната оптимална траектория
                    Нека съвсем грубо да приемем, че въпросните 10 км по траекторията са 7 км по дистанция и 7 км по височина. Това е момента, в който скоростта започва да пада от максималната надолу. На тази височина загубата е 25% за 10 секунди. Това (съвсем схематично) означава, че след 10 секунди ще имаме ракета на 7 км височина, на 15 км дистанция от пуска, със скорост 750 м/с. За сравнение това е максималната скорост на ракетата от Тор. При това положение не е учудващо, че норвежците оценяват ефективния обсег към 25 км. Естествено, на 40 км някакви съществени маневри не могат да се очакват.

                    Съгласен ли си с тази "теоретична" картина?

                    Comment


                      gollum написа Виж мнение
                      За сравнение - оптимална траектория на дистанция 184 км (48Н6Е2):

                      Comment


                        Angelmr написа Виж мнение
                        Според част от информацията, която намирам, ракетата няма енергетическите възможности дори да достигне до високите слоеве на атмосферата от нулев старт, където да се възползва от разредения въздух. Не знам, може данните да са били погрешни.
                        Достоверността на тези данни може да се установи много лесно. Смяташ каква потенциална енергия има ракетата на дадена височина, смяташ каква кинетична енергия има при дадена скорост, събираш двата резултата и ги постваш тук.

                        Comment


                          Кухулин написа Виж мнение
                          "Самозащита" преведено на нормален език означава нулев параметър и малка дистанция, т.е. условия, близки до идеалните. Проблема е в "механичната" част - да не тресе и да не люшка много, когато не са спуснати подпорите. Решението е или в здраво шаси, или в олекотена и "по-нежна" оръдейна конструкция.
                          Проблема е че нещото няма жироскопна(или каквото ново са измислили) стабилизация подобно на танково или корабно оръдие. От там нататък точност над стотина метра и то по наземни цели е проблематична. Отделно радара в движение ще е безполезен защото няма да знае до милимунда какво е разтоянието и координатите на оръдието спрямо себе си.
                          Това което могат да направят с тази система в движение е стрелба от упор през оптичния канал. Да речем самозащита при засада, или смяна на позицията. Разни такива ситуации, при които така или иначе оръдието едва ли ще оцелее.
                          This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                          Comment


                            Amazon написа Виж мнение
                            Проблема е че нещото няма жироскопна(или каквото ново са измислили) стабилизация подобно на танково или корабно оръдие.
                            Едва ли е нужно да се повтаряме през два поста. Нито знаем какво има, нито знаем какво няма. Стабилизацията на този калибър в разумни рамки е достатъчно проста и компактна. Натоварванията не са нито танкови, нито корабни.

                            Amazon написа Виж мнение
                            От там нататък точност над стотина метра и то по наземни цели е проблематична.
                            Можеш ли да изразиш тази мисъл в цифри, поне приблизително?

                            Amazon написа Виж мнение
                            Отделно радара в движение ще е безполезен защото няма да знае до милимунда какво е разтоянието и координатите на оръдието спрямо себе си.
                            Отново, цифрите ще са добре дошли.

                            Amazon написа Виж мнение
                            Това което могат да направят с тази система в движение е стрелба от упор през оптичния канал. Да речем самозащита при засада, или смяна на позицията. Разни такива ситуации, при които така или иначе оръдието едва ли ще оцелее.
                            Тоест, всички са баламурници и заявяват стрелба в движение, а то веднъж, че е невъзможно и втори път, че е безсмислено?

                            Comment


                              Едва ли е нужно да се повтаряме през два поста. Нито знаем какво има, нито знаем какво няма. Стабилизацията на този калибър в разумни рамки е достатъчно проста и компактна. Натоварванията не са нито танкови, нито корабни.
                              Не е нужно. Какво разбираш под проста и компактна стабилизация? Ако е това което каза, че е "достатъчно тежко шаси", ми не ми звучи сериозно. Обсъждаме клипа. Там представителят на Талес не каза че има стабилизация. Защо ще премълчи такъв важен факт? Извода е - вероятно няма стабилизация. Ти си който твърдиш че има и че била проста работа.

                              Можеш ли да изразиш тази мисъл в цифри, поне приблизително?
                              Искаш математическо изражение на ефекта от стрелба от движещ се камион по черен(или какъвто там има и ако има) път? Ами много искаш. Такива неща се проверяват емпирично. В клипа също не са дадени дистанции.

                              Отново, цифрите ще са добре дошли.
                              Аха разбрах. Знаи твоето твърдение че АК-630 не е точен заради деформациите на корпуса на кораба спрямо централния радар е пушка. А моето допускане че между два движещи се камиона дистанцията и взаимното им положение не е константа е съмнително и има нужда от цифри? Какви цифри?

                              Тоест, всички са баламурници и заявяват стрелба в движение, а то веднъж, че е невъзможно и втори път, че е безсмислено?
                              Кои са всички? И къде съм казал че е невъзможно? Написал съм че ефективността ще е ниска по наземни цели и НУЛЕВА по въздушни. Значи конструкторите на Панцир са идиоти и не са се сетили за такова полезно нещо?

                              П.П: А за това колко е лесна стабилизацията съм срещал че е била голяма част от М-60. Хубаво това е стара работа, но и при Бофорс 57 имаше забележки че стабилизацията е тежка.
                              Ето стабилизация на нещо далеч по-малокалибрено от нашето оръдие. А именно 12мм, виж мащаба и колко е "малък" стабилизационният компонент създаден за Барет:



                              А иначе това със стабилизацията е изкуство. Дори при съвършенна машина като Ейбрамс, жирото и хидравликата не могат напълно да стабилизират оръдието. За това СОУ "лъже" мерача, като блокира изтрела за част от секундата, нищо че спусъка е натиснат. За да компенсира "люлеенето" на "стабилизираното" оръдие и да произведе изстрела когато оръдието наистина сочи към целта.

                              Иначе е лесно. Във форум всичко е лесно.
                              Last edited by Amazon; 04-07-2013, 19:22.
                              This is my signature. There are many like it but this one is mine.

                              Comment


                                Amazon написа Виж мнение
                                Какво разбираш под проста и компактна стабилизация?
                                Някоя, дето може да държи целта на мушка, докато камиона кара по пътя. При положение, че така и така трябва да държи на мушка подвижни цели. Просто малко по-здрави приводи.

                                Amazon написа Виж мнение
                                Ако е това което каза, че е "достатъчно тежко шаси", ми не ми звучи сериозно.
                                Ами не знам защо така. По-тежко и стабилно шаси => по-малко се клати + центъра на тежестта е разположен по-ниско. За това помага и по-лекото оръдие. Панцир например не може да стреля от камаза, но си стреля чудесно от верижното шаси, стреля и от ония тежките 8х8. Просто шасито е важно.

                                Amazon написа Виж мнение
                                Там представителят на Талес не каза че има стабилизация. Защо ще премълчи такъв важен факт? Извода е - вероятно няма стабилизация.
                                Е, той представителя направо ти каза, че машината стреля от движение, ама ти не му вярваш. Значи няма никакво значение какво говори човека - сами ще дирим истината

                                Amazon написа Виж мнение
                                Ти си който твърдиш че има
                                Предполагам, няма да те затрудни, ако помоля за цитат.

                                Amazon написа Виж мнение
                                Искаш математическо изражение на ефекта от стрелба от движещ се камион по черен(или какъвто там има и ако има) път? Ами много искаш.
                                Опазил ме Бог да искам такива неща. Просто се учудих защо 100 метра, а не например 200, 300, километър...

                                Amazon написа Виж мнение
                                Знаи твоето твърдение че АК-630 не е точен заради деформациите на корпуса на кораба спрямо централния радар е пушка. А моето допускане че между два движещи се камиона дистанцията и взаимното им положение не е константа е съмнително и има нужда от цифри?
                                АК-630 няма оптика на оръдието, за разлика от RAPIDFire. Тоест, примера е съвсем неудачен дори само по тази причина. Да не говорим за съвременните алгоритми и целеуказване. Ако искаш, ще говорим де, но няма голям смисъл.

                                Amazon написа Виж мнение
                                Написал съм че ефективността ще е ниска по наземни цели и НУЛЕВА по въздушни.
                                Написал си го, но не мога да разбера аргументите. Струват ми се съвсем неубедителни. Но може да греша.

                                Comment

                                Working...
                                X