Съобщение

Collapse
No announcement yet.

а МИГ 29 - извинение

Collapse
X
 
  • Filter
  • Време
  • Show
new posts

    а МИГ 29 - извинение

    Искам да помоля за извинение засегнатите почитатели на Миг 29. По професия съм електроинженер, сега пенсионер. Не съм се занимавал със самолети, но през целия си съзнателен живот не съм виждал съветско /руско/ изделие да е по-добре направено от аналогично западно изделие. Това не е защото руските конструктори, технически специалисти и работници са по-тъпи от западните, а на отношението в Русия към тях и огромните разлики в жизнения стандарт. Например и Илюшин и Корольов и още много руски гении са били на почивка в ГУЛАГ.
    Ако сте гледали съветския филм Криле , когато Андрей Туполев отива в САЩ да поръчва дуралуминий за целометалическите самолети, които конструира ръководеното от него бюро, той се среща с Игор Сикорски, негов стар приятел и състудент. В този ден Сикорски е организирал парти в имението си , в което имаше триетажна къща върху повече от 500 квадрата, с голям басейн и няколкостотин гости, барбекюта, оркестър и т.н. Между другото Туполев го покани да се върне в родината, но Сикорски го хвана за ревера на сакото и го попита това ли ти е единственият костюм? Отговора беше да, преди да тръгна ми отпуснаха плат за един нов костюм.
    Всички в този форум знаят за хеликоптерите Сикорски, но не всички знаят че изобретателят на предавателната телевизионна тръба е Владимир Зворикин, избягал в САЩ както Сикорски по време на Великата Октомврийска Революция и там, работейки в RCA направил едно от на-големите изобретения на 20-ти век. Имам двата тома Основи на телевизионната техника от Вл. Зворикин, издание на Mc Grow Hill New Work, преведено на руски, но там никъде не пише кой е Зворикин .
    Преди няколко години ми попадна едно сравнение между Боинг 707 и Ту 104, които според автора имат близки показатели по скорост и товароподемност. Запомнил съм следното:
    - Двигателите Прат енд Уитни имат 6000 часа моторесурс спрямо 1000 часа на Ту 104.
    - Боинг 707 е 30% по-икономичен спрямо Ту 104, при еднаква крейсерска скорост, една и съща височина и еднакво изминато разстояние.
    - Боинг 707 беше 50% по-скъп от ТУ 104 на международния пазар.
    Подобни са сравненията и при автомобилите, аудиовизуалната апаратура телевизори CD и DVD плеъри, електродомакинска апаратура и всичко останало. Някой от засегнатите в случая да работи с руски компютър? Може би г-н Longanlon? В никакъв случай той не е глупав, но е глупост на черното да казваш че е бяло. Аз съм българин и искам да живея като европеец, а защо не и като американец, но в никакъв случай като руснак.
    Ще бъда много благодарен на пилот или технически специалист, който е летял или поддържал МИГ 29 и F 16 или на друг западен самолет, конструиран да целите, за които се използува МИГ 29, да направи едно аргументирано и безпристрастно сравнение на двата самолета и го публикува във форума.
    С уважение-
    Искрено Ваш - Nachtigal
    P.S. Спомням си, че преди 10-тина години в нашата преса се появи съобщение, че бившата ГДР подари на България 100 двигателя за МИГ 29 /защото не им трябвали/ . N


    Когато си глупав, обикновено е завинаги...

    #2
    а МИГ 29 - извинение

    Да, конечно... 6000 против 1000...
    Только сравни цену пройзводства того и другого самолета.
    Понятно, что теперь для тебя Америка и Европа родина слонов,
    а твой слон - младший брат ихнего слона. Ты не хочешь жить как руснак?
    Да ради бога! Тебе нужны барбекю и оркестры?Ты смеешся над людьми которые работают за идею?У Сталина например тоже был один костюм
    и сапоги. Нельзя смотреть на мир только со своей колокольни. Ведь когда
    ты отправишсяя на тот свет (а мы все там будем) еще не известно, что ты вспомнишь в последний момент, и ,что для тебя будет важнее.
    А на счет Русской техники, вот пожалуста, для примера одна из новость сегоднешнего дня -http://www.rambler.ru/db/news/msg.html?mid=4009976
    "Россия безразлична к жизни человека и к течению времени. Она безмолвна. Она вечна. Она несокрушима..." Томас КАРЛЕЙЛЬ .

    Comment


      #3
      Re:

      Originally posted by "виталий"

      Ты смеешся над людьми которые работают за идею?
      За коя идея, Виталий? За тази, която изпрати на смърт милиони невинни хора и то не само в Русия, а в цяла Европа и Азия? за тази, която разстрелваше хората само защото можеха да мислят, а тя, твоята любима идея искаше да ги направи роботи? Не, покорно благодаря, за такава идея могат да работят само глупаците.

      А за изказването ти : У Сталина например тоже был один костюм и сапоги.

      :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

      Струва ми се , че това марксистко-лениско противопоставяне между идея и материални блага е доста поостаряло, а нещата са малко по-сложни.
      "If elections changed anything, they would be forbidden" ~ Kurt Tucholsky

      Comment


        #4
        Re:

        Originally posted by "nachtigal"

        .
        Ще бъда много благодарен на пилот или технически специалист, който е летял или поддържал МИГ 29 и F 16 или на друг западен самолет, конструиран да целите, за които се използува МИГ 29, да направи едно аргументирано и безпристрастно сравнение на двата самолета и го публикува във форума.

        убеден съм, че авиационен специалист с удоволствие би беседвал по темата...

        ...с друг такъв. да ти се намира?

        Comment


          #5
          Re: а МИГ 29 - извинение

          E az пък бих емигрирал в Русия. А ми прави впечатление че вече се преекспонира това със Сталин. Примерно японската история от миналия век е също толкова черна, за френската да не говорим. За страната на демокрацията също може да се кажат някой неща (сигурно нищо не сте чували за бунтовете от началото на 60's потушени доста кърваво) все пак там са гонени комунистически вещици. Все пак старайте се да запазвате поне малко обективизъм.
          За '29 не мога да ти помогна но ако те устройва 21бис нямаш проблеми.

          Comment


            #6
            съгласен съм, макар че не бих емигрирал където и да е.

            Comment


              #7
              Ako poчерпим опит от другаря Сталин и се отървем от циганетата бих останал, иначе не, просто работата ми е такава че има достъп до информация колко пари отиват за тях и никак не съм съгласен аз да давам част от тях. А инче руснаците ми харесват много, особенно чуството им за хумор, допълнителен бонус че приятелката ми е рускиня

              Comment


                #8
                хех и мойта бившата.

                Comment


                  #9
                  да не е една и съща бре
                  XV mile the sea brode is
                  From Turkey to the Ile of Rodez...

                  Comment


                    #10
                    няма начин

                    Comment


                      #11
                      Въпроса колко е добър Миг-29 не е ли за авиационен форум? Според мен това е един не лош самолет, който е възхвалевам малко повече от необходимото.

                      Comment


                        #12
                        МиГ-29 срещу Ф-16 е една необятна темичка,в която основно пристрастията са водещи.
                        Тук трябва да се учотни кои точно варианти на двата самолета ще се сравняват.Защото от Ф-16 А блок 15 и МиГ-29 9-12 до Ф-16 Ц блок 60 и МиГ-29 М има космическа разлика.
                        Ф-16 А и МиГ-29 9-12 са възможните за България варианти.МиГ-а е по-добър във въздушния бой,поради наличието на ракети със среден обсег и ракети за близкия бой Р-73,които превъзхождат по всички показатели аналогичната американска АИМ-9.
                        За удари по земни цели Ф-16 е донякъде по-добър поради малко по-добрата прицелна система и по-разнообразния инвентар от въоръжение

                        Засега толкова

                        ПС - за съжаление не са ни подарявани 100 двигателя :|
                        С пистолет и добра дума се постига много повече,отколкото само с добра дума

                        Comment


                          #13
                          Виждам, че пак се увличате в спорове за ТТ данни, сякаш не знаете, че е много по-важно кой борави с оръжията, отколкото какви са сравнителните им технически характеристики. Човешкият фактор винаги е определящ, затова по-добре да поспорим кои са били / или сега са / по-добри пилоти - съветските, американските, немските или британските и защо.
                          "If elections changed anything, they would be forbidden" ~ Kurt Tucholsky

                          Comment


                            #14
                            Originally posted by "rambler"

                            Виждам, че пак се увличате в спорове за ТТ данни, сякаш не знаете, че е много по-важно кой борави с оръжията, отколкото какви са сравнителните им технически характеристики.
                            За F/A-22A чували ли сте? Технологично тези чудесия е толкова над самолетите четвърто и особенно трето поколение поколение ,че двойка среднонекадърни пилоти летящи на Раптора могат да пометат цялото ни ВВС, без особенни проблеми.

                            Технологията ще решава войните на бъдещото/ пък и сегашните/.
                            In My Humble Opinion.

                            Comment


                              #15
                              е, като сравниш цените за производство на раптора и на МиГ-а ще ти станат ясни някои неща, като например защо Т-34 е танкът, спечелил за СССР WW2. разбира се, при сегашният начин на водене на 'войни'(ако изобщо могат да се нарекат така) не изисква чак толкова голямо количество тхника, за да има цената й първостепенно значение. но може би си чул или видял какво стана на последното международно изложение на воени авиационни технологии. как мислиш, защо никой не искаше да направи тренировъчен бой срещу руския пилот? дори и раптора...

                              Comment

                              Working...
                              X