Искам да помоля за извинение засегнатите почитатели на Миг 29. По професия съм електроинженер, сега пенсионер. Не съм се занимавал със самолети, но през целия си съзнателен живот не съм виждал съветско /руско/ изделие да е по-добре направено от аналогично западно изделие. Това не е защото руските конструктори, технически специалисти и работници са по-тъпи от западните, а на отношението в Русия към тях и огромните разлики в жизнения стандарт. Например и Илюшин и Корольов и още много руски гении са били на почивка в ГУЛАГ.
Ако сте гледали съветския филм Криле , когато Андрей Туполев отива в САЩ да поръчва дуралуминий за целометалическите самолети, които конструира ръководеното от него бюро, той се среща с Игор Сикорски, негов стар приятел и състудент. В този ден Сикорски е организирал парти в имението си , в което имаше триетажна къща върху повече от 500 квадрата, с голям басейн и няколкостотин гости, барбекюта, оркестър и т.н. Между другото Туполев го покани да се върне в родината, но Сикорски го хвана за ревера на сакото и го попита това ли ти е единственият костюм? Отговора беше да, преди да тръгна ми отпуснаха плат за един нов костюм.
Всички в този форум знаят за хеликоптерите Сикорски, но не всички знаят че изобретателят на предавателната телевизионна тръба е Владимир Зворикин, избягал в САЩ както Сикорски по време на Великата Октомврийска Революция и там, работейки в RCA направил едно от на-големите изобретения на 20-ти век. Имам двата тома Основи на телевизионната техника от Вл. Зворикин, издание на Mc Grow Hill New Work, преведено на руски, но там никъде не пише кой е Зворикин .
Преди няколко години ми попадна едно сравнение между Боинг 707 и Ту 104, които според автора имат близки показатели по скорост и товароподемност. Запомнил съм следното:
- Двигателите Прат енд Уитни имат 6000 часа моторесурс спрямо 1000 часа на Ту 104.
- Боинг 707 е 30% по-икономичен спрямо Ту 104, при еднаква крейсерска скорост, една и съща височина и еднакво изминато разстояние.
- Боинг 707 беше 50% по-скъп от ТУ 104 на международния пазар.
Подобни са сравненията и при автомобилите, аудиовизуалната апаратура телевизори CD и DVD плеъри, електродомакинска апаратура и всичко останало. Някой от засегнатите в случая да работи с руски компютър? Може би г-н Longanlon? В никакъв случай той не е глупав, но е глупост на черното да казваш че е бяло. Аз съм българин и искам да живея като европеец, а защо не и като американец, но в никакъв случай като руснак.
Ще бъда много благодарен на пилот или технически специалист, който е летял или поддържал МИГ 29 и F 16 или на друг западен самолет, конструиран да целите, за които се използува МИГ 29, да направи едно аргументирано и безпристрастно сравнение на двата самолета и го публикува във форума.
С уважение-
Искрено Ваш - Nachtigal
P.S. Спомням си, че преди 10-тина години в нашата преса се появи съобщение, че бившата ГДР подари на България 100 двигателя за МИГ 29 /защото не им трябвали/ . N
Когато си глупав, обикновено е завинаги...
Ако сте гледали съветския филм Криле , когато Андрей Туполев отива в САЩ да поръчва дуралуминий за целометалическите самолети, които конструира ръководеното от него бюро, той се среща с Игор Сикорски, негов стар приятел и състудент. В този ден Сикорски е организирал парти в имението си , в което имаше триетажна къща върху повече от 500 квадрата, с голям басейн и няколкостотин гости, барбекюта, оркестър и т.н. Между другото Туполев го покани да се върне в родината, но Сикорски го хвана за ревера на сакото и го попита това ли ти е единственият костюм? Отговора беше да, преди да тръгна ми отпуснаха плат за един нов костюм.
Всички в този форум знаят за хеликоптерите Сикорски, но не всички знаят че изобретателят на предавателната телевизионна тръба е Владимир Зворикин, избягал в САЩ както Сикорски по време на Великата Октомврийска Революция и там, работейки в RCA направил едно от на-големите изобретения на 20-ти век. Имам двата тома Основи на телевизионната техника от Вл. Зворикин, издание на Mc Grow Hill New Work, преведено на руски, но там никъде не пише кой е Зворикин .
Преди няколко години ми попадна едно сравнение между Боинг 707 и Ту 104, които според автора имат близки показатели по скорост и товароподемност. Запомнил съм следното:
- Двигателите Прат енд Уитни имат 6000 часа моторесурс спрямо 1000 часа на Ту 104.
- Боинг 707 е 30% по-икономичен спрямо Ту 104, при еднаква крейсерска скорост, една и съща височина и еднакво изминато разстояние.
- Боинг 707 беше 50% по-скъп от ТУ 104 на международния пазар.
Подобни са сравненията и при автомобилите, аудиовизуалната апаратура телевизори CD и DVD плеъри, електродомакинска апаратура и всичко останало. Някой от засегнатите в случая да работи с руски компютър? Може би г-н Longanlon? В никакъв случай той не е глупав, но е глупост на черното да казваш че е бяло. Аз съм българин и искам да живея като европеец, а защо не и като американец, но в никакъв случай като руснак.
Ще бъда много благодарен на пилот или технически специалист, който е летял или поддържал МИГ 29 и F 16 или на друг западен самолет, конструиран да целите, за които се използува МИГ 29, да направи едно аргументирано и безпристрастно сравнение на двата самолета и го публикува във форума.
С уважение-
Искрено Ваш - Nachtigal
P.S. Спомням си, че преди 10-тина години в нашата преса се появи съобщение, че бившата ГДР подари на България 100 двигателя за МИГ 29 /защото не им трябвали/ . N
Когато си глупав, обикновено е завинаги...
Comment