Starite avtomobili
Ob. Korespond.
СПИРАНЕТО НА СТАРИТЕ АВТОМОБИЛИ ЩЕ УВЕЛИЧИ БЕЗРАБОТНИТЕ ПОЛУГЛАДНИ И ОЗЛОБЕНИ БЪЛГАРИ
Решението на правителството да се спрат автомобилите на възраст над 10 години няма техническа обосновка. След като автомобила /за таксиметрова работа/ минава 2 пъти годишно технически преглед, а останалите веднъж годишно; има изправни спирачки, изправен двигател и добре поддържана, здрава карусерия, защо трябва да бъде бракуван? Не са малко примерите, когато ПЪТНИЧЕСКИ И ТОВАРНИ САМОЛЕТИ ЛЕТЯТ ПОВЕЧЕ ОТ 20 ГОДИНИ. Примерите че в някои европейски страни това е било въведено, не е база за сравнение. Никъде няма статистически доказано, че броят на катастрофите с автомобили на възраст над 10, 20 или 30 години е по-голям, в процентно отношение в сравнение с автомобилите на възраст под 10 години. Точно обратното катастрофите с нови автомобили е със сигурност много по- голям.
Известно е също, че в една от страните с най-висок жизнен стандарт САЩ, където броят на автомобилите на глава от населението е един от най-високите, където се произвеждат най-много автомобили в света, този въпрос не е на дневен ред.
Нека се има предвид следното:
-Мнозинството шофьори с по-стари автомобили нямат възможност да си купят нови и ще се присъединят към армията безработни. Една част от тях ще бъдат принудени да станат шофьори на големите таксиметрови фирми, където дохода им ще бъде значително по-малък от този, с който те сега трудно закърпват семейният бюджет. Останалите в армията на безработните. Заради една прищявка или заради....? Същевременно големите таксиметрови фирми, почувствали се монополисти бързо ще повишат цените на превозите. Кой ще пострада от това? Тези, които нямат никаква кола! В чия полза лобират избраните от нас депутати, които внасят и ще гласуват за този закон? Нека на това си отговорим сами.
- Много хора, включително и пенсионери със старите си автомобили извършват някаква стопанска работа, с което си помагат да преживяват малко по-добре. Спирането на техните коли ще им отнеме малкият, но жизнено необходим допълнителен доход.
Къде сме тръгнали ние? В такива случаи народа казва : На гол корем чифте пищови! В случая обаче не е точно така. На голия корем има само празни кобури, а чифтетата пищови са на коремите на тези, които могат да си купят не един, а няколко нови автомобила.
Нека правителството да открие достатъчно работни места, нека нашият жизнен стандарт да достигне стандарта на тези, които си спират старите автомобили, тогава може да се помисли отново.
Nachtigal
Ob. Korespond.
СПИРАНЕТО НА СТАРИТЕ АВТОМОБИЛИ ЩЕ УВЕЛИЧИ БЕЗРАБОТНИТЕ ПОЛУГЛАДНИ И ОЗЛОБЕНИ БЪЛГАРИ
Решението на правителството да се спрат автомобилите на възраст над 10 години няма техническа обосновка. След като автомобила /за таксиметрова работа/ минава 2 пъти годишно технически преглед, а останалите веднъж годишно; има изправни спирачки, изправен двигател и добре поддържана, здрава карусерия, защо трябва да бъде бракуван? Не са малко примерите, когато ПЪТНИЧЕСКИ И ТОВАРНИ САМОЛЕТИ ЛЕТЯТ ПОВЕЧЕ ОТ 20 ГОДИНИ. Примерите че в някои европейски страни това е било въведено, не е база за сравнение. Никъде няма статистически доказано, че броят на катастрофите с автомобили на възраст над 10, 20 или 30 години е по-голям, в процентно отношение в сравнение с автомобилите на възраст под 10 години. Точно обратното катастрофите с нови автомобили е със сигурност много по- голям.
Известно е също, че в една от страните с най-висок жизнен стандарт САЩ, където броят на автомобилите на глава от населението е един от най-високите, където се произвеждат най-много автомобили в света, този въпрос не е на дневен ред.
Нека се има предвид следното:
-Мнозинството шофьори с по-стари автомобили нямат възможност да си купят нови и ще се присъединят към армията безработни. Една част от тях ще бъдат принудени да станат шофьори на големите таксиметрови фирми, където дохода им ще бъде значително по-малък от този, с който те сега трудно закърпват семейният бюджет. Останалите в армията на безработните. Заради една прищявка или заради....? Същевременно големите таксиметрови фирми, почувствали се монополисти бързо ще повишат цените на превозите. Кой ще пострада от това? Тези, които нямат никаква кола! В чия полза лобират избраните от нас депутати, които внасят и ще гласуват за този закон? Нека на това си отговорим сами.
- Много хора, включително и пенсионери със старите си автомобили извършват някаква стопанска работа, с което си помагат да преживяват малко по-добре. Спирането на техните коли ще им отнеме малкият, но жизнено необходим допълнителен доход.
Къде сме тръгнали ние? В такива случаи народа казва : На гол корем чифте пищови! В случая обаче не е точно така. На голия корем има само празни кобури, а чифтетата пищови са на коремите на тези, които могат да си купят не един, а няколко нови автомобила.
Нека правителството да открие достатъчно работни места, нека нашият жизнен стандарт да достигне стандарта на тези, които си спират старите автомобили, тогава може да се помисли отново.
Nachtigal
Comment